Compressiekousen testen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Oh ok.

Hm, dat heb ik ook dus en je kunt er van alles koels niet bij aan, vind ik te lastig nu.
Life smells...
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Ik zit ook in de groep "compressiekousen" van Dr Vi.

Ik heb ze nog niet, maar moet er nu ook niet aan denken met dit warme weer, ga zonder kousen al van mijn graatje.
Iemand enig idee of je gewoon nog in je laarzen/schoenen past met die kousen of gaat dat vreselijk knellen?
En iemand enig idee van wat voor materiaal ze gemaakt zijn, ik kan niet alles velen aan mijn lijf.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
dropje
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:49

Bericht door dropje »

Als het goed is heb je er weinig last van. Ze zijn naadloos en ademend. Je krijgt er ook geen warme voeten in las ik van iemand (dat had de leverancier gezegd)

Functies
Zacht voetbed voor blaarpreventie en meer stabiliteit in de schoen
Middenvoet compressie zone voor stabilisatie van de voetboog
Optimale ventilatie op de kuit
Achillespees bescherming
Vochtabsorberende afwerking zorgt voor een drogere huid en warmteregulering
Air channels in het voetgedeelte voor meer ventilatie in de schoen

Kwaliteit
Filament vezels voor hoge duurzaamheid
Brede boord die niet insnoert
Extra platte teennaad bovenop de teen te voorkoming van drukpunten
Anatomische pasvorm (linker- en rechter compressiekous)

Wassen op 40 graden, zonder wasverzachter. Niet in de droger

Tip: Het mooist blijven de sport compressiekousen door ze te spoelen in water. Droog ze daarna in een handdoek.
Materiaal 85% Polyamid 15% Elasthan
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi allemaal,

Iedereen heel veel succes gewenst met de compressiekousen!

Weten jullie misschien ook welke groep patiënten is uitgenodigd en vanaf welke jaar tal?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Weten jullie misschien ook welke groep patiënten is uitgenodigd en vanaf welke jaar tal?
Wat bedoel je precies, Louisa?
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi aoife,

Ik bedoel, zijn er patiënten uitgekozen uit het bestand van de samenwerking met Ve en/of uit het bestand van na de afsplitsing met Ve?
En wie komt er voor in aanmerking? Moet je 100% alle klachten hebben van POTS? Of OI?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Als ik het me goed herinner begon Vi er vorig jaar over bij mij.
Ik wilde er echter niet aan, dus heb het gelaten voor wat het is.
Onlangs kwam het toch weer ter sprake en wil ik het toch gaan proberen.
Ik krijg ze ivm POTS en OI (verminderde bloeddoorstroom naar de hersenen bij zitten en staan)
Ik kan me even niet meer herinneren of Ve het destijds ter sprake heeft gebracht bij mij of niet.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
dropje
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:49

Bericht door dropje »

Ik denk niet dat er op die manier gekozen is Louisa. Volgens mij heeft gewoon iedereen die in de afgelopen +- 6 maanden contact heeft gehad met dr Visser, en bij hem bekend is met flauwval klachten (of er nu wel of geen POTS is gediagnosticeerd) deze "aanbieding" gekregen tot de testgroep vol was. (geen feiten hoor, gewoon wat ik denk)

We hadden het in elk geval al over de kousen voor we een nieuwe kanteltafel test deden en opnieuw de doorbloeding naar de hersenen testen. Dat was gewoon op basis van het flauwvallen.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi aoife en dropje,

Ik ben in 2011 bij Vi en Ve geweest. Toen bleek ik een aantal POTS klachten te hebben.
Ik begrijp dat de compressiekousen iets van de laatste tijd is.

Wat ik er hier zo over lees, kan het misschien ook wel iets voor mij doen. Ik kan ze natuurlijk ook zelf gaan kopen. Wel eerst even sparen :wink:!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
dropje
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:49

Bericht door dropje »

Het is inderdaad iets van de laatste tijd :)
Het is nu pas bij een klein groepje getest en wordt dus komende weken (als het goed is) bij een grotere groep getest.
Met een beetje geluk werkt het voor veel mensen en kan dat aangetoond worden zodat er niet gespaard hoeft te worden maar ze gewoon vergoed worden.
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Ondertussen draag ik de kousen nu zo'n 5 maanden, ik zit bij het eerste groepje dat ze test.

Ik ben er erg enthousiast over :) Verwacht geen wondermiddel, maar eerder een nuttig hulpmiddel. Ik kan weer lopen zonder last te hebben van spierpijn de volgende dag.

Met dit weer vind ik het echter geen doen om ze te dragen. Ze zijn redelijk ademend maar het meest comfortabel zitten ze in laarzen of sportschoenen waar je een beetje beweegruimte in hebt zeg maar.. En om ze nu onder een leuk zomerjurkje en sandaaltjes te dragen is ook niet zo charmant.. :mrgreen:

Ik heb nog steeds één paar, die ik dan s'avonds op de hand was en dan zijn ze de volgende ochtend droog. In principe is dat dus geen probleem maar het zou wel makkelijker zijn om meerdere paren te hebben.
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Vi had het maanden eerder bij mij ook over steun/compressiekousen. Toen ik er bij een afspraak naar vroeg bleek dat de mensen van de groep oa 2x de kanteltafeltest moesten ondergaan. Dat was reden genoeg voor mij om af te haken. Vi zei dat je ze inderdaad gewoon met de warmte kon dragen.

Hoe dan ook blijft het nu wachten op de leverancier.
Gebruikersavatar
dropje
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:49

Bericht door dropje »

Intussen is het niet meer nodig om een kanteltafeltest te doen.
Eerder waren de plannen inderdaad nog anders. Hij sprak toen met mij ook over weer zo'n metertje om de arm.
Maar uiteindelijk was dit dus gewoon de keuze, een grotere groep, zonder dat je daarvoor naar amsterdam moet.
Gebruikersavatar
liona
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2010, 16:26
Locatie: Baarn

Bericht door liona »

Hallo,

Ik heb anderhalve week terug mijn roze kousen bestelt en kwam hier al het een en ander tegen over de levering die maar niet wil starten.

Nu kreeg ik net de uitslag van mijn kanteltafeltest, en vroeg hij dus ook of ik de kousen al had ontvangen. Ik vertelde hem van niet en dat er zelfs een heel forum gestart over de kousen. Dr Visser vertelde mij, dat dit de bedoeling niet is en dat hij contact op neemt met de leverancier om het leveren nu te laten starten. Dr Visser dacht dat de leverancier met vakantie was en daarom nog niet leverde. Behoorlijke miscommunicatie dus.

Ik dacht laat ik zijn reactie hier ook maar even neerzetten, dan is iedereen weer op de hoogte van het laatste nieuws.

Zijn er trouwens meer die zoveel bloed missen in hun hoofd bij het staan? Blijkbaar heb ik een verlies van 25%, ik schrok van de hoeveelheid.

Ik hoop dat de kousen snel komen en snel helpen!!
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Bedankt voor de informatie Pauliene en Liona.
Ik had een verlies van 19 procent in de bloedstroom naar mijn hoofd (getest in een 'goede' periode).
Ik verwacht ook geen wonderen van de kousen, maar zou toch al heel fijn zijn als het wat scheelt in de klachten!
Plaats reactie