Wat vinden jullie van de studiemethode op Tech U?

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
kristina c
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2024, 18:45

Wat vinden jullie van de studiemethode op Tech U?

Bericht door kristina c »

Hallo allemaal, de laatste tijd ben ik geïnteresseerd in studeren en het uitbreiden van mijn kennis op het gebied van gezondheid, verpleegkunde, farmacie, psychologie, enz. Ik ben op zoek naar een optie voor afstandsonderwijs en ik heb verschillende aanvullende cursussen over dit onderwerp gezien bij een universiteit genaamd TECH en het heeft mijn aandacht getrokken.

Ik vind het vooral leuk dat ze online zijn en geen vaste roosters hebben. Dit zou mij enorm helpen. Heeft iemand ervaring met deze universiteit en kunt u mij vertellen of het de moeite waard is voor mensen die werken terwijl ze studeren? Hartelijk dank.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1449
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Re: Wat vinden jullie van de studiemethode op Tech U?

Bericht door semma »

kristina c schreef: 20 mei 2024, 19:50 Hallo allemaal, de laatste tijd ben ik geïnteresseerd in studeren en het uitbreiden van mijn kennis op het gebied van gezondheid, verpleegkunde, farmacie, psychologie, enz. Ik ben op zoek naar een optie voor afstandsonderwijs en ik heb verschillende aanvullende cursussen over dit onderwerp gezien bij een universiteit genaamd TECH en het heeft mijn aandacht getrokken.

Ik vind het vooral leuk dat ze online zijn en geen vaste roosters hebben. Dit zou mij enorm helpen. Heeft iemand ervaring met deze universiteit en kunt u mij vertellen of het de moeite waard is voor mensen die werken terwijl ze studeren? Hartelijk dank.

Lang geleden dat ik cursussen volgde. Waren deelvakken op de avond-havo/vwo. Door dyslexie van het type dat je pas later ontdekt, is het me nooit mogelijk geweest om volledig schriftelijke cursussen te doen. Ik deed avondcursussen na het werk, totdat ik instortte.

Het idee om echt te gaan studeren zat er niet in door de beperkingen. Daarvoor waren er een paar schriftelijke cursussen met ik meen 2x een centrale lesdag in Utrecht. Dat maakte echt wel groot verschil uit, want dan hoor je (net als op school) wat anderen denken, vragen, ontdekken, etc. En er is direct contact met de docent, die je vragen in real life beter begrijpt dan via die schriftelijke kaartjes. Alles vorige eeuw. Ook dat is een groot verschil. Thuis leren met online-docenten via beeldschermen kwam alleen in SF-boeken voor, net als die online-vergaderingen tijdens de pandemie.

Je hebt het over universiteit. Wel controleren of ze valide zijn en wat de waarde van hun bulls is. Ook kijken wat je zelf moet doen, regelen, praktijkervaring opdoen (zonder dat het direct een stage is) voor de verdieping. Als het alleen maar voor jezelf is om meer van de dingen te weten maakt het niet uit, maar als je het te gelde wil maken dan moet je zorgen voor zekerheid. Dus registratiebewijzen controleren en zo.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Re: Wat vinden jullie van de studiemethode op Tech U?

Bericht door agnes »

Nog nooit gehoord van Tech U. Kan het onder die naam ook niet online vinden.
Kijk eens naar de Open Universiteit of de Engelse Open University. Beide staan goed aangeschreven.
Bij de LOI is er op HBO niveau ook van alles. Misschien zit daar iets voor je bij.

Let er goed op dat het een erkende onderwijsinstelling is.

Succes.
Plaats reactie