Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Marlène,

dikke knuffel :) voor de pijn.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

ben benieuwd of je zelf probiotica kunt maken op jouw manier, Marléne?
effe een detail....in de koelboks met een hete warmwaterkruik?

Ik heb kefir gemaakt, is heel makkelijk, wel een heel gedoe.....en het ging me na verloop van tijd erg tegenstaan om te drinken.....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

ik zat ook te kijken naar kefir, maar dan zou je elke dag moeten maken omdat de kristallen voeding moeten hebben. ik weet niet of ik dat zou volhouden. waarom ging het tegenstaan josje?
eigen kefir zit in ieder geval probiotica in, yoghurt ook toch.
is er een reden dat je kiest voor yoghurt en niet kefir marlene?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ lulu De kinderen zijn gek op yoghurt en die potjes kosten een fortuin als je ze wekelijks een paar keer moet kopen. Ik vind kefir best lekker maar dat vinden zij dan weer niks. Dus voorlopig gaan we voor de yoghurt en als we ons ritme hebben gevonden, dan ga ik de kefir nog eens bekijken.

@ josje15 De koelbox isoleert de warmte van de waterkruik en zo imiteer je het effect van de yoghurtmaker op electriciteit.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Sinds gisteren een terugslag van mijn extra inspanningen. Net als vorige keer heb ik dus meer energie na het stopzetten van de antibiotica, ook al was het vroegtijdig. Ik had nog 17 dagen te gaan maar heb wel een dubbele dosis andere antibiotica gekregen wegens de infectie na de operatie kort nadien. We komen dus op dezelfde dosis uit denk ik al bij al.

Sinds een kleine 2 weken volg ik dus revalidatie in een ziekenhuis. In essentie zijn het spierversterkende oefeningen voor de buikspieren en eerlijk gezegd merkte ik er sinds eergisteren voor het eerst wel effect van. Ze zitten als het ware als een corset rond me heen en ik kan beter zitten in de auto.

Het nadeel van de oefeningen is dat ik in mijn enthousiasme teveel hooi op mijn vork neem. Het boost-effect van de post-antibiotica periode zit er ook voor iets tussen natuurlijk. Maar teveel is teveel, twee weken doldraaien is teveel van het goede :) Ik zit erdoor. Niks aan te doen. We kennen het liedje en moeten genoegen nemen met een pyama, warme dranken en 'laat maar liggen tot wanneer het past'.

We komen dit ook wel weer te boven, eerst weer recuperen van deze uitspatting.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Lulu, hetmaken van kefir deed ik om de dag, een liter, dat je moet de kefirkristallen levend houden.....
j kunt zewe invriezen....maar het is best heel bewerkelijk en at ging me tegenstaan.
Een liter in 2 dagen, is een halve liter per dag drinken.
En ik heb er teveel van gedronken, het is best sterk.....
Al met al hield ik het niet vol

Marlene, thnx voor uitleg van de kruik, want ken geen yoghurtmaker.
yoghurt maken, lijkt me ook gewoon leuk en ik ben dol op yoghurt.

Wat is het toch ook een kunst om ergens een balans te vinden, Marléne.....
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ josje15

in dit filmpje tonen ze hoe je yoghurt maakt m.b.v. de koelbox

http://www.youtube.com/watch?v=Zs3HhJ8a1Tg

Ze mengen er honing of vanille bij maar ik doe het gewoon puur natuur met een koffielepel suiker om de beestjes te voeden.

lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Haha ja probeer nu kefir met diksap aan zoon te voeren, maar daar trapt hij niet in. Yoghurt vindt ook hij lekkerder. Ik snap 't.
Heb je enig idee over het verschil in goede bacteriën tussen de twee producten?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

ik deed ook diksap in de kefir......kijk maar uit, straks lust hij de dixap niet meer.....heb jij die kefir al geproefd?

ik weet niet het verschil tussen die bacterien, mss Marlene.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

eerlijk gezegd, geen idee wat al die bacterieën nu allemaal doen :)

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik slaap al een tijdje archi-slecht. Echt geen oog dicht te knijpen en om de haverklap naar de toilet. Pijn in mijn blaas ook, en toen kwam dat bloedplassen erbij. Maar geen blaasontsteking te vinden.
Alsof mijn nachtelijke wc-bezoekjes van de afgelopen jaren nog niet voldoende waren, worden ze nu ook nog eens pijnlijk op de koop toe. Denk je met de antibiotica en andere pillen een kwaal uit je lijf te knijpen, komt een ander zichzelf onaangediend aanmelden.

Eind vorige week had ik het al kunnen zien aankomen. Na mijn tweede sessie revalidatie zat ik op mijn tandvlees. Misschien niet door de revalidatie zelf maar omdat het bovenop mijn dagelijkse activiteiten komt. En dan wordt het teveel, want de rest kan ik niet minderen. De afwas moet nu eenmaal gedaan worden, de kinderen moeten naar school en terug. Enzovoort. En als er dan een noodgeval tussenkomt van lekke band, een uur wachten bij een administratie, rekeningen betalen, ... dan is de reserve er snel door.

Vrijdag lag ik een halve dag in bed, te suf om eruit te komen toen oma de boodschappen kwam brengen. En toen zijn we maar frietjes gaan eten. Bah dat smaakt me toch nooit in een frietkot eten maar de kinderen hadden honger en ik kon nog geen pot rijst opwarmen.

Afgelopen nacht jeukte alles, een vochtig vel en mijn bed lag zo slecht. Draaien, keren, woelen, een druk hoofd, ... Het kwam me zo bekend voor en toen ik eindelijk een beetje sliep, ging de wekker onverbiddelijk. Twee uur later lag ik te puffen in de revalidatiezaal. Niet alleen verloor ik terug gevoel in handen en vingers na verloop van tijd zoals bij de andere sessies zodra ik moe werd. De hitte kroop weer door mijn lijf en mijn hartslag ging zo de hoogte in. Toen ik thuiskwam, had ik 'm eindelijk door. Het was ouderwetse koorts waar ik al lang van gespaard ben gebleven. Ik denk dat ik de revalidatie een pak ga moeten terugschroeven.

Jammer, ik was net zo goed op dreef en ik had er echt deugd van om terug wat af te zien zoals vroeger in de gym, zelfs al was het maar een fractie van wat ik ooit heb gedaan.

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Moet lukken, heb teunisbloemolie genomen gisteravond als test en geslapen als een roosje. Maar nu lig ik al een hele voormiddag krom van de buikpijn. Af en toe overvalt me dat, zo'n scherpe stekende pijn onderaan links. De gynecoloog vindt nooit iets dus ik steek het maar op een stukje darm dat in een venijnige kramp schiet. 't Is ook altijd wat :twisted:

tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Dat zeg je goed Marlene het is ook altijd wat. Hopelijk gaat de pijn snel over.
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

inderdaad,we zijn altijd wel met iets bezig ,
hoop dat het weer over gaat.

dikke knuffel
liefs petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

marlène, bij mijn broer lag zijn blindedarm langs de linkerkant en hij is daardoor bijna te laat geopereerd. Misschien ook een mogelijkheid, ik denk maar wat mee...
Plaats reactie