Compressiekousen testen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

dropje
Beginner

Bericht door dropje »

Bedankt Liona,

Kon me al haast niet voorstellen dat dit de bedoeling was.
Ik had overigens dezelfde uitslag, 25% minder bloed.
Ik dacht dat (toen in elk geval) 28% het maximum was wat hij was tegen gekomen, en de meeste zouden rond de 11 zitten.

Ben wel benieuwd of jij ook zo snel blauwe benen hebt Liona. Of dat samen zal hangen met de uitslag.

Ik heb het laatst eens op de foto gezet. Bewust met een hand ernaast zodat het duidelijk is dat het niet aan de foto ligt welke kleur het heeft.
Moet zeggen dat het er in het echt nog wat "enger" uit ziet, de camera verzacht de kleuren wat. Maar ach, het verschil is erg duidelijk te zien.
Ben heel benieuwd of het met de kousen langer duurt voor de blauw worden.
Afbeelding

Even een linkje
puck
Beginner

Bericht door puck »

Wat een interessant onderwerp.
Ik heb veel last bij het staan, al na een paar minuten, waarna ik bijna flauw val. Met de pijn valt het bij mij wel mee, alleen het staan kost me zo veel energie. Dat beperkt me heel erg bij bv. een gesprekje op straat of bij het douchen (dan ga ik ook zitten op een krukje). Ik ga overal zitten, thuis heb ik de mogelijkheid wel, elders niet en gebruik ik soms de rolstoel.
Mijn vraag is of het ook verbetert op dat gebied bij jullie?
dropje
Beginner

Bericht door dropje »

Dat is volgens mij wel iets wat we kunnen verwachten Puck.
Door de kousen blijft de bloeddoorstroming wat beter. Het krijgt vanuit de benen dan net even een extra zetje omhoog waardoor je als het goed is minder (snel/vaak) flauw valt.
Ook lees ik berichten dat je langer zou kunnen staan en lopen, minder met de benen omhoog hoeft.

Ben zo ontzettend benieuwd of het bij mij ook zo zou werken.
liona
Beginner

Bericht door liona »

Hoi dropje,

Ik heb er nog nooit goed ppgelet eigenlijk, maar na een paar dagen kijken, zie ik idd dat mijn knieen ook mooi blauw worden. Mijn onderbenen vallen wel mee denk ik. Bizar he?

Heeft iemand de kousen al ontvangen? Mijn bestelling staat nog steeds op order aangemaakt... Ik zit er over na te denken om anders weer contact o. Te nemen met dr visser. Ook omdat ik graag een benaming zou willen hebben, voor het verlies van 25% aan bloed in mijn hoofd. Dit ivm UWv.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

liona schreef:Ook omdat ik graag een benaming zou willen hebben, voor het verlies van 25% aan bloed in mijn hoofd. Dit ivm UWv.
Het is niet gegarandeerd dat ze dat daar snappen, hoor :mrgreen:
liona
Beginner

Bericht door liona »

Dat weet ik, maar ik wil dan een opsomming maken met alles wat ik mankeer, dus elke extra naam is handig meegenomen! Misschien dat ze dan zoveel medelijden krikgen dat ze me alsnog deels afkeuren. Ik wil graag een urenbeperking.

Niemand verder met meer info over de kousen?
Groetjes
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Het was maar flauw van mij, je moet het natuurlijk proberen! Absoluut!
dropje
Beginner

Bericht door dropje »

Ik heb ook nog steeds niets gehoord over de kousen.
Denk dat er iets mis gaat bij de communicatie.

Ik weet niet of je er iets bij kan met het uwv. Misschien daar duidelijk maken dat onderzoek heeft aangetoond dat je 25% minder bloed naar de hersenen krijgt in stand. En dat dat nooit goed zal kunnen zijn.
Ik heb zelf het idee dat al die "kleine" feitjes je kunnen helpen.
Schrijf het gewoon op wat er allemaal toonbaar is. Dat is het belangrijkste denk ik.

Onderbenen worden bij mij ook niet blauw idd. Die worden bleker. Voeten worden grauw met rode en blauwe vlekken.
Bente
Gevorderd lid

Bericht door Bente »

Ik heb contact gehad met visser overde kousen gisteren.
Hij verwachte dat ze deze week binnen kwamen.
dropje
Beginner

Bericht door dropje »

Ik hoop het
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Ik ben benieuwd naar het resultaat hier. Ik blijk de laatste tijd vooral des te langer ik op ben, des te witter koppie ik hier krijg. Verkleurde benen weet ik niet. Voelde me gisteren wel beter op een vreemde manier toen ik bloed had laten prikken.
vlindertje19
Gevorderd lid

Bericht door vlindertje19 »

kaki schreef:Bedankt voor de informatie Pauliene en Liona.
Ik had een verlies van 19 procent in de bloedstroom naar mijn hoofd (getest in een 'goede' periode).
Ik verwacht ook geen wonderen van de kousen, maar zou toch al heel fijn zijn als het wat scheelt in de klachten!

Ik lees een afname van 46% verminderde hersendoorbloeding in de uitslag/diagnose :shock:. Zijn er meer hier die zoveel % daling hebben?
Flying with broken wings
dropje
Beginner

Bericht door dropje »

:O Waar lees je dat?
Toen ik het met visser erover had wat mijn uitslag was (25) vroeg ik aan hem wat anderen hadden, toen was er 1 iemand die 28 had, dat was toen de max. en de meesten zouden rond de 13 zitten.
46 is wel erg heftig
vlindertje19
Gevorderd lid

Bericht door vlindertje19 »

dropje schreef::O Waar lees je dat?
Toen ik het met visser erover had wat mijn uitslag was (25) vroeg ik aan hem wat anderen hadden, toen was er 1 iemand die 28 had, dat was toen de max. en de meesten zouden rond de 13 zitten.
46 is wel erg heftig
Via mijn HA de brief voorgelezen gekregen ;). Er staat in o.a. een sterk afwijkende kanteltafeltest en daling van 46% van de hersendoorbloeding.
Flying with broken wings
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

Ik zit op 38%...
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Plaats reactie