Om 21.30 verminderen klachten?
Moderator: Moderators
Ja kan ik doen...
Maar heb op dit moment (kennelijk) van deze "cocktail" geen hinder.
Overigens hebben zij de melatonine niet voorgeschreven, die nam ik al.
Zal het elders dan wel ff nazoeken.
Op dit moment andere kwelgeesten zoals verzekeringen die niet uitbetalen op ME en een manipulerende relatie.
Maar heb op dit moment (kennelijk) van deze "cocktail" geen hinder.
Overigens hebben zij de melatonine niet voorgeschreven, die nam ik al.
Zal het elders dan wel ff nazoeken.
Op dit moment andere kwelgeesten zoals verzekeringen die niet uitbetalen op ME en een manipulerende relatie.
- bellatordelux
- Gevorderd lid
Hoi grig,
Ik heb voor mijzelf uitgezocht waarom ik op twee dingen erg reageer, met misselijkheid en ziektegevoel etc etc. Ik heb dat na het eten van wijnbladeren (doe ik niet meer) en na het innemen van chlorella (gegarandeerd boven de pot).
Het verbindende element zou het stofje aescine of escine kunnen zijn. In chlorella zit paardenkastanje (Aesculus hippocastanum), ook wel wilde kastanje genoemd, waarin dus het stofje aescine, zo ook in wijnbladeren, en daar kunnen mensen allergisch op reageren....
Ik zie op een chlorella site het volgende staan "Allergische reacties door chlorella zijn mogelijk. Maar gedurende mijn vele jaren van ervaring met chlorella, ben ik nog nooit een geval van allergie tegengekomen." Welnu, hier is er een.
Ik heb voor mijzelf uitgezocht waarom ik op twee dingen erg reageer, met misselijkheid en ziektegevoel etc etc. Ik heb dat na het eten van wijnbladeren (doe ik niet meer) en na het innemen van chlorella (gegarandeerd boven de pot).
Het verbindende element zou het stofje aescine of escine kunnen zijn. In chlorella zit paardenkastanje (Aesculus hippocastanum), ook wel wilde kastanje genoemd, waarin dus het stofje aescine, zo ook in wijnbladeren, en daar kunnen mensen allergisch op reageren....
Ik zie op een chlorella site het volgende staan "Allergische reacties door chlorella zijn mogelijk. Maar gedurende mijn vele jaren van ervaring met chlorella, ben ik nog nooit een geval van allergie tegengekomen." Welnu, hier is er een.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
- bellatordelux
- Gevorderd lid
Hoi Lulu & Grigor,lulu schreef:Ik zie op een chlorella site het volgende staan "Allergische reacties door chlorella zijn mogelijk. Maar gedurende mijn vele jaren van ervaring met chlorella, ben ik nog nooit een geval van allergie tegengekomen." Welnu, hier is er een.
Had nog nooit gehoord van allergische reactie chlorella,
maar heb iets gevonden:
Groetjes BellaChlorella is POSSIBLY SAFE when used short-term (up to 2 months). The most common side effects include diarrhea, nausea, gas (flatulence), green discoloration of the stools, and stomach cramping, especially in the first week of use.
Chlorella has caused serious allergic reactions, including asthma and other dangerous breathing problems.
Chlorella can cause skin to become extra sensitive to the sun. Wear sunblock outside, especially if you are light-skinned.Lees verder
Laatst gewijzigd door bellatordelux op 01 dec 2013, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
only Insights to share
- bellatordelux
- Gevorderd lid
Hoi Lulu & Grigor,
Nog 2 mogelijke oorzaken: Lees meer:
zware metalen en microcystine Microcystin.
Groetjes Bella
Nog 2 mogelijke oorzaken: Lees meer:
zware metalen en microcystine Microcystin.
Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
only Insights to share
Klopt, op chlorella kan je slecht reageren. Heeft te maken met de celwand. Bovendien zou chlorella soms vergiftigd zijn door milieutoxines.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... #msg239227Gevaarlijk en misleidend is dat de B12-concentratie in het bloed door de spirulina-analogen schijnbaar verhoogd wordt [Specker 1988b] zonder dat bij de bepaling duidelijk wordt dat dit grotendeels door analogen wordt veroorzaakt. Zo lijkt een veilige B12-concentratie te kunnen worden verkregen terwijl de symptomen als gevolg van B12-gebrek er niet door worden teruggedrongen [Dagnelie 1991a]; [Miller 1991]. Deze zullen eerder toenemen: de analogen uit spirulina blokkeren de werking van de echte B12 in de cellen [Herbert 1981a]; [Herbert 1988b]. Mensen die spirulina gebruiken als bron van B12 lopen de kans juist sneller een B12-tekort te krijgen.
De analoge vormen van B12 zijn ook aangetoond in het lichaam van de San ('Bosjesmannen'), die veel spirulina eten [Herbert 1982b].
Voor Chlorella gaat een soortgelijk verhaal op [Bruce 1988]; [Combs 1952]; [Brown 1956]. De gedane metingen zijn verricht met Lactobacillus leichmannii, Euglena gracilis en Escherichia coli.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".
Wolfgang Eschker
Wolfgang Eschker