Hoi southerncross, Groep ME-Den Haag,
southerncross schreef:Maar hiermee zijn we er natuurlijk nog niet. Daarom zijn we als groep ME-DenHaag inmiddels druk bezig om ook na het indienen van de handtekeningen de vinger aan de pols te blijven houden met als doel dat wat we met de petitie willen ook echt gerealiseerd zal worden.
En ons initiatief niet in de onderste la op een ministerie verdwijnt of uitgewerkt wordt op een manier die wij niet willen. Daarom hebben we besloten een externe deskundige bij het burgerinitiatief te betrekken, een jurist die gepokt en gemazeld is in het Haagse politieke wereldje en ook nog verstand heeft van burgerinitiatieven.

Heel goed dat jullie een ervaren externe deskundige (jurist) er bij gaan betrekken.
Hoe verkeerd het kan gaan als er mensen met onvoldoende/geen expertise of te groot ego de verdere stappen/procedure na de Petitie Lyme (70.000 handtekeningen!) gaan nemen, is gebleken bij de NLVP (Lyme-patiënten).
Er is een CBO Richtlijn Lyme opgesteld die niet voldoet aan de doelen en de vervolg Concept CBO Richtlijn Lyme is idem.
Commentaar op de Concept CBO Richtlijn Lyme is gegeven door een deskundige, maar dat wordt gewoon ter zijde geschoven?: "Oude wijn in nieuwe zakken!!! Lees het commentaar op de concept richtlijn hier. Voor professionals een aanrader om te lezen hoe "bewijs" wordt toegepast in een richtlijn":
http://www.borreliose.nl/images/stories ... l_anne.pdf

Daarom hoop ik écht dat dit bij de Petitie Erken ME goed zal gaan en dat de Groep ME-Den Haag de doelstellingen kan gaan bereiken!
Heel veel succes!!!!
Groetjes, Louisa