Pijnscheuten ook ME?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

moon2 schreef:
Een ander opvallend iets is enorme haaruitval en droog haar, droge huid en tranende ogen (Sjogren was ik al op getest en was negatief).
Het droge haar en de haaruitval daar hebben o.a. lymers rond deze tijd van het jaar meer last van dan 'gezonde' mensen.
De tranende ogen kunnen wijzen op een verstoorde traanfilm, en valt onder sicca verschijnselen, wat bij zeer veel multisysteemziekten voorkomt.
Het geeft idd. het sjogrensyndroom weer,maar dat is her dan net niet.
Je kan hier oogdruppels voor krijgen bv. vidisic.
Heb je een schirmertest gehad of een lipbiopsie?

Kijk eens of je een blanco prikformulier kan krijgen van je huisarts, waar je zelf zaken op aan kan gaan kruizen, welke je dan op laat prikken.
Dit zijn meer de endocriene toestanden waar veel lymer uiteindelijk mee te maken krijgen.

Zodra het mij even lukt zal ik een lijstje onder je topic van testen neerzetten, wat voor jouw intressant is om op te laten prikken.

Groetjes Moon.
Dank je voor de tips Moon. Ik ben benieuwd welke zaken je aan gaat geven om op te laten prikken, aangezien ik al zoveel heb laten prikken en er vooral nog aanvullende onderzoeken gedaan moeten worden op de laatst geprikte waardes.

Groetjes Vlindertje
Flying with broken wings
Plaats reactie