is iemand wel eens doorgestuurd naar een neuroloog?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

Hallo,
de vraag staat al in het onderwerp...
ben er nieuwsgierig naar want zit er zelf aan te denken een verwijzing te vragen
groetjes esmeralda
Marloes
Gevorderd lid

Bericht door Marloes »

Oh ik had net ook al gereageerd op je andere stukje.
Ik ben door de huisarts verwezen naar de internist voor verder onderzoek.
Deze heeft eerst standaard testen gedaan en toen daar niks uitkwam vermoedde hij ME/CVS en heeft daarna nog allerlei onderzoek uit laten voeren, oa door de neuroloog.
Dus ik ben er wel geweest, maar niet na directe verwijzing door mn huisarts.
(Die kon trouwens toch niet zo veel met ME/CVS).
Keep on rockin'
puck
Beginner

Bericht door puck »

Mijn huisarts heeft mij doorgestuurd naar de internist. Deze heeft inderdaad ook zo'n beetje alles onderzocht, maar niets te vinden. Pas na een hele tijd en na alle onderzoeken zei hij dat het inderdaad cvs/me was. Hij wilde niet dat er al te vroeg een stempel op me kwam te staan. Ook ben ik door hem doorverwezen naar de neuroloog. Dit met name omdat ik veel 'hoofdklachten' had:regelmatig hoofdpijn en een druk hoofd, overprikkeld en erg gevoelig waardoor ik moeilijk kan ontspannen en slapen. Ik heb hier een scan gehad en algemene onderzoeken, maar kon er geen etiket op plakken. Migraine was het niet, deze klachten heb ik ook al jaren voordat er ME werd vastgesteld. Volgens de neuroloog kwamen deze klachten wel vaker voor bij mensen, maar niet aan een bepaalde diagnose of ziektebeeld 'vastgeplakt'. HIj wilde me doorsturen naar de psychiater, sommige patienten hadden met medicijnen zoals anti-psychotica goede ervaringen. Hier ben ik ook geweest, maar het gaat me eigenlijk wat te ver, ook al is er uitgelegd dat medicijnen ook voor andere klachten voorgeschreven kunnen worden. Aan de ene kant is het aanlokkelijk om te proberen, aan de andere kant vind ik het nogal ver gaan en ben bang voor nog meer stempels. Hoop dat je er wat aan hebt.
Laatst gewijzigd door puck op 23 apr 2008, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

daar heb ik zeker wat aan, nu weet ik dat ik om een internist moet vragen dank jullie wel!
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid

Bericht door Guido_den_Broeder »

Ik ben eenmaal bij een neuroloog geweest. Die heeft een lumbaalpunctie laten doen, waardoor ik anderhalve maand volledig was uitgeschakeld en waarvan ik jaren later nog af en toe last had.

Er kwamen afwijkingen uit die hij niet begreep. Hij weigerde echter om daar verder iets over te zeggen of om daarover te rapporteren, want dan zou ik nog gaan denken dat ik een echte ziekte had en dat was natuurlijk niet zo, want ME bestond niet.
orchidee
Actief lid

Bericht door orchidee »

@ guido : hij zag afwijkingen die hij niet begreep en deed er verder niets mee??? Zo iemand kan toch moeilijk met een goed geweten gaan slapen!

Heb ooit bij een neuroloog de diagnose "epilepsie" gehad (4 syncopes gedaan). Die diagnose werd 1 maand erna tegengesproken door een andere neuroloog die zei dat ik gewoon "insliep"!
Groetjes,
Dirk
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik ben ook naar een neuroloog geweest
heb ook een lumbaalpunktie gehad
er was ook iets onverklaarbaars gevonden
men noemde dat kwadranten syndroom
ook is er wat gevonden aan de hersenstam
wat plekjes maar ze kunnen niet verklaren wat
dus ik ben niets wijzer geworden
ik loop al jaren bij een internist mijn vorige die zei dus dat ik m.e cvs en fybro had ,maar daar word ook niets aangedaan
nu heb ik een andere maar die weet er niet veel van
ik heb wel een te hoge ferritine maar daar word ook niets aangedaan
alleen de bloedruk en de cholesterol word in de gaten gehouden
in verband met vroegere beroerte en tia,s
alie
dullegreet
Actief lid

Bericht door dullegreet »

ik ben ook naar de neuroloog geweest, voor er sprake was van cvs, ik was toen nog gewoon altijd doodop.

de uitslag was dat ik een extreem hoge hersenactiviteit had, maar verder werd daar niets mee gedaan.
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

de moed blijft je in de schoenen zakken hier
nou ja, ik ga toch om een internist vragen en dan zie ik wel of er iets uitkomt en of ze er iets mee willen doen, maar wordt er ff ggggggggrrrrrrrrr :evil: van
in ieder geval bedankt allemaal weer!
groetjes esmeralda
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Wat ik ooit begrepen heb is, n.a.v. Guido's lumbaalpunctie-uitlsag, is dat deze substantie bij ME-patienten heel (dus te) stroperig kan zijn.

Misschien bij Frank Twisk op zijn site gelezen?

Ik denk dat de bevindingen op het gebied van het zenuwstelsel nog erg in de kinderschoenen staan en door de meesten nog niet herkend kunnen worden. Maar laten ze dan, behalve ruiterlijk toegeven niet toch ook nog eens weigerachtig de hakken in het zand te zetten.
Syl
Actief lid

Bericht door Syl »

Via internist naar de neuroloog. Neuroloog liet me wat heen en weer lopen, ogen naar links en rechts.

Conclusie: geen reden tot verder onderzoek.

Maar als je de ruimte, energie hebt en je wilt bepaalde zaken uitsluiten, kun je een bezoekje brengen aan de neuroloog. Kies er eentje die je serieus neemt, maar goed dat geldt bij elke behandelaar :lol:
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Weet ik alles van!!! Als ze je niet serieus nemen, dan kun je verder onderzoek wel vergeten, wanneer er geen echt opvallend symptoom te zien is!!!
De neurloog die ik bezocht deed ook niet meer dan even kijken. De internist deed wel verder onderzoek, meende hij!
sassy
Actief lid

Bericht door sassy »

ja ik ben bij de neuroloog geweest om te kijken of ik toch geen MS had zoals mn moeder
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik ben door diverse neurologen bekeken en die namen het wel serieus
uit mijn lumbaal punktie kwam dus ook die ontstekingen ,en door diverse MRI .s
en andere scans waren ook lidtekens te zien
maar gelukkig geen m,s
m,e cvs is erg moeilijk zei hij
omdat er diversen kwalen bij elkaar zijn
gr alie
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

even een aanvulling voor wie het weten wil, ik ben bij de internist geweest maar die ontdekte niks, moet wel eind oktober nog een hartecho maken, maar mocht niet door naar neuroloog want was volgens haar geen aanleiding voor, conclusie, ik mocht naar dr blijenberg voor cgt want ze kon verder niks voor me doen.
Plaats reactie