Compressiekousen testen
Moderator: Moderators
- huppelepup
- Gevorderd lid
Dank je moon, dus dan wordt ieders uitslag een poepie lager dan aanvankelijk werd gezegd. Nou ben benieuwd of we dat dan te horen krijgen.
Laatst gewijzigd door huppelepup op 18 nov 2013, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nog steeds bezig om de kousen te krijgenmoon72 schreef:OPROEP NAMENS DR VISSER
Dr Visser wil graag de enquête afronden. Hij heeft nog maar 23 enquêtes nodig voordat hij de getallen in de openbaarheid kan gooien.
Dus.. Heb je nog een enquete liggen, wil je 'm dan aub invullen en opsturen?
Alvast bedankt!

@ Moon, dat is echt een geweldig resultaat, die verbetering met de kousen
@ Feuer, ik kreeg de kousen na 1,5 week ... maar heb 1 week na de bestelling wel even gebeld, dat ik ze nog niet had.
Ik heb dr. Visser vanmiddag nog gesproken en heb de uiteindelijke uitslag van mijn 1e kanteltafeltest (ook op papier) nu gehad:
- bloeddoorstroming naar hersenen -44%
- bloeddoorstroming vanuit benen retour naar hart -34%
Dus het is nog beroerder dan ik dacht
Hij heeft ook de test voortijdig afgebroken, omdat hij zag dat het slecht met me ging.
Ik ga ook eerst de kousen proberen en heb ze nu 1 week aan.
Het is een ramp om ze aan te trekken, maar uittrekken vind ik nog lastiger, maar ik word er al handiger in
Ik merk dat ik overdag minder koude voeten heb, maar als ik ze uittrek, dan worden mijn voeten echt ijskoud!
Verder had ik nooit last van mijn onderbenen, maar meer van mijn heupen en boven mijn knieën.
Met de kousen voelen mijn bovenbenen heel zwaar en slap, de 1e dagen liep ik in huis gewoon te zwalken.
Maar ik kan nog niet goed oordelen en heb met dr. Visser besproken, dat ik ze iig nog 3 weken probeer en dat belt hij weer.
De enquête heeft hij mij nu toegestuurd, dus die zal ik in de laatste week ook invullen.
Groetjes,
Sunnymoon

@ Feuer, ik kreeg de kousen na 1,5 week ... maar heb 1 week na de bestelling wel even gebeld, dat ik ze nog niet had.
Ik heb dr. Visser vanmiddag nog gesproken en heb de uiteindelijke uitslag van mijn 1e kanteltafeltest (ook op papier) nu gehad:
- bloeddoorstroming naar hersenen -44%
- bloeddoorstroming vanuit benen retour naar hart -34%
Dus het is nog beroerder dan ik dacht

Hij heeft ook de test voortijdig afgebroken, omdat hij zag dat het slecht met me ging.
Ik ga ook eerst de kousen proberen en heb ze nu 1 week aan.
Het is een ramp om ze aan te trekken, maar uittrekken vind ik nog lastiger, maar ik word er al handiger in

Ik merk dat ik overdag minder koude voeten heb, maar als ik ze uittrek, dan worden mijn voeten echt ijskoud!
Verder had ik nooit last van mijn onderbenen, maar meer van mijn heupen en boven mijn knieën.
Met de kousen voelen mijn bovenbenen heel zwaar en slap, de 1e dagen liep ik in huis gewoon te zwalken.
Maar ik kan nog niet goed oordelen en heb met dr. Visser besproken, dat ik ze iig nog 3 weken probeer en dat belt hij weer.
De enquête heeft hij mij nu toegestuurd, dus die zal ik in de laatste week ook invullen.
Groetjes,
Sunnymoon
Mooi resultaat moon. Het betekent dus dat de doorstroming eigenlijk zo goed als genormaliseerd lijkt. Prachtig resultaat.
Zou het geheim dan wezen om een compressiepak te nemen zoals moon doet? om een serieuze verbetering van de bloeddoorstroming te bewerkstelligen?
Zijn er meer mensen met een compressiepak tot aan de buik ongeveer?
Zou het geheim dan wezen om een compressiepak te nemen zoals moon doet? om een serieuze verbetering van de bloeddoorstroming te bewerkstelligen?
Zijn er meer mensen met een compressiepak tot aan de buik ongeveer?
@sander107, wat is een junior aspirine?
Ik heb Visser gevraagd of een test met pak aan wellicht de 0% zou naderen, maar dat durfde hij niet te garanderen. Ook gezonden hebben een afname.
Hij heeft wat dat betreft nog een hoop onderzoek te doen: er zijn immers nog vragen genoeg.
Ik zal vast niet de enige blijven met een hoge steunkous aan, dus die onderzoeksresultaten volgen vanzelf wel!!
Ik heb Visser gevraagd of een test met pak aan wellicht de 0% zou naderen, maar dat durfde hij niet te garanderen. Ook gezonden hebben een afname.
Hij heeft wat dat betreft nog een hoop onderzoek te doen: er zijn immers nog vragen genoeg.
Ik zal vast niet de enige blijven met een hoge steunkous aan, dus die onderzoeksresultaten volgen vanzelf wel!!
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
@Sunnymoon,
Jeetje, wat een heftige uitslag van je kanteltafeltest! Dat komt wel ff binnen he?
Vervelend dat jij zo'n last hebt van je bovenbenen door de sportkousen, ik hoop dat dat snel minder wordt.
Als ik mijn kousen uit doe, zorg ik er wel voor dat ik meteen mijn benen hoog kan leggen: doe ik dat niet dan wordt het pijnlijk. Misschien werkt dat ook tegen jouw koude voeten?
Jeetje, wat een heftige uitslag van je kanteltafeltest! Dat komt wel ff binnen he?
Vervelend dat jij zo'n last hebt van je bovenbenen door de sportkousen, ik hoop dat dat snel minder wordt.
Als ik mijn kousen uit doe, zorg ik er wel voor dat ik meteen mijn benen hoog kan leggen: doe ik dat niet dan wordt het pijnlijk. Misschien werkt dat ook tegen jouw koude voeten?
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Junior aspirine is een prostaglandineremmer en stimuleert daardoor de doorbloeding. Maar dan moet je prostaglandine waarde wel te hoog zijn natuurlijk anders werkt het niet. Bij veel ME- patienten is het te hoog en kan getest worden bij red labs.
Verder vind ik het toch wel een verbijsterend resultaat dat je met een compressiepak bijna 20% doorbloedingsverbetering hebt en dan heb je het pak nog niet eens aan. Het blijft natuurlijk wel een symptomatische behandeling maar als het werkt is het prima.
We moeten het eigenlijk als volgt zien: een ME- patient heeft gemiddeld een verminderde doorbloeding naar het hoofd van ongeveer 30 tot 40% en dit zorgt voor veel klachten die bij ME voorkomen. Nu zoeken we naar initiatieven om dit percentage te laten dalen of te normaliseren en procentjes terug te winnen zoals:
- Comperessiekousen of pak
- Low dose naltrexone
- Zuurstoftherapie (doorbloeding is ook vaak slechter als gevolg van zuurstoftekort)
- Junior Aspirine
- Voldoende vocht en zout inname
Maar dit moet allemaal nog verder onderzocht worden denk ik.
Maar ik ben hoopvol en denk dat we dat allemaal moeten zijn.
Verder vind ik het toch wel een verbijsterend resultaat dat je met een compressiepak bijna 20% doorbloedingsverbetering hebt en dan heb je het pak nog niet eens aan. Het blijft natuurlijk wel een symptomatische behandeling maar als het werkt is het prima.
We moeten het eigenlijk als volgt zien: een ME- patient heeft gemiddeld een verminderde doorbloeding naar het hoofd van ongeveer 30 tot 40% en dit zorgt voor veel klachten die bij ME voorkomen. Nu zoeken we naar initiatieven om dit percentage te laten dalen of te normaliseren en procentjes terug te winnen zoals:
- Comperessiekousen of pak
- Low dose naltrexone
- Zuurstoftherapie (doorbloeding is ook vaak slechter als gevolg van zuurstoftekort)
- Junior Aspirine
- Voldoende vocht en zout inname
Maar dit moet allemaal nog verder onderzocht worden denk ik.
Maar ik ben hoopvol en denk dat we dat allemaal moeten zijn.
Ik heb een week na de bestelling gemaild, zou verstuurd worden met de rest.Sunnymoon schreef: @ Feuer, ik kreeg de kousen na 1,5 week ... maar heb 1 week na de bestelling wel even gebeld, dat ik ze nog niet had.
Toen ik hier doorkreeg dat iedereen ze al binnen had, weer gemaild, geen reactie.
Toen gebeld, zouden een week later verstuurd worden, 3 weken later nog niets.
Weer gebeld, zouden verstuurd worden, weer niets.
Weer gebeld, zou terug gebeld worden, ook weer niet, dus 2 dagen later weer gebeld...
En eindelijk vandaag mijn bestelling van 18 Juli binnen!!!

Was schijnbaar de enige waarbij het zo mis ging, doordat iemand dezelfde achternaam had, dacht hij ze al verstuurd te hebben.
Duizend maal excuses gehad

Het duurt dus nog wel 3 weken voordat ik de enquête kan invullen.
Hoi Moon,
De hoogste compressiedruk bij de bepaalde stoffen is blijkbaar CCL4. Welke druk heb jij? Wellicht dat je nog meer verbetering kan krijgen door een hogere druk te nemen??
http://www.bauerfeind.nl/nl/producten/c ... -soft.html
Onderin staat een PDF bestand en als je die open staat er uitleg over de verschillende soorten en verschillende soorten compressiedruk etcetera.
Even uitvogelen welke voor ons het meest geschikt is.
De hoogste compressiedruk bij de bepaalde stoffen is blijkbaar CCL4. Welke druk heb jij? Wellicht dat je nog meer verbetering kan krijgen door een hogere druk te nemen??
http://www.bauerfeind.nl/nl/producten/c ... -soft.html
Onderin staat een PDF bestand en als je die open staat er uitleg over de verschillende soorten en verschillende soorten compressiedruk etcetera.
Even uitvogelen welke voor ons het meest geschikt is.