maxi schreef:Ik dien mijn infusen zelf thuis toe, omdat ik verpleegkundige ben van beroep.
Als je een huisarts hebt die de therapie ondersteunt, dan is het mogelijk om thuiszorg aan te vragen en dan wordt het vergoed. Echter de meeste zorgverzekeraars in Nederland vergoeden de behandeling van DML niet. Dus thuiszorg aanvragen rechtstreeks lijkt me niet mogelijk, maar ik heb het ook niet geprobeerd, omdat ik het zelf kan.
Woon je in Nederland of Belgie?
Als mijn zoon positief wordt bevonden op de afgelopen maandag geprikt co-infecties, kan ik ook de boel in laten lopen thuis. Aanprikken infuusnaald door H.A. (assistente) ofzo? Dat kan ik niet,
net nooit geleerd, al ben ik verpleegkundige. Ik doe de rest dan wel. Laten lopen en er uithalen. Of een collega vriendin? Die is ex-IC verpleegkundige en zal dat vast nog wel kunnen.
Maar hoe krijg je het spul hier, zou ie dat doen? Steeds naar Brusel is 400 km heen en 400 km terug, + nog de kosten van reis en medicijn/consult.
Iemand in Nederland die het ook thuis doet?
Wat dat betreft hoop ik dat ze negatief uitvallen, de testen. Maar liever natuurlijk een kans op nog meer verbetering dan de Nexavir en 4 ME aldeden.
Het viel ons geister op dat er veel (jonge) mannen rondliepen met infuus bij DML.
Marcog, ik denk en weet van DML (we consulteren hem al vanaf 2006) dat hij zijn theorieen en methodes steeds bij stelt, al naar gelang de bevindingen. Immers hij werkt internationaal samen met mensen over de hele wereld. Dus op een succes percentage valt niet af te gaan. Dat je al geholpen wordt en daar uit ervaring er beter aan toe bent geworden (beter dus niet, daarvoor staat alles veel te veel in de kinderschoenen) isal heel wat. Hoe jonger je bent, hoe meer je bereid bent als proefkonijn te fungeren. Slechter kan toch niet en zoja, dan neem je dat risico als je je er voor openstelt. Nooit geschoten altijd mis.
Wel een rib uit je lijf, financieel, dat wel.
Ik heb de tests opgezocht en op verschillende plekken in Nederland doen ze ze ook. Dus ik probeer ze vergoed te krijgen dmv verwijzing daarnaar. Dat ze ze hier niet op de juiste wijze kunnen interpreteren kan ik niks aan doen.
Tja, en wat als de tests negatief zijn? Iemand deze ervaring?
Enfin, kan beter maar afwachten. Maar als het moment daar is is het wel handig om gelijk in te spelen op de mogelijkheden.