Compressiekousen testen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Eressea, zo dat is niet niks zeg ... Wat een vervelende kwaal zo flauwvallen.

ik zag op de beelden van WK 2013 in Moskou ook atleten rondlopen in die fluokousen trouwens. Dat is me pas opgevallen na jullie topic :)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
dropje
Beginner

Bericht door dropje »

Ik heb niet echt het idee dat ze wat doen. Volgens mij enkel een beetje met staan dat ik wat minder snel jeukende benen krijg (gebeurt voor ik flauwval) en als ik op de scoot zit heb ik het idee dat de pijn wat dragelijker is. maar ook weer zo minimaal dat ik het niet echt met zekerheid kan zeggen.
Dit weekend voor het eerst in lange tijd uit eten, met kousen uiteraard, maar ik zat al snel te zoeken of ik niet stiekem ergens mijn benen op kon leggen. Had ontzettend veel pijn (ondanks de combi wijn en tramadol) en ook lukte het me zo slecht om mijn eten te snijden dat ik het niet allemaal op kon eten.
Volgende dag was uiteraard ook weer een drama door de gevolgen van 2 uur restaurant...
Had gehoopt door de jubelverhalen dat juist zulke dingen weer wat beter mogelijk zouden zijn.
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Het verschilt jammer genoeg per persoon Dropje. Had zo gehoopt dat het ook bij jou wat zou goeds doen.
huppelepup
Gevorderd lid

Bericht door huppelepup »

http://www.wiggle.nl/2xu-pwx-wedstrijds ... oor-heren/

http://www.wiggle.nl/2xu-pwx-wedstrijds ... oor-dames/

bij deze site compressiekousen in allerlei prijsklasse en nu ook aanbiedingen. Voor diegene die de CEP kousen te duur vinden kunnen hier misschien wat vinden. Ik heb zo eens gekeken en vergeleken en ik denk dat de 2xu-pwx-wedstrijdsokken-met-compressie goed overeen komt met de CEP qua samenstelling.
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

huppelepup schreef:http://www.wiggle.nl/2xu-pwx-wedstrijds ... oor-heren/

http://www.wiggle.nl/2xu-pwx-wedstrijds ... oor-dames/

bij deze site compressiekousen in allerlei prijsklasse en nu ook aanbiedingen. Voor diegene die de CEP kousen te duur vinden kunnen hier misschien wat vinden. Ik heb zo eens gekeken en vergeleken en ik denk dat de 2xu-pwx-wedstrijdsokken-met-compressie goed overeen komt met de CEP qua samenstelling.
Het lijkt er wel op, maar ik kan het niet beoordelen. De omschrijving is (natuurlijk) mooi, maar of het echt hetzelfde is???
De CEP- kousen geven vanaf de hiel naar boven toe afnemende druk, daar lees ik hier niets over.

Groetjes, Ariadne
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

dropje schreef:Ik heb niet echt het idee dat ze wat doen. Volgens mij enkel een beetje met staan dat ik wat minder snel jeukende benen krijg (gebeurt voor ik flauwval) en als ik op de scoot zit heb ik het idee dat de pijn wat dragelijker is. maar ook weer zo minimaal dat ik het niet echt met zekerheid kan zeggen.
Dit weekend voor het eerst in lange tijd uit eten, met kousen uiteraard, maar ik zat al snel te zoeken of ik niet stiekem ergens mijn benen op kon leggen. Had ontzettend veel pijn (ondanks de combi wijn en tramadol) en ook lukte het me zo slecht om mijn eten te snijden dat ik het niet allemaal op kon eten.
Volgende dag was uiteraard ook weer een drama door de gevolgen van 2 uur restaurant...
Had gehoopt door de jubelverhalen dat juist zulke dingen weer wat beter mogelijk zouden zijn.
Jammer dat ze zo weinig doen. Ik weet ook nog steeds niet of ze wel iets doen. De ene keer denk ik van wel en de andere keer merk ik niets.

Dropje: je krijgt minder snel jeukende benen, betekent dit dat je minder vaak flauw valt?
En waar heb jij jubelverhalen gelezen? Is aan mij voorbij gegaan of ik heb ze anders geïnterpreteerd, dat kan natuurlijk ook.

Groetjes en sterkte,

Ariadne.
Strelitzia
Beginner

Bericht door Strelitzia »

Hier een positieve ervaring. Ik heb de compressiekousen nu zo'n twee weken in gebruik. Ik ben ze aan het testen in verschillende omstandigheden en tot nu toe vind ik ze geweldig!
Nouja, een geweldig hulpmiddel, ze genezen natuurlijk niks maar ik heb er echt baat bij en ze schelen me veel pijn.
In het begin was het even wennen, bij de eerste keer aantrekken werd ik wat draaierig maar nu houd ik daar rekening mee en dan gaat het goed.
Ik overweeg nu een hele compressiebroek te gaan kopen. De kousen hebben me echt verrast. Ik heb gelijk ook een stel compressiekousen bij de Lidl gekocht voor drie euro om te kunnen vergelijken en zelfs die doen al iets. Al geven die echt veel minder druk en minder gelijkmatig over het been.
huppelepup
Gevorderd lid

Heb net gekeken in de folder van de lidl maar zag de kousen er niet in staan. Fijn dat je zo'n resultaat hebt van de kousen. Ik wil het ook gaan proberen. Misschien hebben ze ze ook wel in de sportzaak.
Strelitzia
Beginner

Bericht door Strelitzia »

Ze hadden ze twee weken geleden bij de Lidl (tenminste, toen lagen ze nog in de winkel bij mij in de buurt). Ik heb ze direct gekocht toen ik de dure CEP's binnenkreeg, was toevallig, ik had er nooit eerder naar gekeken. De Lidl krijgt ze vast vaker, met andere hardloopspullen samen. Misschien zijn er nog filialen waar er wat liggen, ze hebben echt knalkleuren (oa. felroze en neongeel).
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

Toen de moderators dit topic hebben aangemaakt, hebben ze mij er een abonnement opgegeven, waarvoor dank. Maar tegelijkertijd is mijn abonnement op het topic van Dr. Visser opgeheven. Ik kwam er toevallig achter. Het kan zijn dat dit bij meer mensen is gebeurd. Daarom verwijs ik hier even naar dat topic, want er staat belangrijk nieuws op, nl. dat Achmea en haar dochterondernemingen per 1-1-2014 de vergoeding voor Visser stopt!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... 921#199921

Groetjes, Ariadne.
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

Strelitzia, wat geweldig dat de kousen zo goed helpen. Scheelt het vooral in de pijn of doen ze nog meer?

Groetjes, Ariadne.
huppelepup
Gevorderd lid

Vraagje ik heb compressiekousen gekocht. Twee verschillende in de winkel gepast een goedkope en een dure. Ik merkte enorm verschil tussen de twee. Ze hadden allen geen cep die jullie hebben. Nu is mijn vraag wat voor een compressiewaarde heeft jullie kous. Dan bedoel ik .. mm Hg bij de enkel afnemend tot .. mm Hg net onder de knie. En wat is de drukklasse? Ben benieuwd of het een beetje overeen komt.
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

Het is ± 20 mm Hg, afnemend van de voet naar de knie. Hoeveel het precies is bij de voet en bij de knie, kan ik niet vinden. Zie:

http://www.all4fysio.nl/cep-pro-running ... grijs.html

Groetjes, Ariadne.
huppelepup
Gevorderd lid

Bedankt ariadne. Ik zie dat de samenstelling van het materiaal bijna overeen komt Bij mijn kousen is de compressiewaarde wel wat hoger.Weet niet of dat een voordeel is.
Groetjes
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Vrijdag Visser gesproken over de kousen. Hij gaat een enquete maken en die word naar de testers opgestuurd.

Vroeg me alleen af of sleeves (kous zonder voet) even goed werk doen dan deze hele kousen? Weet iemand dat toevallig?
Plaats reactie