Al maanden/jaren liep dit uit de hand; een jaar geleden sliep ik zowat van 2-3u snachts tot 1-2u smiddags, maar tegen het einde v/h jaar was dat al uitgelopen naar een uur of 4:30 (wat door verschil zomer/winteruur nog een uur meer verschil is dan het lijkt).
Ik had oorspronkelijk besloten hier niks aan te doen (zou zich wel oplossen zodra ik genezen was, + met dat soort dingen beginnen knoeien (nog meer medicatie, hormonen enz) heb ik principieel ook al moeilijkheden).
Maar een 2 weken geleden werd het me plots toch iets teveel, omdat het ondertussen al 7u 's ochtends was (nu weer zomeruur) dat ik in slaap viel, met uitschuivers tot 10u. In de praktijk ging ik dus slapen rond de tijd dat de rest van het huis wakker werd.
Om een lang verhaal iets korter te maken; druppel die de emmer deed overlopen, mail gestuurd naar DML, 2 dagen later antwoord dat ik 6mg melatonine en 10 druppels Rivotril mocht nemen een half uur voor het slapen.
Voorschriftjes kwamen afgelopen dinsdag aan, na lang wachten & elke dag de brievenbus checken; en... miraculeus!
Na 1x die dingen pakken om 22:30, viel ik zoals gepland gewoon om 23:00 in slaap, en werd ik wakker rond 9u 's morgens.
Sindsdien gaat het elke dag even vlot als dat (wakkerworden fluctueert wel tussen 7 en 9)
Ik had nooit verwacht dat dat zo vlot zou gaan, een dagritme 90° omdraaien, en dat er minstens een soort 'transitietijd' zou zijn maar dat ging dus in 1 2 3.
Verder gaat het nu heel goed!! Ik voel me beter bij dit ritme, en meestal is mijn slaap voor de rest nog wel hetzelfde als voordien (4-tal keer wakker worden), heb ik toch ook al 2 nachten gewoon doorgeslapen.
Of het alleen daaraan ligt of dat ik ook gewoon net in een goeie periode zit weet ik niet, maar ik voel me dus weer beter dan ooit

Gisteren 12u aan één stuk spelletjes gespeeld (2 toernooien op rij), dat deed ik een paar maanden geleden ook wel maar deze keer was ik uitgeslapen, en voelde ik me niet heel de tijd 'ziekelijk' zoals toen.
Rond 7u s avonds (tussen beide toernooien) even een dipje en 15 min op wat stoelen naast elkaar platgelegen, en daarna was het mentaal ook niet meer even fris, maar al bij al voelde ik me net alsof ik gewoon 1 van de normale mensen was daar & kon ik gewoon tussendoor wat socializen ipv tussen elke match/ronde moeten rusten zoals enkele maanden geleden.
En de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat ook de 'gezonde' mensen die aan 2 wedstrijden op rij meededen, nog maar amper op hun benen konden staan of helder nadenken, na 12u concentratie, dus zoo abnormaal was dat ook weer niet.
Vandaag ook geen speciaal duidelijke terugslag ofzo, dus da valt weeral mee

EDIT: grootste aanpassing: ik was ondertussen zo gewend om tussen 22u savonds en 6u smorgens het huis voor mij alleen te hebben ('me-time'