Thanks duidelijk wat je bedoelt

Ik blijf ook lezen en zoeken maar ik kan nog steeds dé verschillen tussen ME of Lyme niet ontdekken.Grigor schreef:Nou ik vind zelf dat mijn symptomen meer op die van ME lijken.
Ook omdat ik niet echt pijn aan gewrichten heb ( behalve nek en rugpijn ) maar dat is meer vanwege mijn beroep geweest ..........denk ik.
En bevoorbeeld de spasmen die Marco beschreef?? Ik vraag het meer omdat ik wil zien of er dus andere mensen die eigenlijk meer ME klachten hadden dus wel Lyme hadden. Bijvoorbeeld omdat Lyme goed kan nabootsen . Net zoals Syphilis.
De ziekte van Lyme is een multi-systeem ziekte. Het kan leiden tot o.a. neurologische (zenuwstelsel/hersenen), dermatologische (huid), reumatologische (spieren en gewrichten), cardiologische (hart), opthalmologische (ogen) en psychiatrische klachten.
De spasmen die marco noemt komen volgens mij zowel bij ME als Lyme voor. Ik heb dat gelukkig niet gekregen.
OI en POTS komen zowel bij ME en Lyme voor.
Ik heb geen gewrichtspijn gekregen maar wel helse ernstige neuropatische pijnen in de spieren, hele lichaam/handen, verstijving/verkramping van spieren/bindweefsel.
En als ik de films van "Under Our Skin"(Lyme) en "Voices from the Shadows"(ME) bekijk zie ik ook geen verschillen waarvan je duidelijk kunt zeggen dat het een ME is en het ander Lyme is.
Groetjes, Louisa