Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Veel succes met de scan!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Veel succes vrijdag, marlène! X
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dank je wel! Morgen gaan we ervoor.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Daarnet las ik dat het gebruik van antibiotica oxidatieve stress veroorzaakt in de mitochondria van patienten. Dus niet alleen in de cellen van de bacterieën waardoor ze afgebroken worden!
Dit is slecht nieuws want mitochondria zijn de energiefabriekjes die in elke cel aanwezig zijn. Die moeten optimaal werken!

Toeval wil dat ik al een tijdje acetyl cysteine (NAC of ook bekend als Lysox) neem om mijn glutathion gehalte te verhogen. Cysteine is een bouwsteen van glutathion en is rijkelijk aanwezig in het slijmvlies van darmen en longen. Als je ziek wordt, is het meestal eerst een luchtweg- of darmifgectie. Net omdat de voorraad glutathion daalt.

Simpelweg: Glutathion zorgt ervoor dat vrije radicalen gerecycleerd worden en geen schade (=oxidatieve stress) kunnen aanrichten.

Men raadt aan om NAC (Lysox) bij te nemen tijdens langdurig (meer dan 3 dagen) antibiotica gebruik om geen schade te berokkenen aan de mitochondria.

Bron: http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... eedfetcher

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Die mitochondria werken al alles behalve optimaal bij ons ...

Kun je glutathion ook direct nemen of heeft dat geen zin?

Succes morgen!
Life smells...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ asje

glutathion direct innemen heeft vaak weinig zin omdat het de celwand niet kan passeren. Er bestaan wel vormen die verkocht worden maar ik verkies persoonlijk cysteine.
Cysteine is één van de drie bouwstenen die makkelijk opneembaar is en erg betaalbaar.

diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Ha ja goed dat gij dat hier post Marlène :)

Ik had het gisteren ook al gelezen elders;

NB 'gelukkig' geldt het wel alleen maar voor de Bacteriedodende ABs, niet voor de Groeiremmende ABs (zoals Tetracyclines), dus voor 50% zitten we iig al safe :)
Dat gezegd zijnde, ga ik voor die andere 50% wel eens kijken naar die NAC.

Enig merk aan te raden dat beter/puurder is of beter werkt, enz?

Edit: hmm, ik lees net 'elders' dat het stukken goedkoper is om op doktersvoorschrift te krijgen dan vrij via internet te bestellen; krijg jij dit op voorschrift niet?
Ik weet weinig.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Jij neemt het in poedervorm dus. Op iherb zie ik alleen capsules.

Succes vandaag Marlène ! Ik duim !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

De scan is perfect verlopen. Geen nevenwerkingen ditmaal gehad van de contrastvloeistof dankzij de extra medicatie Medrol & co.

Ik ben vergeten te vragen wanneer de uitslag er is ...

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ diederik

dank voor de belangrijke aanvulling!

wist ook helemaal niet dat NAC op voorschrift goedkoper was. Dat ga ik dan volgende keer eens vragen aan de huisarts in plaats van op eigen houtje kopen.

Geen idee of er betere merken zijn. Merkprodukten zijn soms wel iets beter omdat er minder rommel inzit maar die vlieger gaat niet altijd op. Ik neem gewoon het doosje n-acetyl cysteine, zonder de merknaam Lysox. Het werkt wel en heb er geen last van. Dat is voor ieder zelf ondervinden.

diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Ok.

En dat van op voorschrift heb ik maar 'van horen zeggen' (ge weet wel waar), van 1 iemand, dus 't is iets om eens te checken maar of het een groot verschil is en de moeite weet ik ook niet.
Ik weet weinig.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Deze ochtend naar het ziekenhuis gegaan om een copie te vragen van de uitslag van de scan. Eerst wilden ze het niet meegeven natuurlijk, "ga maar naar de huisarts blabla". Heb verwezen naar de wet van de patientenrechten en dat ik geen zin had om een extra consultatie te betalen zonder reden.

Maar ik vrees dat een dikke factuur gaat volgen. De siliconen zijn blijkbaar uitgelopen tot in mijn linker okselklier. Dat wordt geen makkelijke operatie en een goede chirurg vinden die zoiets kan fixen heb ik nog niet gevonden. Heb me al suf gezocht de afgelopen maanden want had al een vermoeden met die pijnlijke oksel en borstpijn.

lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Ach marlene slecht nieuws....
Ik hoop voor je dat het verholpen kan worden en daarmee een deel van je pijn weg kan nemen. Sterkte.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

jemig, Marléne, wat een rot nieuws.....je kan zo ziek worden van siliconen , hoop van harte dat je iemand vind die die operatie kan doen!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Plaats reactie