Diederik bij De Meirleir

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

amber
Actief lid

Bericht door amber »

Mijn gevoel zegt dat je inderdaad gewoon Lyme hebt en hiervoor dus ook behandeld moet worden. Ik ben benieuwd wat DML erover zegt en wat de resultaten dan precies zijn.
Hope and just believe.
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

He Mira, Sowfia, Amber, Verlorengezondheidman: bedankt voor de reacties :)

@vgzhm: merci voor de link! :)

@anderen: vandaag is alles al met de post binnengekomen, dat ging rapper dan verwacht. Uitslag is inderdaad "2", of "borderline" zoals ze het in Augsburg noemen.

Op basis van de andere bloedwaarden en het beeld v/d ziekte zet hij er in zijn verslag in ieder geval bij dat het chronische borreliose is, en meteen 8 weken AB erbij.
Volgende keer dus een grote hoop vragen voor DML, maar momenteel accepteer ik dus gewoon zijn interpretatie en voegen we een nieuw labeltje Lyme toe aan de lijst :)
Ik weet weinig.
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door yarwen »

Is natuurlijk vervelend dat het een randgeval is. Ik zou in elk geval vertrouwen op DML zijn oordeel. Hij heeft voldoende ervaring. Veel succes met je gevecht tegen barries en borries !
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Vervelend Diederik. Hoewel er in feite misschien niet zoveel verandert? Gewoon nog even door met de AB.... zucht ;-)
Every day may not be good, but there's something good in every day.
lovelive
Beginner

Bericht door lovelive »

Lepel-mysterie: zie ook onderaan pagina! http://www.dekooktips.com/wegen-meten.htm :s :lol:
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

En als je het (nu of later) voor verzekeringskwesties nodig hebt, toch elders nog laten testen. Maarja, ik neem aan dat je ook geen geldboom in de tuin hebt, alleen op lange termijn kan het handig zijn want nu kun je het misschien nog aantonen, als je eenmaal een behandeling bent gestart doe je dat niet meer zo snel.
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

@malu: Langs de andere kant is hij mss ook gewoon borderline omdat ik al 8 mnd aan de AB zit? ;) dus dan heb je mssch al hetzelfde probleem als wat je in je laatste zin schreef...

En verzekeringen, uitkeringen enz heb ik toch allemaal niet, dus op dat vlak heb ik het ook niet echt nodig :)
Ik weet weinig.
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Ah dat scheelt, en als je weet dat het in de toekomst ook niet nodig zal blijken is dat idd overbodig.

Was je dan niet 4-6 weken AB-vrij toen je die test deed? Want idd, dat kan ook iets meespelen hoewel ik ook wel vaak hoor dat een positief resultaat gewoon luid en duidelijk er doorheen kan knallen.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
blaze
Beginner

Bericht door blaze »

Interessant om te lezen allemaal. Hier nog iemand met Lyme en 5 maanden antibiotica. Over 6 weken mijn drugholiday :D Mijn darmen zijn wat beter werkend dan voor de antibiotica. DML zei dat ik mij wat beter kan gaan voelen als ik stop met de antibiotica. Ik ben zeeer benieuwd..
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Spannend :) voor de rest ook al wat verschil gemerkt met voor de beh?
Ik weet weinig.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Zou borderline niet kunnen zeggen dat je immuunsysteem de beestjes nog redelijk onder controle weet te houden?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
mira
Donateur
Donateur

Bericht door mira »

een hoofdbreker is het....die "borderline -diagnose "

zou mijn immuunsyteem ( met uitgesproken lymfopenie ) al 25 jaar, "de beestjes" onder controle houden zonder dat ik van een tekenbeet weet heb gehad
of iemand van een hele rits bezochte dokters, er ooit aan gedacht heeft ?
Dan zal de besmetting niet zoveel invloed hebben (gehad ) waarschijnlijk ?
Naar mijn gevoel was de ME-trigger in mijn geval : een vermoeiende laatste zwangerschap,midden winter.
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Zou borderline niet kunnen zeggen dat je immuunsysteem de beestjes nog redelijk onder controle weet te houden?
Of dat ze het immuunsysteem heel goed weten te omzeilen?

(Aan een LTT-test kun je immers slechts de reactie van het immuunsysteem aflezen, wat niet altijd wat zegt over geringe/hoge activiteit van het beestje...)
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

marlène schreef:Zou borderline niet kunnen zeggen dat je immuunsysteem de beestjes nog redelijk onder controle weet te houden?
Ik had dat mij ook al afgevraagd :) Of dit, of dat de AB van de afgelopen maanden voor Barto, de infectie al gedeeltelijk heeft onderdrukt.
(veel van de ABs zoals Doxycycline worden namelijk ook voor Borreliose gebruikt).

Of, wat Malu zegt natuurlijk... mhmm

Ik ging het zowiezo vragen volgende keer, maar dat is pas binnen een kleine 2 maanden. Merci voor het meedenken :)

@mira: ingewikkeld allemaal he. Ik kan helaas ook geen sluitend antwoord geven op je probleem... maar als je Borrelia hebt, lijkt me niet waarschijnlijk dat die dan toevallig daar zit, zonder invloed/belang voor de ernst van je ziekte.
Ik weet weinig.
Plaats reactie