En jawel

En ook o.a. genoemd, Coxsackievirus, Epstein-Barr virus (EBV), Cytomegalovirus.
Groetjes, Louisa
Moderator: Moderators
Er bestaan ook natuurlijke Lyme behandelplannen zoals Samento & Banderol en ik meen Cowden-Lyme-protocol...sterre schreef:@Louisa; ik ben eigenlijk ook huiverig voor zolang antibiotica gebruik. En als ik soms hoor dat mensen ook niet veel opknappen?
Ik kwam deze site tegen na snel gegoogled te hebben op Banderol. http://www.lymenatuurlijkgenezen.nl/index.htmaoife schreef:Je zou kunnen kiezen voor bijv. een behandeling met o.a. Samento en Banderol.Ik vraag me af hoe Lyme behandelt wordt als je niet goed of helemaal niet tegen verschillende medicijnen / AB kunt?
felixloena schreef:Ben zeer benieuwd naar welke arts hij je dan zou doorverwijzen. Goede lymeartsen zijn er nauwelijk in NL, zeker niet regulier
Is dit degene die jij bedoelt?mieshka schreef:Hij had het geloof ik over een dr. Den Hollander, als ik het goed onthouden heb. Die behandelt dan met antibiotica.
Ziet er goed uit ja, maar ik weet verder niets over die arts, want ik ben daar verder niet op doorgegaan. Geen idee dus!vlindertje1978 schreef:Is dit degene die jij bedoelt?mieshka schreef:Hij had het geloof ik over een dr. Den Hollander, als ik het goed onthouden heb. Die behandelt dan met antibiotica.
http://www.zorgkaartnederland.nl/zorgve ... rdam-21644
Dat is ook een internist, 2 vliegen in 1 klap? Aangezien de waarderingen voor hem wel erg goed zijn van zijn patienten!
Ik wacht ook nog tot ik goed doorgelicht ben door de internist. Alleen mijn B12 injecties lopen door, voor de rest geen stofjes.aoife schreef:@ Vlindertje1978
Als er nog van alles getest moet worden kun je beter even wachten.
En daarnaast zou ik ook niet zomaar op eigen houtje Samento en Banderol gaan nemen.
Beter is het dat onder begeleiding van een arts te doen.
Heel erg voor marlène, laat ik daar duidelijk over zijn.diederik schreef:(voorbeeldje; ons aller Marlène, die (ook met LTT!) negatief test op Borrelia/Lyme, maar wel positief op Bartonella met de brede PCR-screening in Brussel)
Hi Louisa, ik hoop niet dat je het erg vind dat ik je tekst heb aangepast cq ingekortlouisa schreef:En jawel, daar is het weer: o.a. de Borrelia burgdorferi (ziekte van Lyme).
En ook o.a. genoemd, Coxsackievirus
Er zijn verschillende types Coxsackievirussen zie, Bron: http://www.me-cvsvereniging.nl/sites/de ... 0Polio.pdfverlorengezondheidman schreef:Wat ik begrepen heb wordt het Coxsackievirus in verband gebracht met Diabetes Type 1; al weet ik dus niet of dat in combinatie met Borrelia wordt bedoeld, of komt Coxsackievirus vooral separaat voor?
En bij mij is het één van de co-infecties, gevonden in Duitsland (Augsburg).Deze technieken plaatsen Coxsackie, het virus dat het vaakst betrokken is bij ME/cvs, in de poliostamboom samen met de zogenaamde ‘echovirussen’. Coxsackie is verder onderverdeeld in Coxsackie type A (met 24 virussen) en Coxsackie type B (met 6 virussen). Er zijn 34 echovirussen. In totaal bestaan er minstens 72 enterovirussen en er worden nog steeds nieuwe virussen ontdekt.
en deze:een 'lichte vorm' van lyme kun je niet uit een bloedtest afleiden, je bent besmet (geweest) met borrelia of niet - voor de rest zijn er zoveel onzekerheden rond de standaard Elisa test dat iedere verdere conclusie voorbarig is.
IgG antilichamen tegen borrelia kunnen nog maanden tot jaren aanwezig blijven, ook als de infectiebron (Bb) al verdwenen is; de arts zal een positieve IgG waarde bij hertest vaak zo uitleggen, het is geen bewijs dat er nog infectie is. Een positieve IgM waarde bij hertest, of verandering van de bandjes in de Western Blot (als die eerder is uitgevoerd - vermoedelijk niet). is wel een sterke aanwijzing dat de borrelia nog aanwezig is, omdat IgM antilichamen normaal na enkele weken moeten verdwijnen. Maar strikt genomen kun je met dit soort bloedtests niets bewijzen.
Hoe zou de diagnose van de ziekte van Lyme gesteld moeten worden?In principe zou de ziekte van Lyme op basis van de symptomen gesteld moeten worden. Helaas doen veel artsen dit niet omdat de symptomen van Lyme ook bij veel andere ziekten passen. Artsen willen zekerheid en daarom wordt er toch getest door middel van bloedtesten.
Bloedtesten in het reguliere ziekenhuisEr bestaan twee bloedtesten in het ziekenhuis voor de ziekte van Lyme. De Western Blot en de ELISA test. Het nadeel van deze testen is dat ze alleen antilichamen aan kunnen tonen. Antilichamen zijn afkomstig van het immuunsysteem, maar als je immuunsysteem de Lyme niet herkent als een ‘indringer’ zul je dus nooit antilichamen aanmaken. De Lyme bacterie kan zich vervormen zodat je immuunsysteem de Lyme niet herkend. Daarom komt er heel vaak voor dat de test vals-negatief of vals-positief is. In 30 tot 60% van de gevallen geeft de test de juiste diagnose aan.
Een ander nadeel van de Western Blot en ELISA test is dat beide testen niet op alle banden van de bacterie zoekt. Simpel gezegd: beide testen herkennen niet iedere soort van de Borrelia-bacterie, zoals de Lyme bacterie word genoemd. Als de patiënt een soort heeft, die de test niet kan uitsluiten, geeft de test aan dat je geen Lyme hebt.
Het is nu duidelijk dat beide testen niet betrouwbaar zijn, maar de meeste artsen stellen hun diagnose op basis van deze testen. Er zijn enkele artsen die niet specifiek naar de bloeduitslagen kijken.
Super-interessant, oa. :
*Some infections like Bartonella turn off the production of antibodies. The complete removal of Bartonella can result in explosive increases in IgG and IgM for Lyme disease, Babesia, Ehrlichia and Bartonella antibodies in some patients.
*Bartonella is simply the most common tick and flea-borne infection in the world. The number of species identified, that show clear uniqueness, has gone from 2 to 32 in a short time.
* All routine published Bartonella treatments appear to fail. ...The good news is that there are emerging treatments that do work....
The bottom line that is not fully appreciated yet is the cure of Lyme is impossible in the presence of a profoundly super immune suppressing bacteria -- Bartonella.
* Since Lyme spirochetes can become cysts virtually instantaneously in the presence of threatening antibiotics, it does not make sense to use antibiotics without cyst-busting antibiotics (such as Flagyl), herbs or essential oils.
*We have also known since the 1880's that dust and high humidity leads to mold and bacteria growth indoors. Their presence makes Lyme disease much more difficult to cure.
*Lyme appears to make many biotoxins. One is patented (Bb Tox1) and the full gene code is fully known.
http://www.publichealthalert.org/Articl ... s_fail.htm