Ja wil dit graag aan jullie voorleggen. Ik kan op internet wel wat vinden maar is allemaal in het engels.
Ik ben bij een alternatieve arts geweest en hij zegt dat b12 de problemen verergeren. Je lichaam krijgt tijdelijk meer energie/zuurstof. Wanneer dit op is blijven er toxines achter die worden opgeslagen in je lichaam. Hierdoor ga je je systeem vergiftigen. Cyanide is vergif en zit in b12, hierdoor maak je het probleem op lange termijn alleen maar erger.
Ik heb in de bijsluiter van de hydrocobamine gekeken. En zie dat het natriumchloride bevat als hulpstof. Zou cobamine dan cyanide bevatten?
A common semi-synthetic form of the vitamin, cyanocobalamin, does not occur in nature, but is produced from bacterial hydroxocobalamin and then used in many pharmaceuticals and supplements, and as a food additive, because of its stability and lower production cost. In the body it is converted to the human physiological forms methylcobalamin and adenosylcobalamin, leaving behind the cyanide, albeit in minimal concentration. Lees verder Bron: Wikipedia.org
Hoi Huppelepup,
Zoals ik het lees klopt het cyanide verhaal alleen bij cyanocobalamine,
maar ik ben ook maar een leek..
Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Maar hij schrijft wel B12- Extreme voor en daar zit 7,5 mcg Cyanocobalamin in. Misschien vindt hij dat weinig maar ik vermijd het.
Alleen hydroxo en methyl voor mij.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
hydroxy bevat geen cyanide dus dat probleem heb je al zeker niet.
Jammer dat hij je dat niet heeft aangeraden als alternatief. Ik begrijp helemaal niet dat toxines zouden worden opgeslagen want het is de lever die ze afvoert uiteindelijk. Je moet wel voldoende reserve vit B12 hebben alsook een reeks andere stoffen om de recyclage van toxines aan de gang te houden.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Wel boeiend. Ik nam B12 injecties. Niet op gelet welke . Maar na een paar shots voelde ik me er eigenlijk beroerder door.
Wel even positief maar daarna noppes. Voelde een verzadigd gevoel.
Heb ik ook met Carnitine.
Oh gelukkig geldt het dan niet voor mij b12. Maar ik zal nog wel navragen waarom hij adviseert te stoppen nu blijkt dat het verhaal van de cyanide voor mijn b12 niet opgaat.
Sowieso wel goed dat het op het forum staat welke af te raden zijn.
Histamine en Histamine intolerantie - Kritische Patiënt www.kritischepatient.nl/histamine-en-hi ... lerantie/
16 sep. 2012 - Histamine is een zeer onbekende en daardoor onderschatte materie. .... B12 tekort wordt met regelmaat – veelal maandelijks – met Vit. ... Maintz and Natalija Novak – Histamine and histamine intolerance; Preidenes/Vol.
Hier gaat 't specifiek over injecties, heb me er niet erg in verdiept, maar die kunnen problemen geven bij histamine-intolerantie.
hydroxy bevat geen cyanide dus dat probleem heb je al zeker niet.
Jammer dat hij je dat niet heeft aangeraden als alternatief. Ik begrijp helemaal niet dat toxines zouden worden opgeslagen want het is de lever die ze afvoert uiteindelijk. Je moet wel voldoende reserve vit B12 hebben alsook een reeks andere stoffen om de recyclage van toxines aan de gang te houden.
Marlene,
Bij vele van ons heeft de lever het al zwaar omdat ons lichaam niet goed werkt. Ik denk dat het dus wel een probleem zou geven en je jezelf aan het vergiftigen ben omdat je lever het niet of niet goed afvoert.
Ik weet niet hoe het met dit type B12 zit maar ik heb nu al twee keer een dip gehad ondanks normale waarden en toen hielpen B12 smeltabletten mij enorm ..eerste keer dibencozide ..tweede keer methylcobalamine en adenosylcobalamine.