....Sinds mensenheugenis geven teken overlast aan mens en dier. Zelfs al ver vóór mensenheugenis: in meer dan vijftig miljoen jaar oud barnsteen zijn teken gevonden.
Pas sinds het begin van de 20e eeuw worden teken, behalve als vervelende bijters, gezien als overdrager van ziekten bij mens en dier. En dat doen ze met succes, want ze worden inmiddels beschouwd als de diersoort die de grootste diversiteit aan ziekmakende virussen, bacteriën en protozoën (eencellige diertjes) kan overdragen......
Enkele dagen geleden was er op de franse nieuwsuitzending heel kort het nieuws dat Lyme de tweede grootste infectieziekte in de VS na AIDS. Het is daar een echte plaag geworden, zeiden ze.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het lijkt mij dat het gezondheidsprobleem chronische Lyme qua omvang groter is dan AIDS, m.a.w. er zijn toch meer Lymies als AIDS-patienten, of zie ik dat soms verkeerd?
......ARTSEN MISSEN ELK JAAR de diagnose ’lyme’ bij „vele duizenden” besmetten in ons land. Dat beweert de Nederlandse Vereniging voor Lymepatiënten. Daardoor krijgen zieken niet de behandeling die zij nodig hebben, stelt de NVLP. Ernstige gezondheidsproblemen door één enkele tekenbeet zijn dikwijls het gevolg. Patiënten wijken daarom massaal uit naar het buitenland. Met verbijsterende gevolgen…...
Van bacteriele meningitis kunnen de hersenen op gaan zwellen zei dokter G gisteren nog op tv....zelfs na de dood kon de meningitis nog besmettelijk zijn volgens haar ik vond / vind dat tamelijk macaber...
Uiteindelijk bleek een hersen vernielende (etende?) Amoebe de boosdoener van het overlijden van de tiener...enfin..
STZ@Tekenziekten: "#FSME komt voor in oa Oostenrijk, Zwitserland,Z-Duitsland,Hongarije, Tsjechië,Polen,Bulgarije,Roemenië,Zweden, Denemarken.Informeer bij #GGD"
STZ@Tekenziekten: "FSME/TBE kan ook door besmette melkgevende dieren in rauwe melk komen. Drink geen rauwe melk of rauwmelkse produkten in FSME landen.#teek"
Ik wil je absoluut niet ontmoedigen en volgens sommigen kun je gewoon stabiel blijven, misschien is dat wel een geruststellende gedachte voor jou; me don 't know....
De laatste jaren is het zeker niet stabiel gebleven, alleen maar achteruitgang gekregen en zieker geworden. Misschien dat de complementaire behandeling voor stabiliteit kan zorgen? Ik weet het niet, hoop van wel! Ik moet het afwachten.