Om het topic van Samento & Banderol zo schoon als mogelijk te houden reageer ik FF hier; ik denk dat onze Modjes dat namelijk ook prefereren.plassterk schreef:Ik vind het juist enorm belangrijk. Het hele lyme gebeuren maakt mij enorm aan het twijfelen. Eerst heb ik tien jaar ME, dan opeens komt lyme in de picture. De belangrijkste ME dokter van de Benelux zoniet Europa of de wereld beweert nu dat het grootste deel van de ME patiënten chronische lyme heeft. Tjeezus mina. Ik vind dat niet niks. Dat heeft nogal wat consequenties voor de behandeling. Langdurige antibiotica is niet niks. De testen zijn niet goedkoop. En waarom stapt een wetenschapper over op een alternatieve behandelwijze als het samanto banderol protocol. Ik leef nu in behoorlijke twijfel. Moet ik mij ook laten testen? Wat betekent de uitslag dan.? Vier jaar geleden adviseerde Meirleir mij geen onbeschermde sex meer te hebben met mijn vriendin, het uitstellen van kinderen krijgen vanwege xmrv. Vind je het gek dat ik twijfels heb.
Ik heb juist behoefte aan veel discussie om wat feiten boven tafel te krijgen. Dat het zo'n welles nietes spelletje wordt is jammer. Als eliminatie van de borelia bacterie de weg naar beterschap is voor mij , wil ik daar niet mijn hele leven mee wachten natuurlijk. Maar het lyme verhaal en de wetenschap erachter is gecompliceerd. De mensen die hier op het forum chronisch lyme verdedigen licht fanatisch. Het maakt het er mij niet makkelijker op. Hier in Nederland nog nooit hulp gehad van de huisarts, internisten negeren de klachten, maar daarom zomaar overstappen op het andere verhaal vind ik ook geen logica.
Ongeveer 5% van de gehele populatie heeft BB hier wordt niet alleen Lyme en ME/cv(s?) aan gelinkt ook nog andere ziektes zoals ALS, MS, Alzheimer (Fibromyalgie?)
Als DML dan met een percentage van 98% komt onder de ME/cvs-patiënten en hij ziet er toch veel vind ik dat niet geruststellend enfin.
Het valt mij op dat ME/cvs-patiënten vaak (altijd?) ook nog een rits co-infecties hebben, duidt dat op een uitbreiding, versterking, progressiviteit van de ziekte?
Op co-infecties wordt regulier gezien niet of nauwelijks getest, laat staan dat ze behandeld worden waarom is dat?
Als antibiotica niet aanslaat bij chronische Lyme wordt de behandeling dan niet complexer?
Is de chronische vermoeidheid die bij Syfilis voorkomt vergelijkbaar met de chronische vermoeidheid van chronische Lyme?
Had dokter Ruud Vermeulen himself niet gezegd in zijn topic dat Borreliose en co's-infecties kunnen leiden tot een auto-immuunziekte, het kan zijn dat ik me vergis?
Ik weet niet of chronische Lyme seksueel overdraagbaar is van moeder op kind of seksueel overdraagbaar van mens op mens maar ik ben daar toch niet gerust op zeker gezien de grote aantallen geïnvalideerde patiënten en natuurlijk het bestaan van de a-symptomatische variant van Lyme