Compressiekousen testen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

al
Beginner

Bericht door al »

Hebben jullie ook het probleem dat de kousen na een paar weken minder strak zijn geworden?
huppelepup
Gevorderd lid

Bericht door huppelepup »

Kousen zonder voet mogen alleen tijdens trainen worden gedragen.
huppelepup
Gevorderd lid

Kousen zonder voet mogen alleen tijdens trainen worden gedragen.
Strelitzia
Beginner

Bericht door Strelitzia »

ariadne schreef:Strelitzia, wat geweldig dat de kousen zo goed helpen. Scheelt het vooral in de pijn of doen ze nog meer?

Groetjes, Ariadne.
Ariadne,
Ze doen voor mij meer dan alleen pijn verlichten. :D Tijdens inspanning verzuur ik minder snel, dus minder pijn, en heb wat meer uithoudingsvermogen. Gebruik ik ze na inspanning, dan herstel ik sneller en heb ik naderhand een "minder hoge rekening". Als ik teveel gedaan heb en daardoor niet of slecht kan slapen, gebruik ik ze 's nachts en dan kan ik beter ontspannen en toch in slaap komen. Ik draag ze gerust een hele nacht.

Bedankt voor de info over hoeveel druk ze precies geven. Daar was ik zelf naar op zoek omdat ik graag een paar erbij wil. Zo kan ik mooi verschillende merken gaan vergelijken.
huppelepup
Gevorderd lid

Wat rekbaar heid betreft mijn kousen moeten een half jaar hun compressie behouden.. Meen ergens te hebben gelezen dat ik een half jaar garantie heb.
huppelepup
Gevorderd lid

Ariadne@wat fijn dat jij zoveel baat heb bij de kousen. Nu heb ik een vraag aan jou .Is er bij jou verminderde bloeddoorstroom vastgesteld door dr visser?
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

@Huppelepup:
Ik denk dat je Strelitzia bedoeld.
Ik weet nog steeds niet of ze wel iets doen. De ene keer denk ik wel, de andere keer denk ik niet. Soms doe ik ze zelfs binnen een half uur uit omdat ze dan een vervelend gevoel in m'n linkerbeen geven. Een andere keer heb ik ze 4 uur achter elkaar aan en dan vind ik ze "lekker" zitten, maar of ik er dan ook baat bij heb?? Ik ben er nog steeds niet uit.

Ja, Visser heeft bij mij een verminderde bloedstroom naar de hersenen vastgesteld bij staan. Maar ik heb heel snel koude voeten/benen en daarom vraag ik me af of ik wel bloed vast hou in m'n benen. Volgens mij heb ik daar eerder een tekort.

Groetjes, Ariadne.
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

al schreef:Hebben jullie ook het probleem dat de kousen na een paar weken minder strak zijn geworden?
Hoe was/droog jij ze? Je kan ook eens je kuitomvang meten of die kleiner is geworden? Heb hier bij toeval ontdekt dat mijn kuitomvang 4 cm kleiner is na het dragen van de sokken en dan 1 cm per uur weer toeneemt tot het weer ze weer de oude omvang hebben.
huppelepup
Gevorderd lid

@Huppelepup:
Ik denk dat je Strelitzia bedoeld.

Ha ha Ariadne, je hebt helemaal gelijk ik bedoel Strelitzia. Mijn hoofd doet het vandaar weer es niet. Maar jij kan het dus nog niet zeggen of je profijt van de kousen hebt. Heel wisselde resultaten tot nu toe dus.
Strelitzia
Beginner

Bericht door Strelitzia »

@huppelepup: Ja, dat heeft dr. Visser inderdaad vastgesteld.

Ariadne, ik heb ook vaak erg koude voeten en onderbenen, dus daar lijkt 't dan toch niet in te zitten. Maar ik weet natuurlijk nog niet hoe de kousen het doen als het kouder weer is en ik daar meer last van heb.
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

Strelitzia,

Ik krijg nu al koude benen van de kousen en dan is het nog niet eens winter! Ik had gehoopt dat als ze de doorbloeding stimuleren, ik minder last van koude voeten/benen zou hebben, maar het tegendeel is waar. Dat komt omdat de stof zo is gemaakt dat het warmte van de huid afvoert naar buiten. Voor sporters natuurlijk hardstikke fijn, maar voor stilzitters minder prettig.
Ik heb gezien dat er ook skikousen zijn, die houden wel warmte vast. Dus als ze toch blijken te helpen ga ik die aanschaffen.

Volgens een website over CEP verbeteren de kousen de prestatie met 5% bij sporters. Als ik dat doorreken naar mijn prestatie van 3 minuten wandelen, dan zou ik nu 9 seconden verder moeten kunnen lopen.... vandaar dat ik geen verschil merk???
http://www.sportcompressiekousen.nl/merken/cep.html#6

Vraag: werken de kousen vooral bij diegenen die wat actiever kunnen zijn?

Groetjes, Ariadne.
stargazertje
Gevorderd lid

Heb het idee dat ze inderdaad beter werken als je actiever bent dan als je stil zit. Maar ik vind ze behoorlijk warm hoor in combinatie met een sok erover. Gisteren had ik snel van ijspookies warme voeten.
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

Met nog een kous erover, pas ik niet meer in m'n pantoffels/schoenen. De voet heeft best wel dikke stukken, daar heb ik het niet zo koud. Ik heb nog ergens een paar oude beenwarmers opgedoken, nu gaat het een stuk beter.

stargazertje: dat je kuitomvang 4 cm afneemt is best veel! Lijkt wel of je vocht vast houdt. Wie weet krijg je nog dunne kuitjes van die kousen :)

al: ik heb nog niet gemerkt dat de kousen minder strak zitten.

Groetjes, Ariadne.
stargazertje
Gevorderd lid

Ja het is waarschijnlijk veel vocht volgens Visser. Het was grappig dat ik het bij toeval ontdekte dat de kuitomvang weer toenam na het uittrekken van de kousen. Heb ook ervaren dat ik zonder de kousen een stuk minder ver kom dan met laat op de dag. Begreep ook dat mogelijk in de toekomst een compressiegordel rond mijn buik een probeeroptie is, al moet ik er nu niet aan denken.
dropje
Beginner

Bericht door dropje »

Poeh hoop berichten.
Ik val niet minder snel flauw ondanks dat mijn benen minder snel jeuken.
Ik heb het pas getest, 1 kous aan, 1 kous uit. Beide knieeen werden even snel blauw. en na een minuut of 7 moest ik een snoekduik naar de grond nemen omdat ik anders flauw zou vallen.
Dag later heb ik het vlak voor het slapen nog een geprobeerd, nadat ik de kousen de hele dag aan had, met beide kousen aan. Ook een minuut of 7 voor het te riskant werd om te blijven staan.

Vandaag kwam het college van dr visser online over de verminderde bloeddoorstroming naar de hersenen. erg interessant!
http://www.youtube.com/watch?v=pEkt6azO ... EJ3IfgYQ8Q
Plaats reactie