Heb ik CVS/ME?
Moderator: Moderators
Hoi Mattpebles,
Kijk ook eens op de site van B12 tekort.
Dat gevoel van op wolkjes (of watten) lopen en het gedesoriënteerd zijn kunnen ook daarvan een aanwijzing zijn.
Een van onze dochters had ook dat gevoel, tevens of haar benen en armen erg zwaar waren en ze kon haar ene been niet voor haar andere krijgen. Soms helemaal geen gevoel meer in benen en lopen alsof ze dronken was.
Over desoriëntatie, ze liep bv als ze naar de wc ging ipv door de deuropening zo tegen de muur aan.
Ook extreem vermoeid en geen concentratievermogen enz
En keelpijn en opgezwollen klieren moeten ergens vandaan komen.
En onthou dat jij voelt dat er iets in je lichaam aan de hand is, hoewel men probeert je iets psychisch aan te praten.
Kijk ook eens op de site van B12 tekort.
Dat gevoel van op wolkjes (of watten) lopen en het gedesoriënteerd zijn kunnen ook daarvan een aanwijzing zijn.
Een van onze dochters had ook dat gevoel, tevens of haar benen en armen erg zwaar waren en ze kon haar ene been niet voor haar andere krijgen. Soms helemaal geen gevoel meer in benen en lopen alsof ze dronken was.
Over desoriëntatie, ze liep bv als ze naar de wc ging ipv door de deuropening zo tegen de muur aan.
Ook extreem vermoeid en geen concentratievermogen enz
En keelpijn en opgezwollen klieren moeten ergens vandaan komen.
En onthou dat jij voelt dat er iets in je lichaam aan de hand is, hoewel men probeert je iets psychisch aan te praten.
Lastig is dat al deze klachten ook bij ME voorkomen, best is het te laten testen. Ook allerlei andere vitamine- en mineralentekorten geven klachten. Als je het je kunt permitteren zou ik je hele nutriëntenstatus laten testen, artsen doen dit niet gauw, dus is het meestal zelf betalen.
Life smells...
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
@Mattpebles,
Ben je al deugdelijk op Lyme onderzocht?
Ben je al deugdelijk op Lyme onderzocht?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
- mattpebles
- Beginner
"De zetel" :p Ja inderdaad, Amsterdam is ver aangezien ik in België woon. Maar over dat vitamine B12 tekort, wat kan je daar tegen doen? Ik ben al een paar keer bij de HA geweest en als die me weer ziet komen zal hij ook wel denken: is hij daar nu weer?
Het was in ieder geval een heel lastig weekend voor mij. Zowel zaterdag als zondag weer die vermoeidheid en die zwaarte in armen en benen. En de zondag ben ik dan nog naar het voetbal geweest, maar wat vroeger dus een feest was voor mij is nu een ongelooflijk zware opgave. Het was een wedstrijd in de namiddag, maar voor mij leek het wel nacht en ik kon (zoals dat de laatste tijd altijd is) gewoon niet volgen. En dan denk je: nu voel ik me zo moe, ik zal wel goed slapen vannacht. Nee hoor, eventjes geslapen en dan om 3u 's nachts klaarwakker. En heel de tijd schokjes door mijn lijf, hebben jullie dat ook?
Over de medicatie: die gebruik ik nu sinds 20 januari.
Het was in ieder geval een heel lastig weekend voor mij. Zowel zaterdag als zondag weer die vermoeidheid en die zwaarte in armen en benen. En de zondag ben ik dan nog naar het voetbal geweest, maar wat vroeger dus een feest was voor mij is nu een ongelooflijk zware opgave. Het was een wedstrijd in de namiddag, maar voor mij leek het wel nacht en ik kon (zoals dat de laatste tijd altijd is) gewoon niet volgen. En dan denk je: nu voel ik me zo moe, ik zal wel goed slapen vannacht. Nee hoor, eventjes geslapen en dan om 3u 's nachts klaarwakker. En heel de tijd schokjes door mijn lijf, hebben jullie dat ook?
Over de medicatie: die gebruik ik nu sinds 20 januari.
- mattpebles
- Beginner
Nadat ik hier mijn bericht getikt had ben ik toch meteen naar de HA gegaan. Hij geeft nu ook toe dat mijn klachten toch al veel te lang duren en daarom leek het hem best om een afspraak te maken op de dienst Algemene Inwendige in het UZ Leuven. Maar dat kan dan pas op 14/3, lijkt nog wel een eeuwigheid! Maar dokter zou misschien afspraak vroeger kunnen zetten, daar mocht ik hem vanavond dan voor bellen. Hopelijk komt er toch snel duidelijkheid.