Bedankt voor de snelle reacties!

Ben ik erg blij mee.

Bij mij is het (nu ongeveer 13 maanden geleden) plotseling begonnen, na een voorhoofdsholte ontsteking... Ik werd eerst vet verkouden, opeens, en dat is toen overgegaan in een voorhoofdsholte ontsteking. Daar kreeg ik antibiotica voor, die hielp niet. Toen kreeg ik andere antibiotica, die hielp ook niet....

Maar toen ging het langzaamaan over (gelukkig, want doet godse pijn..

) maar toen werd ik dus steeds vermoeider en vermoeider en nog veel vermoeider... en toen hadden we maar een bed in de huiskamer gezet, daar lag ik elke dag in. Kon niet lopen zonder hulp en we hadden al snel een rolstoel gehaald. Toen ben ik opgenomen in het ziekenhuis in Lelystad, onder een neuroloog. Ik heb daar een ruggenprik gekregen (wat ik nooooit meer laat doen trouwens!!! geen aanrader!!!) en toen een observatie onderzoek. Het was de bedoeling om een "aanval" van vermoeidheid te creëren zodat ze konden zien hoe ik op zo'n moment was.... nou, dat lukte..... maar toen werd ik dus wakker met zo'n aanval (waarin ik dus amper nog kan praten, laat staan bewegen en dergelijke), en toen kwam die neuroloog langs op z'n ochtendronde.... toen lag ik daar dus half dood. En toen keek ie me aan en vroeg "hoe voel je je?" en ik kon met heel veel moeite het woord "moe" uitbrengen..... en toen zei hij notabene "nou ga dan nog maar even slapen" !!!!!!!!

die gast had gewoon niet eens dóór dat ik toen een aanval had! Belachelijk..... dus dat observatie onderzoek had niet echt geholpen zeg maar.........

En toen kreeg ik een onderzoek met naalden en elektrische shocks enzo.., in mijn benen... om te kijken of mijn zenuwen snel genoeg seintjes doorgaven ofzo... dat was in orde.... en toen wist hij het ook niet meer en toen mocht ik naar huis onder het motto van "het gaat wel over". Maar ik ben een jaar later dus nog steeds ziek..

En heb nu eindelijk sinds 6 dagen de diagnose CVS/ME gekregen...van de huisarts... pff.... en daar doen ze dan een jaar over... grrrr...
Als je kijkt naar nummer 2 "leven ingrijpend aanpassen", dat heb ik al gedaan.... ik sport niet meer, ik ga niet meer uit, ik werk niet meer, ik ga niet meer fulltime naar school en ik zie m'n vriendinnen veel minder (door gebrek aan energie...) dus wat dat betreft zit ik in nummer 2. Maar dat "langzaam maar gestaag vooruit" uit nummer 1 klopt ook..... ik heb een jaar gedaan over een beetje vooruitgang.... maarja, het is vooruitgang.... met een heleboel terugvallen...... wordt je ook gek van trouwens...
xxxxxxx
moniek