Net nieuw hier, en ik ben zo vrij al een topic te openen.

Inmiddels ben ik een jaar of 16 ziek. De eerste jaren kon ik mijn bed bijna niet uit. Dankzij verschillende therapieën gaat het nu wel een stuk beter, maar mijn leven is nog erg beperkt.
Ik lees/hoor de laatste tijd erg negatieve berichten over de Dianepil. Natuurlijk is het nieuws over trombosegevaar me niet ontgaan, maar ik lees ook ervaringen op inet van vrouwen die een actief leven hadden, maar een paar maanden nadat zij begonnen met de Dianepil extreem vermoeid raakten, en/of depressief, kilo's aankwamen, etc etc. Sommigen van hen belandden na de beginperiode van de pil in de ziektewet, en nadat ze stopten knapten ze weer op.
Ik slik ook de Dianepil, sinds een jaar of 16... daarvoor had ik wel wat vage klachten maar volgens mij zijn die klachten enorm verergerd sinds ik de pil slik. Ik heb destijds nog aan de huisarts gevraagd of het door de pil kon komen, maar hij ontkende het. Ik slik het trouwens vooral tegen acne.
Een jaar of 5 geleden heb ik eens geprobeerd te stoppen met de pil. Na een maand of 3 kreeg ik een heel vette huid en lag mijn hele gezicht weer open door de acne. IK ben weer begonnen. Ik herinner me wel dat ik in die drie maanden vermoeider was dan daarvoor.
Nu ik die verhalen heb gelezen over klachten die kunnen ontstaan door de Dianepil denk ik er over weer te stoppen. Ik kan proberen een andere therapie tegen acne te vinden.
Maar wat ik me afvraag: zou een ME-patiënt misschien juist achteruit kunnen gaan door te stoppen met de pil? Ik slik het al jaren en mijn lichaam is er aan gewend. Ik weet dat mijn lichaam niet goed reageert op veranderingen. Daarbij herinner ik me dat mijn vermoeidheid juist toenam toen ik de vorige keer stopte.
Zijn er op dit forum ervaringsdeskundigen op dit gebied? Vrouwen die opknapten toen zij met de pil stopten, of vrouwen die juist achteruit gingen toen zij stopten? Ik ben heel erg benieuwd.