De ene na de andere belangrijke publicatie verschijnt de afgelopen weken die nogmaals benadrukt dat ME een ernstige chronische complexe multisysteemziekte is, EN dat "behandelingen" als CGT/GET NIET effectief bewezen zijn (conclusies AHRQ rapport is aangepast),
deste belangrijker is het nu je stem te laten horen richting de gezondheidsraad die 4 leden selecteert in een commissie die een rapport moet schrijven over ME, die nog altijd beweren dat CGT/GET effectief en evidence based is, en dat ME of CVS gelijk is aan (de niet bestaande diagnose) SOLK! Deze leden hebben een belang bij een bepaalde uitkomst van het GR rapport. Zij scharen zich achter de Wessely-school ideeen over ME en de CGT/GET, behandleingen die zij nadrukkelijk nastreven en die gebaseerd zijn op een onbewezen pscychosociaal model, dat een hypothese is! Hun onderlinge samenwerkingsverbanden met PACE auteurs etc zijn zorgelijk..Als ook hun betrokkenheid bij (projectleiders van) het 1,5 miljoen Euro door zorgverzekeraars gefinancierd "grip op klachten" project (dat landelijk CGT voor ME wil implementeren in GGZ centra, gecertificeerd door Nijmegen)
Willen we dat er nu ECHT iets verandert in Nederland in de zorg, laat alsjeblieft je stem horen.
We kunnen die alleen als jullie helpen om die handtekeningen binnen te halen.
Als je kunt, doe het alsjeblieft. Niet nog een keer 10 jaar wachten op verandering.
help MEe. Op naar die 5000 handtekeningen, en liefst nog heeeel veel meer. Schakel je ouders, familie en vrienden in, het sturen van een mailtje of berichtje op een FB pagina is zo gebeurd, maar kan zo'n verschil maken voor al die patienten die nu al decennialang wachten op verandering.
kom op mensen! Dit kunnen wij.
https://meisgeensolk.petities.nl/