Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Idd! Ik ben niet zo'n expert maar het klinkt toch allemaal niet echt 'prettig'. :? Succes met het goed oplossen daarvan he, zo'n siliconen overal tussen uw weefsel is niet de bedoeling iig.

Even iets anders - wslk is 't nu even niet de goede moment, maar voor later mss -: 'elders' postte iemand iets, en daarin ging het o.a. ook over methylatie, mss had ge het al gelezen maar voor het geval van niet dacht ik dat het u mss wel zou interesseren aangezien gij hier de methylatie-experte zijt:

http://lymetolimeade.blogspot.be/2012/0 ... s-big.html

(een paar fragmentjes al die iemand/degene die de link postte specifiek had aangehaald)
heb het ook diagonaal gelezen maar wat vooral belangrijk is ,volgens mij, is het stukje helemaal onderaan over Amy Yasko:Yasko provides DNA testing that examines the concept of toxic overload — but her special focus is on autism (as a lot of research supports the prevalent theory that autism is caused by a heavy toxic burden, ranging from infectious agents and viruses to heavy metals). Her protocol has worked wonders for scores of autistic children. In addition to those with autism, a lot of Lymies and chronically ill/fatigued people rely on Yasko's DNA testing to determine what is wrong with our "methylation" cycle and how to fix it.
The Yasko Methylation Panel checks thirty genotypes and reports specifically where mutations are present among them.
The last one, CBS - C699T, requires treatment before the others, so methylation stays in a state of disrepair until this is properly addressed. Sensitivity to sulfur products and sulfur containing antibiotics is often symptomatic of this mutation. A constant state of flight or fight as a result of chronic high levels of sulfur can also cause sympathetic versus parasympathetic overload. This cortisol response has a wide range of secondary effects in the body, including changes in magnesium/calcium, decreased levels of serotonin and dopamine... [and] blood sugar issues.
Als je het gen ? of afwijking CBS-C699T hebt dan moet dit eerst aangepakt worden want anders zal je ziek blijven.
De schrijfster heeft verschillende mutaties , vermoedelijk is dat bij ons ook zo en is dat de reden waarom wij ziek zijn van Lyme, schimmel ,chemische stoffen ,ADHD ,autisme enz.. hebben:astly, my MTHFR and MTRR mutations both lead to high levels of homocysteine, which is responsible for a wide range of inflammatory conditions, including heart disease and Alzheimer's disease.
Conclusie vd schrijfstr: But now I know my detoxification strategies barely scratched the surface because of an overload of biotoxins, mold, and a broken methylation cycle. Now I need to bring out the big guns. Shoemaker and Yasko both offer excellent and proven ways to bypass genetic mutations related to biotoxins and methylation — in short, they include cholestyramine, RNA drops, methyl-B12, folates, and glutathione.
Spijtig gaat ze in deze blog niet verder ingaat op haar behandeling behalve dus het vernoemen van cholestyramine (waarover ik in een andere groep reeds een hele uitleg had gepost), RNA drops(nog nooit van gehoord ,dat wordt zoeken),methyl-B12 (let op dit is de vorm van B12 die geen omzettingen meer vraagt van het lichaam),folaat(ipv foliumzuur:zelfde opmerking als hiervoor ,ook Klinghardt gebruikt deze vorm) en gluthatione( dacht nu toch wel dat dat sulfur was?? ,moet ik eens nakijken)
Een kritische opmerking op de blog van de schrijfster wil ik hier toch bijzetten want het is weer zoals met alles wat niet algemeen bewezen is :er zijn believers en non-believers:JeffMarch 2, 2012 at 10:01 AM
I would ignore Yasko's advice regarding the CBS polymorphism. I have the CBS issue as well, and found out through a lot of research that it isn't as "dreaded" as one is first led to believe.

Most all researchers and autism experts like Rosemary Waring, Jill James and Susan Owens, just to name a few, completely disagree with her CBS hypothesis, especially her claim that sulfate is toxic. SulFITE is, but not sulfate.

Also, Rich Van Konynenburg and Neil Nathan M.D.'s study showed that even those who had the CBS issue recovered or restored their methylation without having to address it using Yasko's restrictive rules. Rich also says that adults with CFS/lyme/autism spectrum disorders should not reduce their protein too much.

Finally, keep in mind that healthy people have many of these genetics as well. As "anonymous" posted above, the factor that turns on this genetic expression is the environmental toxins one is exposed to.
dan hebt ge mss al het relevantste om mee te beginnen ofzo ;)
Ik weet weinig.
haaii
Actief lid

Bericht door haaii »

glutathion bevat cysteïne samen met glutaminezuur en glycine zoals al vermeld was. En cysteïne bevat zwavel in zijn R-groep ja.
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Veel succes met de zoektocht naar een goede chirurg, Marlène X
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Succes Marlène, vreemd dat het zo een zoektocht moet zijn !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

dan hebt ge mss al het relevantste om mee te beginnen ofzo Wink
Hallo diederik

ik wil niet arrogant doen - verre van ik ben blij dat je het nog eens aanhaalt en ben ook geen experte- maar al hetgeen die dame vermeldt heb ik gepoogd in links te vermelden de afgelopen maanden via het werk van Rich von Konynenburg en de topics "methylatie". Daarom schreef ik ooit eens dat vit B12 één van de sleutels is tot genezing omdat methylatie de fysiologische ruggegraat is van ons lichaam.

Een mutatie is geen reden tot ziekte maar als je ziek bent, heb je alle redenen om je genen terug in de goede richting te switchen.

Ze spreekt over methylB12 die het makkelijkst verwerkt zou worden en ze heeft tot opbepaalde hoogte gelijk. Echter is dat maar een gedeelte waarheid, sommige mensen overmethyleren, anderen ondermethyleren. De ene kan methyl niet verwerken en heeft eerst adenosylB12 nodig. Nog anderen kunnen onmiddellijk overschakelijk op dibencozide die rechtstreeks de mitochondriën aanspoort. Het is niet zo inegwikkeld maar men moet rekening houden met veel elementen en ieder mens is uniek.

Glutathione = opgebouwd uit o.a. cysteine, je kan het hier kopen als NAC of Lysox, weet je nog daar hebben we het onlangs over gehad ;)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Wat de siliconen betreft, die zitten volgens de scan al in mijn okselklier en dat is inderdaad slecht nieuws.

Een klier is een buffer om ons gezond te houden en ons lichaam te zuiveren van o.a. kankercellen.
De vloeistof daarin moet rijkelijk kunnen vloeien. Als er siliconen inzitten en verspreid geraken in mijn lymfesysteem, dan mag ik me terecht zorgen gaan maken.

Ik heb dus een prioriteit, een goede chirurg vinden die alles eruit kan halen. Zo blijven we bezig ...

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

He Marlène;

Niks arrogant zenne :) ik ken zelf helemaal niks van methylatie, en heb het artikel ook niet helemaal uitgelezen dus kan de inhoud niet beoordelen. Ik postte het maar hier omdat ik weet dat dat iets is dat u interesseert.
Ik weet weinig.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Hevig marlène! Maar mss ga je je wel een pak beter voelen als dat achter de rug is.
Life smells...
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Jee, dus op de scan was te zien dat die siliconen in je okselklier zitten... brrr. Ben zelf toevallig sinds een klein weekje weer Lymphomyosot aan het nemen van Heel. Heb dat ooit eerder eens gehad en meende er baat bij te hebben. Dus om mijn lymfen wat te helpen met ontgiften want heb het idee dat die het beter zouden kunnen doen.
Je blijft inderdaad bezig als je die implantaten er nu uit moet laten halen :-(. Veel sterkte!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Jeetje, dat is slecht nieuws.
Ik hoop dat je snel een goede chirurg zult vinden!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ben net het verslag nog eens aan het lezen en ben nu ook de foto's eens aan het bekijken geweest. Behoorlijk confronterend. Beide okselklieren zijn verdacht maar links zit gevuld met siliconen. Dat vermoedde ik al vanwege de chronische pijn.
Beide protheses zien er niet kosher uit als ik het verslag goed begrijp, veel "aankleurende zones" in beide borsten en een verdachte massa links. Dat zal wel die opgehoopte siliconen zijn.

Ik heb een BIRADS 4 (verdachte afwijking maar wellicht goedaardig) gekregen met o.a. verwijzing voor punctie en echo.
Brrr en ik ben al zo bang voor naalden.

lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Jeee marlene....
Dit er nog eens bij...
Wat een schrik....

Zou die Tietze-achtlingen pijn hier ook mee te maken hebben? Hoewel, die hebben meer van ons...
Hoop dat het allemaal meezit...
STOP de mishandeling van ME patiënten!
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Daar moet dus dringend iets aan gebeuren, en mss knap je wel op, als die zooi eruit is....
je angst voor naalden, zal wel verdwijnen de komende tijd....... :mrgreen:

sterkte!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Mmm daar gaat het wel op lijken ja.

Ik kom net terug van de professor reumatoloog, een afspraak die al even gepland stond.

Hij zei letterlijk:"I smell a rat," toen ie het verslag van de scan las. Wat hem betreft is er een duidelijke link tussen mijn ziektebeeld en de verspreiding van de siliconen in mijn lichaam maar gaat het noet zo in zijn rapport zetten. Hij wil geen schadeclaim van een fabricant aan zijn broek.

Ik heb genetisch aanleg tot auto-immuniteit en die lek heeft het ziektebeeld aangewakkerd, dat is zijn conclusie. Ik ben de tweede patient in een jaar die hij zo heeft ontmoet. De andere dame was een collega-arts echter zij had niet zoveel klachten.

Hij wil dat ze er zo snel mogelijk uitgaan maar wees me erop dat de siliconen reeds in mijn klieren zitten en dus verspreid zijn. Zelfs een biopsie is geen sinecure want een gaatje prikken in een klier zou ze verder doen lekken in mijn lichaam. Ik vroeg of dan de hele klier eruit moest voor biopsie en hij bevestigde. Dat zal ik dan nog eens goed moeten navragen via mijn huisarts hoe we dat gaan regelen.

petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

jeemig Marlène,
ik schrik me rot,
wat erg voor je
ik hoop voor je dat je zo vlug mogelijk een goede chirurg vind,
die troep met echt zo snel mogelijk je lijf uit.
dikke knuffel voor de schrik.
ik leef met je mee hoor.

liefs
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie