Carnitine stoppen:darmproblemen; ontzettend angstig?? Help!

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

@Feurer,

Ondanks dat het verhaal op RTL over chemo ging begint Carnitine wel degelijk vaker in opspraak te geraken.
Bijvoorbeeld dat het dus kankerverwekkend zou zijn en met de hart en vaat ziektes. De studie die ik gepost had.

Ik ben het er mee eens dat die studies nog echt in de kinderschoenen staan en dat als je er veel baat bij hebt het gewoon door moet slikken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Waar staat dat 'kankerverwekkend'??
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik had dat gehoord in een programma van de BBC. Weet niet meer precies waar. Maar ja verder niks meer over gehoord maar was gelinkt aan rood vlees. Maar dat was dus niet zeker. Maar toch kwam Carnitine ter sprake.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ah ja, heel vaag allemaal. Want dat kankerverwekkend ivm rood vlees/TMAO is al heel dubieus. Zie ook op chivo.nl, even opzoeken daar.
Laatst gewijzigd door asje op 28 jan 2015, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Klopt is het ook. (Nog) geen reden er mee te stoppen inderdaad. Hoe dan ook voor mij was het ook geen reden om te stoppen.

Vind trouwens dat mijn benen minder verzuren zonder de Carnitine. Raar . Je zou zeggen dat het andersom zou moeten zijn??
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zou je wel zeggen ja.
Life smells...
Plaats reactie