Ziekte van Lyme: vragen en discussie

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

bellatordelux
Gevorderd lid

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding

Lyme Disease is spreading. With warmer temperatures comes more ticks and more of the illnesses they carry.

Lyme disease on the move
Sanjay Gupta MD|Added on May 23, 2014

A new report on climate change, finds warmer temperatures mean more disease, including lyme disease.
Kijk hier Bron: CNN
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding
only Insights to share
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Weet iemand waar zich het reeds bestaande Bartonella topic bevindt op het ME-gids.net-forum?

Ik krijg het niet meer terug gevonden, zelfs met de zoekfunctie lukt het niet.

Alvast bedankt.

Groetjes VGM
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
bellatordelux
Gevorderd lid

verlorengezondheidman schreef:Weet iemand waar zich het reeds bestaande Bartonella topic bevindt op het ME-gids.net-forum?

Ik krijg het niet meer terug gevonden, zelfs met de zoekfunctie lukt het niet.

Alvast bedankt.

Groetjes VGM
Hoi Vgm,

Bedoel je dit topic?

Groetjes Bella Afbeelding
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

AfbeeldingSTZ ‏@Tekenziekten

Vandaag op Nederland 3, 20.25 uur bij #BNN "Je zal het maar hebben" het verhaal van Risja #jzhmh #Lyme pic.twitter.com/5eugQVBjOv

Afbeelding

Zie hier Bron: Twitter
dinsdag 27 mei | Nederland 3 (BNN)
20:25 - 21:00 35 min

Je zal het maar hebben

Risja (22) is tien jaar oud als ze op vakantie in Frankrijk wordt gebeten door een teek..... Toch duurt het nog tot haar achttiende voordat de diagnose wordt gesteld: ze heeft de ziekte van Lyme.... Nu is zij 24 uur per dag afhankelijk van de zorg van haar moeder maar probeert wel een carrière als modeontwerpster na te jagen.
Lees verder Bron: VeronicaMagazine
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding
only Insights to share
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Weet iemand of die nieuwe, net ontwikkelde pil tegen A.L.S. ook werkzaam is tegen chronische Lyme?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.

LyME en co's INFO-topic!
sander107
Actief lid

Bericht door sander107 »

Er is een doorbraak voor het aanpakken van de biofilms. Zie de volgende link.:
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... esearchers
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Die Risja gister paste wel een beetje te goed in het opgewekte format van het programma.

Ze antwoordde een keer wel op de vraag hoe het ging, dat het niet goed ging, maar daar werd maar gauw positief over heen gel*ld.

Dat onderzoek, sander, denk je dat deze vondst ook van belang is voor het doordringen van moeilijk te bereiken spirogeten met AB's? Zoals bij Lyme?
bellatordelux
Gevorderd lid

Hoi Annac, Sander, ea,

Colloidaal zilver pakt ook de biofilm aan, maar is qua winstgevendheid –net als de ontwikkeling van nieuwe antibiotica- voor de farmacie niet interessant (om daar onderzoeksgelden aan te besteden).
Silver Enhances Antibiotic Activity Against Gram-Negative Bacteria

Finally, we used silver and antibiotic combinations in vitro to eradicate bacterial persister cells, and show both in vitro and in a mouse biofilm infection model that silver can enhance antibacterial action against bacteria that produce biofilms
Lees verder Bron: ScienceMag
Tenzij hen het water aan de lippen staat…… qua resistentie…
'Antibiotica effectiever door toevoegen zilver'

Antibiotica is wel tien tot duizend keer effectiever bij infecties door er zilver aan toe te voegen. Zo blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Boston onder leiding van Jose Ruben Morones-Ramirez.

Door zilver toe te voegen aan het antibioticum tetracycline, is deze in staat een voorheen resistente stam van E.coli aan te pakken. Dit laat zien dat de combinatie van zilver en antibiotica het mogelijk maakt resistente bacteriën toch weer te behandelen. Dit biedt ook nieuwe mogelijkheden in de strijd tegen MRSA, een bacterie die sterk in opkomst is en in sommige gevallen dodelijk kan zijn.
Lees verder Bron: Nu.nl
Groetjes Bella
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Personal Experience with Lyme Disease and Candida
by Dr. Paul Farber

Dr. Joseph Cardot… told me that Mild Silver Protein was helpful against spirochetes

By the end of the first two weeks my 35 different symptoms, including extreme pain, paralysis, and numbness were about 25% relieved with no side effects. By the end of the first month I was over 50% well. By the end of the second month I was 75% well. After 3 months of treatment I was 100% well. I have been 100% well for over 2 years.

Was I cured from Lyme disease and candida yeast infection? In my opinion and the opinion of Dr. William Burgdorfer, Scientist Emeritus who discovered the spirochete as the causative agent of Lyme disease, and Dr. John Parks Trowbridge, M.D. an author and expert in the field of candida yeast infection, I appeared to be CURED.

Dr. Burgdorfer, who became a close friend, then shared with me that the world would not believe my results without scientific documentation.

It seems that there is enough testing from universities, and reports from practitioners that the Mild Silver Protein developed not only works on Lyme disease but a good deal more bacterial, viral and fungal infections
Lees verder Bron: Xpressnet

only Insights to share
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

bellatordelux schreef:
AfbeeldingSTZ ‏@Tekenziekten

Vandaag op Nederland 3, 20.25 uur bij #BNN "Je zal het maar hebben" het verhaal van Risja #jzhmh #Lyme pic.twitter.com/5eugQVBjOv

Afbeelding

Zie hier Bron: Twitter
dinsdag 27 mei | Nederland 3 (BNN)
20:25 - 21:00 35 min

Je zal het maar hebben

Risja (22) is tien jaar oud als ze op vakantie in Frankrijk wordt gebeten door een teek..... Toch duurt het nog tot haar achttiende voordat de diagnose wordt gesteld: ze heeft de ziekte van Lyme.... Nu is zij 24 uur per dag afhankelijk van de zorg van haar moeder maar probeert wel een carrière als modeontwerpster na te jagen.
Lees verder Bron: VeronicaMagazine
@Louisa and others,

Risja antwoordde als ik het goed heb in de uitzending op de vraag of ze niet bang was in het bos om opnieuw te worden gestoken door een Borrelia en co besmette teek?

Nee want erger als dit kan (bijna?!) niet :cry: :cry:

:shock:

Mooie indringende uitzending, chapeau voor lady Risja !

Even een prangende vraag van mij tussendoor?

Weet iemand toevallig of HIV-medicatie effect sorteert bij de bestrijding van chronische Lyme en co's?

Lieve groetjes VGM

LyME en co's INFO-topic!
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding
only Insights to share
sander107
Actief lid

Bericht door sander107 »

Ik heb de ouders van Risja nog gecontacteerd via de mail om te vragen welke behandeling enzovoort ze hebben gehad en heb nog wat aanvullende vragen gesteld over haar situatie.
De moeder van Risja gaf aan dat ze ongeveer na de uitzending bepaalde medicatie is gaan afbouwen en ze is hierdoor enorm vooruit gegaan en het gaat nu heel goed met Risja. Haar moeder gaf zelfs aan dat ze bijna alles weer kan en weer zelfstandig woont. Op dit moment probeert ze weer een sociaal leven op te bouwen zei ze en dit lukt Risja ook. Ze hadden het idee dat pas bij het afbouwen van de medicatie Risja haar lichaam de kans kreeg om te gaan herstellen. Ik was enorm blij om dit te horen en ik gun het haar van harte. Alleen jammer dat het goede nieuws van dat het nu heel goed gaat met Risja niet in de uitzending meer aan bod kwam.
Plaats reactie