Erg koud (oa handen&voeten)
Moderator: Moderators
-
- Beginner
Vanaf mijn midden is het eigenlijk altijd koud. Mijn benen en vooral mijn voeten zijn ijsklompen! En mijn handen ook vaak, maar vooral wanneer ik weer eens achter de pc heb gezeten! Kan me ook niet anders herinneren dan dat ik last heb van koudheid vanaf het midden. Eigenlijk altijd al gehad, maar mijn vader die heeft precies hetzelfde!
Hey,
ik ben een echte koukleum en voor mijn koude voeten en handen(ijsblokken zoals mijn man ze noemt) kan ik me het best behelpen met schapewol. Sloefen met schapenwol in,een kussenovertrek met schaap. Na een 5-tal muniten ben ik trug een beetje op temperatuur.
Het is te proberen waard he.
Groetjes
ik ben een echte koukleum en voor mijn koude voeten en handen(ijsblokken zoals mijn man ze noemt) kan ik me het best behelpen met schapewol. Sloefen met schapenwol in,een kussenovertrek met schaap. Na een 5-tal muniten ben ik trug een beetje op temperatuur.
Het is te proberen waard he.
Groetjes
Hallo iedereen,
Ik vind het bemoedigend dat er nog zoveel mensen kampen met dat verschrikkelijke koudegevoel.
Ikzelf heb het zowat altijd koud. Zelfs als het buiten helemaal niet koud is, lijkt mijn lichaam te reageren alsof ik aan de noordpool zit. De koude loopt over mijn hele lijf: vreselijk akelig. Ik neem zelfs dagelijks twee pillen Piracetam ( Nootropil ) om de bloedsomloop te stimuleren. En dan nog ga ik bevend en rillend door het leven.
Ik ben vaak ziek van de kou. Er zijn véél dagen dat ik van 's morgens al verlang naar een warm bed met een dikke polar pyjama aan en wollen sokken. De kou is een boeman in mijn leven. Ik droom er altijd van om eens naar een warm land te kunnen , maar helaas is dat praktisch gezien niet mogelijk.
Groetjes
Ik vind het bemoedigend dat er nog zoveel mensen kampen met dat verschrikkelijke koudegevoel.
Ikzelf heb het zowat altijd koud. Zelfs als het buiten helemaal niet koud is, lijkt mijn lichaam te reageren alsof ik aan de noordpool zit. De koude loopt over mijn hele lijf: vreselijk akelig. Ik neem zelfs dagelijks twee pillen Piracetam ( Nootropil ) om de bloedsomloop te stimuleren. En dan nog ga ik bevend en rillend door het leven.
Ik ben vaak ziek van de kou. Er zijn véél dagen dat ik van 's morgens al verlang naar een warm bed met een dikke polar pyjama aan en wollen sokken. De kou is een boeman in mijn leven. Ik droom er altijd van om eens naar een warm land te kunnen , maar helaas is dat praktisch gezien niet mogelijk.
Groetjes
Kou
Heeft het snel en steeds koud hebben ook met cvs te maken?
x angel
Heb de zoekfunctie gebruikt en alle 'kou'-onderwerpen in volgorde aan elkaar geplakt. Maakt het forum overzichtelijker. Dus je kan hierboven al heel wat ervaringen lezen. Mod. Zuiderzon
x angel
Heb de zoekfunctie gebruikt en alle 'kou'-onderwerpen in volgorde aan elkaar geplakt. Maakt het forum overzichtelijker. Dus je kan hierboven al heel wat ervaringen lezen. Mod. Zuiderzon
Kou
Het is algemeen bekend dat als je weerstand laag is, je sneller last hebt van kou. Dat hoeft niet meteen gekoppeld te zijn aan CVS.
Bij moeheid heb je het sneller koud, ook als je geen CVS hebt.
Bij moeheid heb je het sneller koud, ook als je geen CVS hebt.
Kou
Mijn vriend is er van overtuigd dat het een vrouwelijke eigenschap is. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, wij hebben tenslotte een baarmoeder warm te houden
.
Het staat wel bij de symptomen van ME/CVS, maar aan de andere kant ook bij vele andere ziektes.

Het staat wel bij de symptomen van ME/CVS, maar aan de andere kant ook bij vele andere ziektes.
Nou, dat steeds koud hebben is typisch ME, hoor.
"Channelopathy" ;zo noemt het.
Simpel gezegd : je thermostaat is naar de knoppen.
Ik voel me thuis pas lekker als het 26 graden is!
Groetjes,
Dirk
Er zijn nog topics over ergens op dit forum: channelopathy
En de andere kou-onderwerpen heb ik hierboven aaneen geplakt
. Zuiderzon
"Channelopathy" ;zo noemt het.
Simpel gezegd : je thermostaat is naar de knoppen.
Ik voel me thuis pas lekker als het 26 graden is!
Groetjes,
Dirk
Er zijn nog topics over ergens op dit forum: channelopathy
En de andere kou-onderwerpen heb ik hierboven aaneen geplakt

Dat koud hebben, had ik ook erg veel last van gehad, je lichaam is te ziek om het nog op regel te krijgen.
Idd lichaams "thermostaat" is stuk.
Sinds ik carnitene gebruik heb ik er zo goed als geen last meer van.
Ik heb nu eerder warm dan koud, de verwarming staat hier op 10 graden. Whahaha.
Lang onder een warme douche staan wil nog wel eens helpen.
Idd lichaams "thermostaat" is stuk.
Sinds ik carnitene gebruik heb ik er zo goed als geen last meer van.
Ik heb nu eerder warm dan koud, de verwarming staat hier op 10 graden. Whahaha.
Lang onder een warme douche staan wil nog wel eens helpen.
Dear Karma, I have a list of people you missed
nu weet ik dus waarom iedereen mij hier altijd raar aankijkt als ik weer eens klaag dat het hier overal toch zo koud is in huis!
mijn handen en voeten zijn inderdaad ook ijsklompjes. en ook in het algemeen voel ik mij meestal door en door koud. ik zit eigenlijk constant met een fleecedekentje rond mij gewikkeld.
tot ik opeens ook zo'n enorme warmteopstoot krijg, dan denk ik: het kan niet anders of ik heb nu koorts... maar mijn temperatuur is dan toch meestal normaal. heel vreemd allemaal, maar als ik al deze reacties lees is het blijkbaar toch niet zo vreemd!
mijn handen en voeten zijn inderdaad ook ijsklompjes. en ook in het algemeen voel ik mij meestal door en door koud. ik zit eigenlijk constant met een fleecedekentje rond mij gewikkeld.
tot ik opeens ook zo'n enorme warmteopstoot krijg, dan denk ik: het kan niet anders of ik heb nu koorts... maar mijn temperatuur is dan toch meestal normaal. heel vreemd allemaal, maar als ik al deze reacties lees is het blijkbaar toch niet zo vreemd!