Ik was 14 toen ik ongesteld werd en had al vrij snel heftige menstruaties met veel buikpijn/rugpijn, de typische kwaaltjes die erbij kunnen horen. Van mijn 17e tot mijn 25e aan de pil geweest, bevallen van mijn eerste toen ik 26 was met een spoedkeizersnee en daarna niet meer aan de pil gegaan. Heel even nog eind 2006 voor 3 maanden maar de pil die ik had (Marvelon) sloeg helemaal verkeerd aan en ben er toen op advies van mijn toenmalige HA weer mee gestopt. Sindsdien nooit meer aan de pil of een andere conceptie geweest. Behalve uiteraard het rubbertje

Eind 2007 kreeg ik voor het eerst voor een aantal maanden hevige menstruaties met veel stolselverlies. Bij check gynaecoloog bleek ik 2 myomen te hebben , maar die waren plotseling foetsie bij een andere gynaecoloog begin 2011. Schijnbaar is dat mogelijk volgens gynaecologische begrippen dus ik maakte me er niet druk om.
In augustus 2011 een miskraam gehad, in september 2011 meteen weer zwanger geraakt. Had regelmatig bloedverlies tijdens die zwangerschap zonder aanleiding, want heb nog een keer een extra uitstrijkje gehad voor baarmoederhalskanker en die gaf geen afwijkingen aan. Overigens heb ik inmiddels al 2 keer goed nieuws gehad daarmee, dus in die richting hoef ik al niet meer te zoeken.
Na de zwangerschap was mijn bloedverlies minimaal en ik had een geplande keizersnee gehad dus misschien hebben ze alles goed "schoongemaakt" of zo daarna?
In ieder geval stopte het bloeden al na een week! Dat vond ik al uitzonderlijk snel! Ik heb borstvoeding gegeven tot 5 maanden en elke maand , ongeveer 4 weken na die keizersnee werd ik gewoon ongesteld terwijl ik bij mijn eerste 9 maanden borstvoeding heb gegeven zonder 1x ongesteld te zijn geworden in die periode. Is dit misschien leeftijd gerelateerd of heeft het te maken met dat ik na het stoppen met de borstvoeding weer menstruaties kreeg met hevig stolselverlies?
Ik had het al die jaren al bijgehouden omdat ik niet aan anticonceptie doe en ik geen ongelukjes wilde en nog steeds niet!
De cyclussen zijn netjes qua dagen (tussen 28 en 32 dagen).
Maar de ene maand heb ik een gewone menstruatie zoals ik hem altijd gewend ben; met PMS vooraf maar niet over the top en gewoon bloedverlies met buik- en rugkrampen, maar de andere maand loop ik al krom van allerlei klachten 2 weken voor de menstruatie en ben ik een dag of 4 voor dat ik ongesteld moet worden al duizelig van het hevig bloedverlies wat er aan gaat komen.
IK verlies dan gedurende 4 dagen meer stolsels dan alleen bloed en de hulpmiddelen zijn niet aan te slepen.
Ik heb begin dit jaar een echo gehad , maar die gaf geen afwijkingen aan. Wel zag ze dat mijn linkereierstok verstoppertje aan het spelen was en dat er op de darmen daarachter littekenweefsel zat (dit weet zij aan de darmparasiet

Ik weet dus niet meer wat ik hiervan moet denken!
Een echo heeft geen zin want die geeft alleen dit aan, maar ik blijf 1x in de 2 maanden ziek van die menstruatie en opvallende is dus dat het pas is sinds ik gestopt ben met de borstvoeding.
Hormonaal? En zo ja, op welke hormonen moet ik me dan laten prikken en/of welke onderzoeken zijn er om te kijken of het daarmee te maken kan hebben OF is dit toch gerelateerd aan de linkereileider waar die buitenbaarmoederlijke zwangerschap is geweest (beetje erg raar, want is bijna 10 jaar geleden).
Hopelijk kan iemand mij de weg wijzen, want ik ben bijna in staat mijn baarmoeder te laten verwijderen om te voorkomen dat ik nog eens extra 2 weken ziek ben van de maand omdat ik nu eenmaal vrouw ben