die rust heb ik ook maar af en toe hoor allie, het is gewoon iets beter dan vroeger, maar ook niet meer dan dat.
Maar ik kan dingen laten liggen tegenwoordig, die "zouden" moeten gedaan worden, want het "moeten" is toch wel heel erg verminderd hoor. Er ligt al meer dan een maand een pak snoeihout in mijn tuin dat weg zou moeten. en het werkt op mijn zenuwen dat het daar ligt, da's juist, maar het ligt er verdomd toch lekker nog
En ik plan ook hoor, er staat op mijn kalender wanneer ik zou moeten kuisen en de lakens afhalen etc. en die planning loopt regelmatig verkeerd, omdat ik het niet kan of omdat ik andere dingen op dat moment belangrijker vind. Maar schuldig voel ik mij daar niet meer over, nee. Vroeger zou ik daardoor op van de zenuwen gelopen hebben, omdat ik MOEST kuisen op die geplande dag, maar dat is er echt wel uit nu.
en Esmeralda, dat schaamtegevoel is ook wel sterk verminderd. de eerste maanden dat ik thuis zat dierf ik amper op straat komen, uit angst dat mij iemand zou vragen waarom ik niet gaan werken was. Maar nu vertik ik het om mij nog te schamen om wat ik heb, ik heb er tenslotte niet om gevraagd hé om ganse dagen thuis doodmoe te zitten, met een uitkering !!!!!
Maar het blijft natuurlijk een probleem, een stigma laat maar zeggen. de mensen zien je maar als je buiten komt, de uren dus dat je capabel bent om buiten te komen. alle uren en dagen dat je ziek en misselijk van vermoeidheid op je zetel ligt zien ze natuurlijk niet. Dus krijg je er wel commentaar op als je op straat loopt, zeker als je dan nog eens op weekend of vakantie durft te gaan.
Maar eerlijk esmeralda, ze kunnen verdomme allemaal de pot op met hun commentaar, pisnijdig word ik er gewoon van.
Maar ja, het blijft natuurlijk niet leuk om te moeten zeggen tegen vreemden dat je in feite tot niets meer in staat bent, schaamtegevoel is er dan sowieso toch wat bij
Maar voor mezelf schaam ik mij er niet meer voor als ik iets niet kan, nee dat niet meer. Ik weet dat ik geen zwakkeling ben en dat ik er alles aan doe dat ik kan om mijn situatie te verbeteren.