Compressiekousen testen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

dropje
Beginner

Bericht door dropje »

Ik ben vandaag even een stukje wezen scooten. Normaal zit ik binnen een minuut of 5 al te wiebelen omdat mijn benen zeer doen. Nu kreeg ik ook wel last maar dan niet op de manier waarbij ik al denk aan omkeren en weer naar huis. En bij het afstappen na een half uurtje weg te zijn geweest ofzo ging dat vrij soepeltjes terwijl ik meestal erg stijve benen ben na zo'n ritje.
Nu kan het toeval zijn, gewoon een wat betere dag door de enorme nachtrust (werd pas half 2 wakker :O ) Maar het kunnen ook de kousen zijn natuurlijk :) Ik zal het merken komende weken
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

bloemetje schreef:Ms heeft Star gewoon bolle kuiten en dunne knietjes? En wellicht gaat het over nadat de sokken eens zijn gewassen? Ik zou het nog een paar dagen proberen, hoor Star. Wie weet gaat het dan gewoon goed?
Helemaal mee eens, vooral omdat het een mannenmaat is. Mannen hebben toch meestal wat rechtere benen. Vrouwen hebben meer ronde vormen.
Ik vind de kousen sowieso aan de lange kant, ook de damesmaat. Ik had gisteren de linkerkous iets te hoog opgetrokken en toen rolde deze ook een hèèl klein stukje terug.

Vanmorgen vergeten m'n ring af te doen bij het aantrekken: een haaltje bij de boord. Gelukkig niet groot en niet kapot, ik kan het nog wel terug halen. Toch nog maar een extra waarschuwing dus, ook al wordt het in het instructiefilmpje al gezegd.

Mijn eerste indruk is dat de kousen lekkerder zitten bij staan en lopen, dan bij stil zitten. Laat ik nou net dat laatste veel doen :wink:

Groetjes, Ariadne.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

ariadne schreef:Mijn eerste indruk is dat de kousen lekkerder zitten bij staan en lopen, dan bij stil zitten. Laat ik nou net dat laatste veel doen :wink:
Krukje eronder en benen omhoog?
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Heeft één van de testers hier normaal ook altijd brandende benen waarbij je normaal juist niets aan je benen kunt velen (behalve als het koud is)?
Life smells...
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Heb inderdaad goede kuiten en smalle kleine voetjes. Moest vanwege kuitomvang mannenmaat nemen. Volgens internet zou het enige verschil de lengte van 1,5 cm extra zijn. Was vandaag lang bezig met ze goed krijgen want had telkens kleine plooitjes. En ik blijf ze gewoon dragen hoor. Al ben ik wel blij dat ze 's avonds uit kunnen omdat ze dan echt goed in mijn vlees staan. Heb ook dat ze bij bewegen lekkerder zitten dan als ik mijn benen omhoog/stil heb.
daisy86
Actief lid

Bericht door daisy86 »

Mag je ze uberhaupt wel aanhouden terwijl je ligt of je benen omhoog legt?
Als ik mijn steunkousen aan heb en ga liggen voel ik mijn benen nog maar amper na een tijdje.
Bij steunkousen word ook vaak aangegeven dat je er niet mee mag liggen/slapen. Zou dat bij de compressiekousen dan niet hetzelfde geval zijn?
dropje
Beginner

Bericht door dropje »

Dr visser zei dat het geen kwaad kon, dat we er zelfs mee mogen slapen.
Ze knellen natuurlijk een beetje minder dat steunkousen.

Ik krijg ze trouwens wel erg moeilijk aan (en uit) Het kost me zowel arm als beenkracht (alleen mijn armen en voet op de grond laten staan red ik het niet mee)
Dus mochten ze helpen, heb ik wel een hulpmiddel nodig om ze aan te doen. Op google kwam ik al een "steve" tegen.

Hoe doen jullie het met wassen. Gisteren na 1.5 dag vond ik ze toch echt toe aan een wasbeurt. Dus netjes op de hand gewassen, goed uitgespoeld, zo goed als ik kon een beetje opgerold/vouwen en hard geknepen. Resultaat.... ze zijn nu nog niet droog genoeg om aan te trekken
feuer
Actief lid

Bericht door feuer »

Heeft iedereen de kousen inmiddels binnen?
Ik heb nog steeds niets ontvangen :(
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Feuer ik heb ook nog niks.

Dropje ik was ze gewoon met de 40 graden was mee.
Aangezien ik ze niet altijd aan heb worden ze niet zo heel snel vies. Althans dat vind ik dan.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Volgens Visser kun de kousen gewoon altijd aanhouden. Ik doe ze wel uit als ik ga liggen. Ook een kwestie van hoe het voelt denk ik.
dropje
Beginner

Bericht door dropje »

Ik vind ze prima zitten :) Zit er niet op te wachten om ze uit te trekken oid en met mijn middagrust ook geen last ervan.
Ik had gister een slechte dag verwacht omdat ik de dag ervoor teveel had gedaan. Maar ik voelde me gister (met kousen) goed genoeg om nog even naar het bos te gaan scooten.
Vandaag dus geen kousen aan, en pffff ik weet niet waar ik het zoeken moet. zoveel pijn, voel me zo ziek. Moest net wel naar de supermarkt omdat ik geen ontbijt of avondeten meer heb en ik kon wel huilen.
Nu is natuurlijk de vraag, heb ik gisteren zo'n (relatief) goede dag gehad omdat ik de kousen aanhad die de spierproblemen konden opvangen, leefde ik nog in de roes van de leuke activiteit, is de klap "gewoon" pas een dag te laat gekomen (al heb ik dat eigenlijk nooit) of was de klap er al maar is het nu gewoon erger dan gister door gebrek aan kousen?
Nou ja, het is wel weer een mooi puntje zo om bij te houden op de lijst om te zien wat de kousen doen. Als dit vaker op deze manier gebeurt is het geen toeval.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

ik gebruik die kousen niet, maar lees op FB dat mensen die 24-uur bedlegerig zijn slecht op die kousen kunnen reageren.
Of dat ze uit moeten als je ligt.

Wees voorzichtig en vraag het na of hou het in je achterhoofd.
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

bloemetje schreef:
ariadne schreef:Mijn eerste indruk is dat de kousen lekkerder zitten bij staan en lopen, dan bij stil zitten. Laat ik nou net dat laatste veel doen :wink:
Krukje eronder en benen omhoog?
Doe ik soms wel en soms niet. De afgelopen dagen toevallig niet. Ga het nu maar proberen, eens kijken wat het resultaat is.

We experimenteren wat af met elkaar :)

Ariadne.
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

asje schreef:Heeft één van de testers hier normaal ook altijd brandende benen waarbij je normaal juist niets aan je benen kunt velen (behalve als het koud is)?
Dit staat op de website:
Temperatuur en vochtregulering

Door speciale garens toe te passen wordt vocht sneller afgevoerd van de huid en verdampt aan de buitenkant van de kous en broek. De temperatuur op de huid daalt hierdoor met ca. 3 graden.

Bron: http://www.sportcompressiekousen.nl/merken/cep.html#6
Ik weet natuurlijk niet hoe dat voor jou in de praktijk uit zou pakken. Ik heb zelf bijna altijd koude voeten en kuiten. Ik vind ze niet echt warm, behalve als ik ze net aan heb. Na een poosje worden m'n voeten kouder.
Ik heb weleens te strakke kniekousen aan gehad, die kon ik niet verdragen, maar deze kousen wel.

Groetjes, Ariadne.
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

josje15 schreef:ik gebruik die kousen niet, maar lees op FB dat mensen die 24-uur bedlegerig zijn slecht op die kousen kunnen reageren.
Of dat ze uit moeten als je ligt.

Wees voorzichtig en vraag het na of hou het in je achterhoofd.
Deze kousen zijn een stuk dunner dan gewone steunkousen. De druk is daardoor ook veel minder. Maar natuurlijk altijd zelf goed voelen of het nog comfortabel voelt of niet. Ik zou ze niet 24 uur per dag aanhouden en dat was ook niet wat Visser adviseerde. Hij wilde volgens mij alleen maar duidelijk maken dat het geen kwaad kan om ze langere tijd aan te houden.

Wat is FB?

Groetjes, Ariadne.
Plaats reactie