Carnitine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Hoi Lijda,
Jij ook al jeukende ogen en niesaanvallen?? Ik ook. Ik heb nooit last gehad van hooikoorts en nu dit. Vreemd.
Ik ben vandaag ook minder fit. Hou me dus erg rustig.
Ik heb wel de afgelopen 3 weken iedere dag in de tuin gewerkt. 's Morgens en 's avonds een 15 tot 20 min. Langer gaat niet. Maar dan moet ik weer andere dingen laten liggen natuurlijk. Maar het gaf toch wel veel voldoening.
Zo af en toe geef ik nog wel eens een kreet op mijn weblog: vooruit dan maar.
Maar eerlijk gezegd zit de klad er een beetje in.
Slecht slapen doe ik ook nog steeds, is wel wisselend. En iedere middag ga ik "plat" van 2 tot ong. 5 uur.
Maar al met al is het een hele vooruitgang, dus ik mag niet mopperen, doe ik ook niet.
Hoop dat je snel weer opknapt.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi lijda ik weet wat je voelt heb ook alweer een tijdje last van mijn ogen en niesbuien of het hooikoorts is ik weet het niet ik had hier al een topic over geopend ook heb ik brandende pijnen in mijn nek en schouders en gezicht deze klachten komen zowel voor bij m.e en fybro
pijnstillers helpen niet en van die ogen word ik gek ik heb het al jaren maar ik hoor steeds meer mensen hierover
zou het de luchtvervuiling kunnen zijn
je word hier zo moe van sterkte meis
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Wat ik nog vergeten was te schrijven: Ik voel me na 6 jaar geen DWEIL meer. 8)

Alie: ik denk niet dat het hooikoorts is, het heeft puur te maken met wat er in de hersens/zenuwstelsel gebeurd. Of een allergie ontwikkeld, geen idee. Als er virussen latent in het lichaam zitten word je vatbaar voor alles, denk ik.
Denk ik: Ik ben ook geen arts, maja de artsen weten het waarschijnlijk ook niet zoals gewoonlijk.
Dit is een bijkomde zaak.
Is niet zo irritant dan ieder dag een uitgput gevoel.
Ik hoop wel dat het hooikoorts is, dan gaat het tenminste over. Ook dat dat heb ik heb nog nooit gehad.
Het is bij mij nu wel weer weg. Ik neem er niets voor, was ik ook nog niet van plan.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik kom er ook niet achter of het hooikoorts is lijda
maar ik voel mij er knap beroert bij
ik heb dit dus wel een aantal jaren
ik hoop dat het bij jou wel overgaat
maar veel m,e en fybro patienten hebben er last van
sterkte meis
liefs alie
Gast

Bericht door Gast »

hoi allemaal,


ik heb ook last van hooikoorts?
jaren geleden al een getest op allergie, maar er kwam niks uit, dus geen allergie voor huismijt-pollen-huisdieren etc.
ik gaf wel een allergische reactie maar waartegen?
en nu inderdaad ook last van ogen-hoesten-loopneus etc. is nu wel iets aan het verbeteren, maar het begon vrij acuut met het warme weer begin van deze maand.
ook heb ik vorig jaar veel last gehad van mijn li-kies, koud en warm kon ik niet verdragen, kreeg steeds meer kiespijn, dus maar eens langs de tandarts.
er was niks mis met de vulling, dus het moest een ontsteking zijn, ook na foto niks te zien, toch maar een zenuwbehandeling, vond ik verschrikkelijk, meer dan 1 uur in die stoel, ik was kapot na afloop, ben vd generatie die erg bang is voor de tandarts, het waren toen allemaal beulen!.
maar gelukkig is de kiespijn voorbij.
maar ik merk wel dat we er zo weinig bij kunnen hebben, we hebben al genoeg aan ons zelf, en dan kan een verkoudheid al zo veel meer impact hebben dan een gezond iemand, je gaat zo gauw in een spiraal naar beneden.

groetjes allemaal
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Marion bij mij begon het ook in die tijd.
Nu is het wel zo dat er overal in de bermen van alles bloeit.
Ik heb het idee dat het toch hooikoort-achtig is.
Lastig is het wel, doet soms pijn tot in mijn neus vanaf de ooghoek.
Het gekke is dat ik het alleen aan de linker kant heb.
Maar of dit nu bij ME hoort? Er zijn meer mensen die last van hooikoorts hebben en die hebben geen ME.
Gast

Bericht door Gast »

hoi truss,

haha, ik heb het eigenlijk voornamelijk bij mijn rechteroog en neus!
ik denk dat dit toch te maken heeft met ons immuunsysteem, het is ontregelt en reageert veel te heftig.
ik krijg nu ook medicijnen voor mijn sle-klachten, dit is ook een auto-immuunziekte, en de medicijnen doen dus hier ook iets mee, maar hoe het precies zit, is nog niet helemaal duidelijk, het zijn anti-malariapillen, waarvan ze ontdekt hebben dat ze ook kunnen helpen bij reuma en sle.
groetjes
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Marion, kunnen we niet af en toe ruilen? Van oog bedoel ik :lol: .
Het zal best aan het imuunsysteem liggen, maar tot dit jaar heb ik er nooit last van gehad. Van hooikoorts bedoel ik. Dus waarom nu dan wel?
Wie het weet mag zijn vinger opsteken, ik weet het niet.
Gast

Bericht door Gast »

:lol: :lol: :lol: :lol:
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Bij een deel van de CVS-populatie - en dit in tegenstelling tot patienten
met MS - vertoont PKR aanhoudend een verhoogde activiteit. Dit leidt tot een vroegtijdige vernietiging van de cellen verantwoordelijk voor de afweer en tot een slecht functionerend immuunsysteem met bijvoorbeeld een toename van allergieen/intoleranties
(sorry, weet de bron niet meer)

Dirk
Gast

Bericht door Gast »

hoi dirk,

ja ik weet(ongeveer)wat je bedoelt, en dat heet volgens mij apoptose.
bij opsporing naar informatie over sle kwam ik dit ook tegen, en inderdaad door de vroegtijdige celdoding blijft het lichaam vol met afvalstoffen wat niet afgevoerd wordt, en dit zou dan weer een auto immuunziekte kunnen veroorzaken. als je dit zo leest dan lijkt het ook wel logisch dat je lichaam verkeerd reageert.
maar de grote vraag is dan: waarom het gebeurt, en heeft de ene persoon er last van en de andere niet.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

de acetyl-L-carnitine zou heel goed werken op mentale vermoeidheid...
ik neem het nu twee maanden en voel me iets helderder...
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Hoi, Marion,

Apoptose = inderdaad celdood; een natuurlijk proces dat bij immuunziekten te snel verloopt met als gevolg opstapeling van afvalstoffen in het lichaam. Je kan stellen dat het lichaam zichzelf "vergiftigd". Gebeurt door de activatie van PKR (pro kinase R)

Op de site van Frank kan je er meer over vinden want DMl hecht hier veel belang aan.
Een tip : L-acetylcysteine (3xdaags; zijn gewone griepbruistabletten maar ze voeren wel afval af)

Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
jenny
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2008, 17:08

Bericht door jenny »

Beste Nijntje,
ben je beter met carnitine voor je cvs?
heb gelezen dat carnitine en q10 tesamen toch goe werken bij cvs,
groetjes jenny
een schouderklopje heeft nog nooit iemand verwond!
carla
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2007, 21:09

Bericht door carla »

ik vraag me af hoe lang het duurt voor dat Carnitene gaat werken, het lijkt wel of mijn zoon alleen maar meer moe wordt.
Of is dit een goed teken dat het eerst erger wordt en na een tijdje pas beter.
Plaats reactie