Ziekte van Lyme: vragen en discussie

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

waow tof zo''n protest,
jammer dat het nodig is.
ik hoop dat het wat oplevert,en dat Lyme nu ook beter bekend /erkend gaat worden.
en dat er echt gerichte behandeling nodig is.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
bellatordelux
Gevorderd lid

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding

2e Nederlands Lyme Protest 2014
De Markt Eindhoven

Bron en voor meer foto’s, zie : HOPE FOR LYME
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
flowerpower3
Actief lid

Bericht door flowerpower3 »

Weet iemand hoe vaak het voorkomt dat er wel sprake is van co-infecties maar niet van de borrelia? Omdat je zou denken dat het alleen hand in hand gaat. Ik weet dat de co-infecties hetzelfde verloop en klachten kunnen geven als borrelia maar vraag me af of het zinnig is om daar allemaal op te testen als de borrelia negatief is?
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding
only Insights to share
vital
Actief lid

Bericht door vital »

flowerpower3 schreef:Weet iemand hoe vaak het voorkomt dat er wel sprake is van co-infecties maar niet van de borrelia? Omdat je zou denken dat het alleen hand in hand gaat. Ik weet dat de co-infecties hetzelfde verloop en klachten kunnen geven als borrelia maar vraag me af of het zinnig is om daar allemaal op te testen als de borrelia negatief is?
Ik denk dat zonder de borrelia de co-infecties meestal asymptomatisch zijn en dat het dus waarschijnlijk weinig zin heeft om er dan op te testen. Je zult er misschien wel hebben, maar ze zullen weinig problemen geven...

Bv Er zou ongeveer 30% van alle mensen een besmetting hebben met Bartonella. Bartonella op zich is niet zo erg of niet zo erg dat het op zich veel kwaad kan doen. Maar als er ook borrelia is ontregelt borrelia het immuunsysteem en krijg je dan ook grote problemen met Bartonella.

Maar het heeft dus weinig zin om 30% van alle mensen te behandelen voor Bartonella....
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dat van die bartonella zou ik niet durven bevestigen. Mijn waarden waren erg hoog bij de huisarts enkele jaren geleden. Mijn Lyme-testen zijn negatief.

Toch heb ik ook typische kattekwalen gehad de afgelopen 10 jaar zoals botten die desintegreren en bottransplantie vergen, meer bepaald enchondroma. Longletsels en meer van dat leuks.

Het is mijn dierenarts die me bevestigde dat dit ook bij katten voorkomt met bartonella.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
vital
Actief lid

Bericht door vital »

marlène schreef:Dat van die bartonella zou ik niet durven bevestigen. Mijn waarden waren erg hoog bij de huisarts enkele jaren geleden. Mijn Lyme-testen zijn negatief.

Toch heb ik ook typische kattekwalen gehad de afgelopen 10 jaar zoals botten die desintegreren en bottransplantie vergen, meer bepaald enchondroma. Longletsels en meer van dat leuks.

Het is mijn dierenarts die me bevestigde dat dit ook bij katten voorkomt met bartonella.
Het zou kunnen, maar meestal is er bij bartonella nog iets anders die speelt, waardoor bartonella actief wordt... Je zal een speciaal geval zijn :)

Het kan in elk geval geen kwaad om toch op co-infecties te testen zelfs als borrelia negatief is... De test naar Borrelia kan ook nog vals negatief zijn :)
flowerpower3
Actief lid

Bericht door flowerpower3 »

Dus ongeacht de uitslag van een borrelia test is testen op de co-infecties sowieso aan te bevelen? Bij een negatieve borrelia test + negatieve uitslagen van de co-infecties zou je dan kunnen stellen dat er geen sprake is van Lyme en co? Omdat je leest dat de diagnose vaak word gesteld afgaande op het klinisch beeld ivm niet betrouwbare testen.

Inderdaad heb je altijd nog kans op een vals negatieve uitslag, ligt denk ik wel ook aan het soort test die je laat doen.
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@Senna and others,

Interessante link / film die je geplaatst hebt dank voor het plaatsen / delen, deze MOET je als ME/cv(s)/Lyme-patiënt (hoe dan ook ?!) hebben gezien!

@Vital,

Heb jij gezien hoe Bartonella wordt omschreven op Wikipedia, zo ja wat valt jou hier bij op?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
vital
Actief lid

Bericht door vital »

verlorengezondheidman schreef: @Vital,

Heb jij gezien hoe Bartonella wordt omschreven op Wikipedia, zo ja wat valt jou hier bij op?
Er staat niet zoveel op wel "This systemic disease can be seen in patients infected with HIV, or serve as a co-infection of those who have contracted Lyme disease etc., and other immunocompromised individuals."

Dus dat bevestigt eigenlijk een beetje wat ik zei, dat er redelijk veel zijn die het hebben (hier moet je dan een beetje tussen de regels lezen), maar dat het meestal pas voor symptomen zorgt als er nog iets anders in het spel is....
vital
Actief lid

Bericht door vital »

@verlorengezondheidman

Als je eens alles zeer uitgebreid wil weten over Bartonella, lees dan eens Healing Lyme Disease Coinfections van Buhner. Zeer goed boek, de helft ervan gaat over Bartonella (150 pagina's).
Een heel stuk over de ziekte zelf, hoe het wordt overgedragen, wie het allemaal heeft, allemaal gestaafd met veel wetenschappelijke studies.
Op het eind zit er dan ook nog een behandelingsplan bij, een reeks supplementen die je zou kunnen nemen....
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding
only Insights to share
bellatordelux
Gevorderd lid

Afbeelding
only Insights to share