Hi lionheart,
lionheart schreef:Waarschijnlijk liep jij dan ook rond met het 'accepteren dat je ME hebt en er maar mee omgaan'-gevoel en er juist zo weinig mogelijk over opzoeken ?
Daarin ben ik anders

. Toen ik
eindelijk na 8 jaar ziek zijn de officiële ME kreeg wilde ik juist alles weten over deze ziekte, waar ik nog nooit van gehoord had. En zo, ging ik internet op en kwam ik ME-Gids-net tegen waar ik veel en belangrijke informatie heb kunnen vinden.
Hier las ik ook dat CGT en GET niet goed is voor ME-patiënten en dat het schade en achteruitgang kan veroorzaken bij ME.
Ik heb die informatie goed in mijn oren geknoopt en in de praktijk vanaf 2009, heb ik keihard (ook juridisch) tegen de Arbo-arts, UWV-arts, gevochten om niet in het CGT en GET traject terecht te komen.
Het UWV had mij graag in dat traject geduwd, maar ik heb uit de klauwen van de CGT en GET kunnen blijven.
Een Amsterdamse ME-vriendelijke arts/inspanningsfysioloog heeft mij later op basis van de uitslagen van inspanningsonderzoeken verteld, dat als ik CGT en GET had gedaan, ik bedlegerig had geworden. Harder medisch bewijs! kun je niet krijgen, toch?
Gelukkig, is mij dat leed bespaard gebleven.
Nu met de nieuwe Richtlijn CVS, houd ik mijn hart vast voor ander mensen, want er gaan daardoor slachtoffers vallen, daar ben ik zeker van.
Daar zijn in de praktijk reeds meer dan genoeg bewijzen van, maar die worden simpelweg genegeerd en ontkend.
De heer GB, de uitvinder van CGT en GET heeft, kennelijk, nog steeds veel macht. Lees bij het topic "Nieuwe Richtlijn CVS", zijn gegeven commentaar. De arrogantie druipt er van af.
Groetjes, Louisa