Dit was voor mij een vrij nieuw symptoom, ik had al wel langer last van gewrichtspijn en pijn in armen en handen maar dit lijkt echt anders. Ik heb het probleem voorgelegd aan de internist en die schreef magnesium voor. Dat heb ik een week geprobeerd en de eerste dag voelde ik me geweldig! Geen pijn, geen spanning en ik was ook meteen minder vermoeid. Maar de tweede dag sloeg het al om. Meer pijn dan voorheen. De spierspanning was niet meer merkbaar maar de pijn was vreselijk! Dit hield de hele week aan en aan het einde van die week zat ik bij de huisarts omdat ik amper kon bewegen van de pijn, maar bij gebrek aan beweging ging alles vast zitten en ook pijn doen dus

Dat advies heb ik uiteraard niets mee gedaan en weer contact gehad met de internist maar die snapt er ook niet zoveel van. Ze had zo'n reactie na magnesium nog nooit gehoord maar stelde wel voor direct te stoppen. De week erna werden de klachten inderdaad minder en zoals voorheen. Dus wel weer spierspanning, spierpijn maar niet de ondraaglijke pijn van de week ervoor. Verder verwijst de internist weer door naar de huisarts om een onderliggende oorzaak te zoeken maar die werkt dus niet mee..en zo loop ik alweer een paar maanden rond zonder dat er iets is gebeurt.
Ik ben een beetje huiverig om de magnesium weer te proberen, iets wat volgens de internist best kon in een lagere dosering omdat het misschien toeval is geweest. De spierpijn en spanning is wisselend en ik kan er niet echt een logica in vinden. Het is niet perse erger als mijn vermoeidheidsklachten ook erger zijn.
Is iemand bekend met deze klachten en/of het gebruik van magnesium hiervoor?