Extreme vermoeidheid
Moderator: Moderators
-
- Gevorderd lid
Extreme vermoeidheid
Wat moet kan je het beste doen als je niet meer weet waar je het moet zoeken en zit te huilen door pure extreme vermoeidheid? (Slapen lukt hier niet tot moeilijk, rust krijg ik hier al weken niet en op de enige plek waar ik me ook kan afzonderen is op een plek waar ik nu ook niet echt de rust kan vinden).
Extreme vermoeidheid
Ik gebruik een aantal middelen om deze woonellende te doorstaan, ik weet niet wat jij gebruikt maar zonder zou ik 't ook niet kunnen. Een paar weken weg zou ook goed zijn als je wat hebt om naartoe te gaan.
Life smells...
-
- Gevorderd lid
Extreme vermoeidheid
Ik niet ad gebruiken vanwege de woonellende hier Asje. Hier tijdelijk vertrekken wil ik ook niet omdat ik hier mijn spullen en privéruimte heb. De oplossing is een nieuw plekje maar dat gaat nog even duren. Het is echt de intense vermoeidheid waardoor ik letterlijk niet meer kan.
Extreme vermoeidheid
Het kan AD lage dosis zijn maar ook magnesium of Morepa bijv. of een combi. Als je niks wil nemen en niet even weg wil, wat verwacht je dan? Er is toch verder niks aan te doen?
Life smells...
Extreme vermoeidheid
Ik drink alle dagen een "kalmerende" thee. Verder helpt D-phenylalaline 2 x 500 mg me wel heel goed. Dat geeft de basisstof voor je neurotransmitters zodat je al die ellende beter te baas kan.
Een lage dosis melatonine kan je helpen om beter te slapen.
Een lage dosis melatonine kan je helpen om beter te slapen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
-
- Gevorderd lid
Extreme vermoeidheid
Ik zeg dat ik geen AD wil nemen Asje! Vooral omdat iets doet moet je het al een tijd nemen. (En ik heb ook net de "fijne" ervaring bij het psych onderzoek waarbij ze alleen de 0,5 amitriptyline als AD (als bevestiging dat er tussen mijn oren iets mis zit) alleen duidelijk zagen ondanks dat ik het neem ivm bijkomende werkingen en dit ook duidelijk meldde.) Ben momenteel zo op dat ik grote behoefte heb aan mijn eigen terugtrekplekje met mijn eigen spullen en mijn 2 caviadames vlakbij me. Misschien heb jij nooit ervaren, maar zo is het wel bij mij. Bovendien heb ik absoluut niet de middelen nog energie om er even tussenuit te gaan.
Ga morgen wel als het kan (heb kaakoperatie) even kijken voor magnesium. Melatonine wil ik niet meer riskeren Marlène. Vorige keren absurd verkeerd gereageerd waardoor ik niet meer kon lopen in korte tijd en zo snel verslechterde dat in mijn omgeving werd gedacht dat ik zou gaan sterven. Wat is kalmerende thee Marlène?
Ga morgen wel als het kan (heb kaakoperatie) even kijken voor magnesium. Melatonine wil ik niet meer riskeren Marlène. Vorige keren absurd verkeerd gereageerd waardoor ik niet meer kon lopen in korte tijd en zo snel verslechterde dat in mijn omgeving werd gedacht dat ik zou gaan sterven. Wat is kalmerende thee Marlène?
Extreme vermoeidheid
Je gebruikt al een lage dosis AD dus en dat is precies wat ik bedoelde, niet tegen depressie maar voor de slaap/meer rust.
Ik heb helaas al heel wat langer overlast/treiterij dan jij, hoezo 'nooit ervaren'? Beetje vreemde reactie, ik wacht met grote smart op een normale woonplek. Maar dat kun je niet voorelkaar toveren.
Ik heb helaas al heel wat langer overlast/treiterij dan jij, hoezo 'nooit ervaren'? Beetje vreemde reactie, ik wacht met grote smart op een normale woonplek. Maar dat kun je niet voorelkaar toveren.
Life smells...
Extreme vermoeidheid
@ stargazertje
melatonine kan inderdaad in zeldzame gevallen reacties geven. Soms is het door de vulling die mee in het pilletje zit maar vaker door een interactie met andere medicatie die mensen soms nemen.
Melatonin interacts with several herbs and medications, according to the NIH. These drugs include:
Blood thinners
Antidepressants
Hormonal contraceptives
Central nervous system depressants
Fluvoxamine (a drug for obsessive compulsive disorder)
Sedatives
Anticoagulant and antiplatelet drugs
Beta blockers
Non-steroidal anti-inflammatory drugs
Steroids
Immunosuppressants
Herbs that thin blood including garlic, ginseng, willow, clove, and red clover
Use caution with herbs that promote sleepiness such as kava kava, valerian, and hops
If you drink a lot of coffee or other beverages containing caffeine, decrease your consumption while taking melatonin. Caffeine may cancel out the positive benefits of melatonin supplements.
Als je geen enkele medicatie nam en de melatonine zuiver was, dan eens serieus latehn nakijken op een auto-immuunziekte. Die wordt vaak ook verergerd na hogere dosissen melatonine.
Mijn zoon met Hashimoto verdraagt ook geen melatonine.
melatonine kan inderdaad in zeldzame gevallen reacties geven. Soms is het door de vulling die mee in het pilletje zit maar vaker door een interactie met andere medicatie die mensen soms nemen.
Melatonin interacts with several herbs and medications, according to the NIH. These drugs include:
Blood thinners
Antidepressants
Hormonal contraceptives
Central nervous system depressants
Fluvoxamine (a drug for obsessive compulsive disorder)
Sedatives
Anticoagulant and antiplatelet drugs
Beta blockers
Non-steroidal anti-inflammatory drugs
Steroids
Immunosuppressants
Herbs that thin blood including garlic, ginseng, willow, clove, and red clover
Use caution with herbs that promote sleepiness such as kava kava, valerian, and hops
If you drink a lot of coffee or other beverages containing caffeine, decrease your consumption while taking melatonin. Caffeine may cancel out the positive benefits of melatonin supplements.
Als je geen enkele medicatie nam en de melatonine zuiver was, dan eens serieus latehn nakijken op een auto-immuunziekte. Die wordt vaak ook verergerd na hogere dosissen melatonine.
Mijn zoon met Hashimoto verdraagt ook geen melatonine.
Extreme vermoeidheid
De kalmerende thee vind je in een bio-winkel, meestal is dat iets onder de term "Tegen de zenuwen", "Betere slaap", ...
Er zit dan wat ijzerkruid, valeriaan en dat soort planten in.
Er zit dan wat ijzerkruid, valeriaan en dat soort planten in.
-
- Gevorderd lid
Extreme vermoeidheid
@ Asje, ok dat is duidelijker over de AD. Maar je hebt ook absoluut geen enkel idee hoe lang ik overlast heb. En met ervaren heb ik het over de zin ervoor:
@ Marlene is die heavy reactie op melatonine ook dat bij Valeriaan? Daar ook geen fijne ervaringen mee net zoals met veel andere medicatie/supplementen/aanvullingen. Melatonine kwam van Lelystad/ Ziekenhuisapotheek en geen idee of het wel/niet zuiver was, maar had wel andere medicatie (had het standaardpakket van ze).
Ben momenteel zo op dat ik grote behoefte heb aan mijn eigen terugtrekplekje met mijn eigen spullen en mijn 2 caviadames vlakbij me.
@ Marlene is die heavy reactie op melatonine ook dat bij Valeriaan? Daar ook geen fijne ervaringen mee net zoals met veel andere medicatie/supplementen/aanvullingen. Melatonine kwam van Lelystad/ Ziekenhuisapotheek en geen idee of het wel/niet zuiver was, maar had wel andere medicatie (had het standaardpakket van ze).
ik heb jarenlang bouwoverlast gehad, eerst aanleg van een nieuwe weg, dan verschillende nieuwe woningen die gebouwd werden. Ik kon ook nergens heen.
Uiteindelijk heb ik leren slapen met wassen bollen die ik kneedde en in mijn oren stopte. Het duurt een tijd voor het went, maar eens je ermee slaapt ben je gered. Ik blijf ze nu permanent gebruiken, veel beter dan al die pillen!
Uiteindelijk heb ik leren slapen met wassen bollen die ik kneedde en in mijn oren stopte. Het duurt een tijd voor het went, maar eens je ermee slaapt ben je gered. Ik blijf ze nu permanent gebruiken, veel beter dan al die pillen!
@Stargazertje,
Die Melatonine, was dat 5 mg?
Ik kreeg van de Gelderse Vallei 5 mg voorgeschreven.
Maar omdat ik weet dat ik extreem kan reageren, ben ik toen begonnen met 1 mg.
Dat ging goed.
Na een tijdje over op 2 mg, dat ging ook goed.
3 mg deed gek genoeg niet veel.
Toen 1 keer 4 mg geprobeerd, nou ik schrok me rot.
Ik zakte volledig in elkaar en kon nog maar met moeite staan en lopen, was een zombie.
Dat dus nooit meer.
Ik slik nu 2,5 mg en dat gaat goed.
Het zelfde bij de Amitriplyline.
10 mg trek ik niet, dus door de het ermee en dat gaat goed.
Die Melatonine, was dat 5 mg?
Ik kreeg van de Gelderse Vallei 5 mg voorgeschreven.
Maar omdat ik weet dat ik extreem kan reageren, ben ik toen begonnen met 1 mg.
Dat ging goed.
Na een tijdje over op 2 mg, dat ging ook goed.
3 mg deed gek genoeg niet veel.
Toen 1 keer 4 mg geprobeerd, nou ik schrok me rot.
Ik zakte volledig in elkaar en kon nog maar met moeite staan en lopen, was een zombie.
Dat dus nooit meer.
Ik slik nu 2,5 mg en dat gaat goed.
Het zelfde bij de Amitriplyline.
10 mg trek ik niet, dus door de het ermee en dat gaat goed.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".
Wolfgang Eschker
Wolfgang Eschker
-
- Gevorderd lid
@Gorbi Ik heb zo'n 10 jaar die oordoppen gebruikt maar als iemand boven je hoofd zit te timmeren, bonken, beuken, met keihard elektronische geluid knoeit en nog veel meer en bij je aanbelt of op je deur bonkt gaat dat er dwars doorheen helaas. Ik vond het op een gegeven moment zo naar niets van buiten te horen en alleen kabaal van een gestoorde treiteraar (wat hooguit zachter is dan maar waar je toch van wakker wordt) dat ik er mee gestopt ben.
Life smells...