ME klachten komen overeen met b12 klachten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

floortje28
Gevorderd lid

Bericht door floortje28 »

sterre schreef:Geeft niks allemaal goed bedoeld ik sta voor alles open dus kom maar op met jullie adviezen hoor haha. Dr. Visser wordt ook niet meer vergoed meende ik door mijn zorgverzekeraar hij heeft wat problemen met sommige verzekeraars. Ik zit bij Achmea Zilveren kruis en ja ik weet dat ik kan overstappen maar op zich zit ik hier al jaren bij en gaat dat goed. Rotterdam werd zowiezo vergoed heb ik begrepen.

Bij het Facebook forum b12 de vergeten ziekte adviseerden ze mij bij de huisarts spuiten te krijgen en als tweede optie een verwijzing naar Rotterdam. Maar ik heb liever denk ik als eerste een verwijzing naar Rotterdam want die weten waar ze het over hebben.
@sterre, vraag goed na bij zorgverzekeraar of het wordt vergoed kan eigen bijdrage aan zitten of gedeeltelijk worden vergoed.
Je kunt als je alle informatie en bestanden hebt gelezen en goed voorbereid bent eerder naar huisarts gaan en verwijzing naar Rotterdam vragen je hebt een B12 bloeduitslag uit verleden. Er kan korte wachttijd zijn bij Rotterdam https://b12-institute.nl/faq-vragen-die ... ntwoorden/ https://b12-institute.nl/info-voor-pati ... meldingen/
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Chat ik net met Zilveren kruis achmea man man wat een ellende ze hebben geen contract met het b12 instituut. Ik zeg wat krijg ik dan vergoed; eerst wel 75 procent daarna niet meer. Ik zeg ik kan hier geen touw aan vast knopen. Ik heb het hele gesprek gekopieeerd en opgeslagen want dit gaat nergens over. Zo moeilijk is het niet mevrouw zegt hij ik zeg nou als het niet zo moeilijk is leg het mij eens uit dan. Tja als de afdeling declaratie had gewerkt vandaag die kunnen het u zo uitleggen. O mannnnnnnnnnnnnnnn. Nou maandag maar bellen want dat kan vandaag niet.
floortje28
Gevorderd lid

sterre schreef:Chat ik net met Zilveren kruis achmea man man wat een ellende ze hebben geen contract met het b12 instituut. Ik zeg wat krijg ik dan vergoed; eerst wel 75 procent daarna niet meer. Ik zeg ik kan hier geen touw aan vast knopen. Ik heb het hele gesprek gekopieeerd en opgeslagen want dit gaat nergens over. Zo moeilijk is het niet mevrouw zegt hij ik zeg nou als het niet zo moeilijk is leg het mij eens uit dan. Tja als de afdeling declaratie had gewerkt vandaag die kunnen het u zo uitleggen. O mannnnnnnnnnnnnnnn. Nou maandag maar bellen want dat kan vandaag niet.
@sterre, zoek het rustig uit heb je natura of restitutie polis bij Zilveren Kruis Achmea? https://www.zilverenkruis.nl/consumente ... fault.aspx
Basis exclusief is restitutie polis https://www.zilverenkruis.nl/consumente ... usief.aspx
Informatie Rotterdam https://b12-institute.nl/info-voor-pati ... rzekering/
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Floortje ik heb de basiszeker maar stap in januari gewoon over naar de exclusief dan heb ik een restitutiepolis en krijg ik overal 100 procent kan ik doen wat ik wil voor vier euro meer in de maand.
Wat lief dat je het even voor mij als linkjes hebt gestuurd.

Komt ik was gisteren zo gefrustreerd door dat gesprek heel irritant omdat hij het zelf niet wist. Ik heb het gesprek gekopieerd mocht het nog nodig zijn. Altijd zijn ze heel behulpzaam en aardig dus wist niet wat mij overkwam ik denk dat hij graag weekend wou hebben haha.

Nu is de frustratie weg hoor. Maar even zo'n moment opname. En als je het gesprek dan terug leest gaat het nergens over. Dus best slecht geholpen. Nouja kan een keer.

Nou dan ben ik daar ook weer uit!
Krijg dus inderdaad 75% maar ik wil geen gedoe meer hebben ik stap over. Mocht ik dan nog ergens anders heen willen kan ik dat zelf bepalen mitsssssssssss de huisarts meewerkt.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Trouwens hoe vaak is het de bedoeling dat je in het b12 institute komt?
floortje28
Gevorderd lid

sterre schreef:Trouwens hoe vaak is het de bedoeling dat je in het b12 institute komt?
@sterre, zal per persoon verschillend zijn zal afhangen van medisch dossier, klachten onderzoek en mogelijk aanvullend onderzoek. Het is maatwerk. Zelf vanaf voorjaar 2 consulten in Rotterdam gehad 1 telefonisch consult volgende consult in Rotterdam is in 2019.
floortje28
Gevorderd lid

sterre schreef:Floortje ik heb de basiszeker maar stap in januari gewoon over naar de exclusief dan heb ik een restitutiepolis en krijg ik overal 100 procent kan ik doen wat ik wil voor vier euro meer in de maand.
Wat lief dat je het even voor mij als linkjes hebt gestuurd.

Komt ik was gisteren zo gefrustreerd door dat gesprek heel irritant omdat hij het zelf niet wist. Ik heb het gesprek gekopieerd mocht het nog nodig zijn. Altijd zijn ze heel behulpzaam en aardig dus wist niet wat mij overkwam ik denk dat hij graag weekend wou hebben haha.

Nu is de frustratie weg hoor. Maar even zo'n moment opname. En als je het gesprek dan terug leest gaat het nergens over. Dus best slecht geholpen. Nouja kan een keer.

Nou dan ben ik daar ook weer uit!
Krijg dus inderdaad 75% maar ik wil geen gedoe meer hebben ik stap over. Mocht ik dan nog ergens anders heen willen kan ik dat zelf bepalen mitsssssssssss de huisarts meewerkt.
@sterre, begrijpelijk zo een stress momentje soms is het te veel alles bij elkaar. Zorgverzekeraars werken met callcenters ene keer heb je iemand die goed helpt andere keer niet nieuwe medewerker of student met bijbaantje? Goed dat frustratie weer weg is. Goed dat je restitutie polis neemt.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Floortje28 oke dat is goed te doen. Ik denk als ik elke maand naar Rotterdam moet is dat wel een dingetje twee uur rijden ongeveer dus moet wel effe iemand hebben die mee kan dan.

Ik weet niet wat ik zal doen zit te twijfelen. Of in januari naar de huisarts en b12 laten prikken zonder vitamine invloeden of nu er werk van maken maar dan weet ik nog niet wat mijn oorspronkelijke b12 is plus ik zit met de verzekeringspolis ennnnnnnnn weet niet of de huisarts mij door wil sturen.

Ze zijn wel streng hoor op Facebook bij de b12 de vergeten ziekte haha. Ik wijdde uit over de verzekeringspolis daar ging iemand op antwoorden en het topic werd gesloten.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Hoofdzaak is ook ik heb zulke branderige en pijnlijke voetzolen ben bang als ik nu heen ga hij misschien wel bloed wil prikken maar heb ik alsnog een valse waarde...... en dan steeds de verkeerde woorden zeggen heb ik altijd al maar nu erger.
Gast

Bericht door Gast »

Nu op :welingelichte kringen,5 tekenen van vitb12 tekort
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Brandy ik snap hem niet?

Inmiddels snap ik hem al haha dankjewel zag het inderdaad.
floortje28
Gevorderd lid

@sterre, kobalt allergie dit is iets anders dan de allergie voor de B12 injecties. Het gaat hierbij om contact allergie https://home.kpn.nl/hindrikdejong/allergie-B12.htm https://home.kpn.nl/hindrikdejong/Allergie-Cobalt.pdf
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Goed ben naar huisarts geweest. Hij had zich goed ingelezen volgens hem. Ik kan bloedprikken op celniveau hij zegt is deze goed dan ga ik NIET spuiten. Ik verhaal gedaan blabla. Dat b12 niet toxisch is is niet genoeg onderzoek naar gedaan zegt hij. We dachten dat bij b6 ook niet maar blijkt ook nu ook niet goed te zijn zegt ie. Klachten nam hij serieus. Als het op celniveau goed is heb ik ook geen opnameprobleem ondanks dat ik multivitamine heb geslikt want dan zijn ze op de plaats aangekomen. Mocht ik geen tekort hebben wil hij mij doorsturen naar neuroloog. Dossier kon ik weer meenemen hij had zich goed ingelezen. Zulke hoge waarden nergens goed voor. Dan raadde hij melttablet aan. Dus kan bloedprikken en afwachten wat de waarde is.....

Dankje Floortje voor de kobaltallergie. Je bent mij dus tegengekomen op de b12 pagina haha. Mijn topic is WEER gesloten lastig hoor.
floortje28
Gevorderd lid

sterre schreef:Goed ben naar huisarts geweest. Hij had zich goed ingelezen volgens hem. Ik kan bloedprikken op celniveau hij zegt is deze goed dan ga ik NIET spuiten. Ik verhaal gedaan blabla. Dat b12 niet toxisch is is niet genoeg onderzoek naar gedaan zegt hij. We dachten dat bij b6 ook niet maar blijkt ook nu ook niet goed te zijn zegt ie. Klachten nam hij serieus. Als het op celniveau goed is heb ik ook geen opnameprobleem ondanks dat ik multivitamine heb geslikt want dan zijn ze op de plaats aangekomen. Mocht ik geen tekort hebben wil hij mij doorsturen naar neuroloog. Dossier kon ik weer meenemen hij had zich goed ingelezen. Zulke hoge waarden nergens goed voor. Dan raadde hij melttablet aan. Dus kan bloedprikken en afwachten wat de waarde is.....

Dankje Floortje voor de kobaltallergie. Je bent mij dus tegengekomen op de b12 pagina haha. Mijn topic is WEER gesloten lastig hoor.
@sterre, huisarts heeft het fout. Huisarts heeft informatie niet gelezen https://b12-institute.nl/diagnose/valkuilen/ Multivitamine komt niet aan in cellen en weefsel. Bij neuroloog heb je niets te zoeken. Heb je verwijzing naar Rotterdam gevraagd?
Je huisarts is net zo een zak als mijn vorige huisarts. Is overstappen naar andere huisarts mogelijk? Heb andere huisarts gezocht vorige wilde niet meewerken heeft B12 injectie behandeling van internist Utrecht en Auwerda Lelystad na gesprek ijskoud geweigerd. Heb B12 injecties voor rest van leven nodig.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ik weet dat hij het fout heeft inderdaad. Maar wat ik zelf ook niet goed begrijp als de MMA goed is dan is de b12 toch op de juiste plaats aangekomen? Niet genoeg misschien maar wel in de cellen of ben ik nou gek?

Nou die neuroloog kan ik nog eens wijzen op die b12 je weet nooit of die meewerkt en als ik nog een tijdje moet wachten op de neuroloog afspraak dan kan ik hem vragen nogmaals b12 te onderzoeken.

Van huisarts wisselen is best lastig aangezien patienten van de andere praktijk juist naar mijn huisarts gaan omdat ze daar geen injecties meer krijgen. Die geeft helemaal niks meer. Dan moet ik op zoek naar een huisarts buiten mijn woonplaats dat vind ik ook wel lastig ik kom er nog wel eens zeg maar.

Hij zei wil je perse injecties zul je ze ergens anders moeten halen. Ja zeg ik dat is een goeie maar dan heb ik wel een verwijzing van je nodig voor Rotterdam. Nou zegt ie ik ken patienten die geen verwijzing nodig hebben en verder ging hij er niet op in. Nouja dat is dan maar de volgende stap voor als ik de waardenuitslag heb. Hij had liever dat ik dan smelttabletten ging gebruiken als mijn waarden normaal waren om dat te proberen.
Plaats reactie