LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

She, het. Opstarten met LDN is heel zwaar en heeft veel tijd nodig indien het natuurlijk aanslaat. Dat is mijn ervaring, ik heb ook wel eens op het punt gestaan om te stoppen, ook omdat ik natuurlijk niet 100% zeker wist of het wel werkte. Gezien de weinig ervaringens verhalen.

Ik vermoedde wel dat ik er baat bij had, merkte toch wel toename van klachten, s‘ nachts wakker schrikken door rare dromen etc. Dat was wat ik ook wist dat enge dromen er bij hoorde. Mijn houvast min of meer.

Ben blij dat ik doorgezet heb, en volgens mij kon ik na een jaar pas zeggen, ja het werkt echt!!!! Maar het is geen kattenpis om met ldn te opstarten.
hypnosa
Beginner
Contacteer:

Bericht door hypnosa »

Hoi hoi,
Ik heb een belangrijke vraag. Voor de vierde keer ben ik met LDN begonnen. En telkens loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Ik word nl enorm prikkelbaar als ik het gebruik! Ik heb ernstige PMS klachten iedere 2 weken van mijn cyclus maar nu bij LDN gebruik continue. Herkent iemand dit? Candida ben ik bij een vorige poging serieus mee aan de slag geweest maar ik word doodziek van dat dieet. Ook als ik het langere tijd doe. Dieten hou ik niet vol daardoor. :cry: Als ik verschil merk hou ik het echt wel vol maar niet als ik zo ziek word.
Ik hoef geen dieetadviezen maar wil heel graag weten of iemand dit herkent bij beginklachten. Anders is het blijkbaar niet mijn middel :x
Gezonde mensen hebben vele wensen, zieke mensen hebben er maar 1.
she
Gevorderd lid

Bericht door she »

Thnx Melanie - soms vind ik het moeilijk om te blijvem gloven dat t zal aanslaan. Wist niet dat jij ook 1 jaar over gedaan had em dat het begin voor jou ook zwaar was.
Lies
~
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ hypnosa

je kan de vraag hier ook eens stellen

https://www.facebook.com/groups/LDNgebr ... Nederland/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Tineke
Beginner

Bericht door Tineke »

Ben nu net een weekje bezig met 0,25 mg LDN. Ik ondervind tot nu toe zeker geen beterschap, integendeel. Ik ben zo moe, maar dan echt heel diep moe. Het lijkt soms of ik droom en niet van deze wereld ben. Slapen is wel oké. Maar het is een hele dag vechten tegen die onuitsprekelijke moeheid.
Dat valt natuurlijk niet mee als je elke dag paraat moet staan om les te geven.
Dat moet ik ondanks mijn toestand wel doen, want ik moet mijn eigen boontjes doppen. Ik ben , wat je noemt : helemaal alleen op de wereld. En dat mag je wel letterlijk nemen, ik heb geen enkel familielid. Het is uitzonderlijk, maar het is voor mij nu eenmaal de realiteit.
Ik wil nog niet toegeven aan het ziektegevoel en hou maar vol. Hopelijk voel in binnenkort toch een lichte verbetering.
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Sterkte Tineke, heel dapper dat je het allemaal in je eentje aanpakt.
Heb je binnenkort wel voorjaarsvakantie om bij te tanken?
Ik begrijp dat het even duurt voordat gewenning optreedt bij iedere verhoging (zelf geen ervaring overigens).
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Hoi Tineke,

Volgens mij is dat wel een goed teken. Maar ik wil je geen valse hoop geven, maar herkenbaar die klahtemn met opstarten van LDN. En dan ook nog les geven tussendoor, pff petje af.

Het is helemaal aan jezelf maar ik zou niet te snel ophogen. Mede door toenemende klachten.

S6 en sterkte ermee.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Wow Tineke, doe het rustig aan hoor. En slapen wanneer het kan!

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
vinmar
Beginner

Bericht door vinmar »

Hoi

Is er in de buurt van Zwolle een arts die bekend is met LDN en ook recepten uitschrijft?
Eventueel wil ik ook wel (weer) bestellen zonder recept. Vorig jaar heb ik het zo gedaan maar mijn voorraad is nu bijna op...
Weet iemand een betrouwbaar adres waar ik zonder recept kan bestellen?

Graag via PM.
Alvast bedankt!
Tineke
Beginner

Bericht door Tineke »

Hoi, hier ben ik weer. Ik neem nu intussen toch al een viertal weken LDN 0,25 mg per dag.
Heel veel verbetering merk ik helaas niet. Maar waar ik wel mee te maken heb is : geweldige maagkramp en buikkrampen. Het lijkt me dat het te maken heeft met de LDN, maar ik ben niet zeker.
Hadden jullie dat nu ook? Het verpest compleet mijn dagen. Deze nacht heb ik geen oog dicht gedaan van de krampen.
Graag hoor ik van jullie of ik een uitzondering ben, of dat meer mensen hiermee te maken hadden.
Alvast bedankt voor de reacties.
sander107
Actief lid

Bericht door sander107 »

van zon lage dosis kan je ook geen verbetering verwachten.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Maar mss dus wel:
geweldige maagkramp en buikkrampen
Ik heb geen ervaring met LDN, maar ik zou in alle gevallen even stoppen om te zien of dat het is. Mogelijk is het niet goed voor je.
Life smells...
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Hoi Tineke,
Op bld 1 van dit topic wordt geschreven over LDN en candida, dat dat niet goed samengaat. Ook is hier wel geschreven over LDN en het verminderen/vermijden van lactose en gluten (marlene weet hier meer van, ben zelf geen ervaringsdeskundige). Bij de zoekfunctie kan je bv LDN en lactose invullen, en kijken waar op deze vele pagina's er meer info voor je is.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Hoi Tineke

ik herken het persoonlijk niet maar het is allemaal erg persoonsgebonden natuurlijk. Alleen de darmen konden hier af en toe ook eens behoorlijk van slag zijn. Dat is omdat er veel endorfinereceptoren in de darmen aanwezig zijn.

Als je voordat je aan de LDN begon erg gevoelig was aan deze organen, zullen deze vermoedelijk sterker reageren. Ik reageerde sterk met hoofdpijn ... als hoofdpijnpatient.

(Optie: Stel dat je regelmatig pijnstillers met morfine hebt gebruikt, dan is het niet onlogisch dat je nu meer pijn aan de darmen hebt. Die maken de endorfinereceptoren in de darmen sneller kapot.)

Probeer het te combineren met 2 x 500 mg D-phenylalaline - even checken of je het mag combineren met je andere medicatie bij de apotheek - en drink elke dag 2-3 x zoethoutthee. Eenmaal op een nuchtere maag, 's middags en rond 16u. Zoethout is een fantastisch en eenvoudig middel om je maagslijmvlies te herstellen en bijnieren te ondersteunen. (Als je Lyme zou hebben, het bindt ook de toxines.)

Stop 2 à 4 weken en begin dan opnieuw. Het zou dan beter moeten gaan icm met de andere middelen erbij. Die mag je ook al op voorhand opstarten.

Ik heb mijn LDN zo opgestart omdat de eerste 4 weken ook ondragelijk waren. Met een rustpauze ertussen en de extraatjes erbij, ging de opstart beter. Mijn lichaam had even een nieuwe balans van endorfinen gevonden en kon weer opstarten.

LDN is vaak een moeilijke behandeling maar zeer dankbaar op lange termijn. Zo goed als alle klachten die tijdens mijn behandeling zijn verdwenen, zijn nog steeds weg. Ik neem nu al zeker een jaar geen LDN meer omwille van operatie en andere medicatie.

lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Marlene, je had toch ook iets gezegd over voeding, lactose ed?
Plaats reactie