Alles over compressiekousen in 1 topic gezet. Mod.
Een apart topic voor onze supersokken lijkt me wel handig. Ik las dat er hier meerdere patienten van Dr. Visser zitten die zeer binnenkort deze sokken mogen testen.
Ik had ze eigenlijk al verwacht maar ik lees hier en daar dat het nu niet lang meer zal duren.
De leverancier vertelde dat ze wilden wachten tot iedereen van de testgroep (70 mensen als ik het goed heb onthouden) heeft besteld, zodat we allemaal tegelijk kunnen beginnen.
Toen Dr Visser er voor het eerst over begon zag ik ze niet zo zitten. Alleen om minder snel flauw te vallen de hele dag met die ondingen aan vond ik wat overdreven. Maar intussen is er meer informatie over wat voor kousen het precies zijn, welke effecten er verwacht kunnen worden, dat 12 van de 17 mensen een positief effect had.
Intussen heb ik er meer over gelezen en verwacht ik stiekem een klein wondertje straks. Niet handig natuurlijk want we kennen allemaal die verwachte wondertjes die nergens op uitlopen. Maar ik kan er niets aan doen.
Ik wil mijn supersokken en ik wil dat ze werken.
De bedoeling van het onderzoek is dat we ze 4 weken lang dragen.
Na 3 weken krijgen we een enquete van Dr V met wat vragen over onze ervaringen, of de kousen hebben geleid tot vermindering van klachten, welke klachten en onder welke omstandigheden we het gebruikt hebben. Ook negatieve ervaringen moeten vermeld worden.
Dr visser hoopt natuurlijk dat het bij ons allemaal goed zal werken, en wie weet krijgt hij het dan voor elkaar om met de resultaten het voortaan door de zorgverzekering te laten vergoeden.
Ze kosten nu dus 50 euro. Dit keer gratis verstrekt door de gulle leverancier. Maar als het helpt kunnen we natuurlijk niet allemaal maar 1 paar blijven dragen. Ik denk dat minstens 3 paar wel nodig is om ze regelmatig te kunnen wassen.
Dit zullen de mijne worden. Roze!
Waarvoor de kousen officieel bedoeld zijn (in de sport dus)
De sport compressiekousen stimuleren de doorbloeding van uw kuitspieren en geven u extra stabiliteit.
Preventief tegen sportblessures
Meer zuurstof in de spieren
Langer uithoudingsvermogen
Verminderde spierspanning
Sneller herstellen
Minder tot geen spierpijn
Verbetering van uw sportprestaties
Wat ik ervan hoop/verwacht:
Ik hoop langer op de scootmobiel te kunnen rijden.
Wat verder te lopen, wie weet in mijn vakantie wel van de duinen naar het strand.
Niet steeds met mijn benen omhoog te moeten zitten.
Minder snel blauwe benen wanneer ik zit of sta
Minder pijn/verzuren/krampen.
Die paar dingen zullen al een wereld van verschil maken.
Wie van jullie gaat er testen? Wie van jullie heeft ze zelf al gekocht en ervaring mee?
Ik ben zo ontzettend benieuwd!