We zijn alweer wat maandjes verder...
Helaas bleek de carnitine niet de oplossing te zijn.
in November had ik weer enkele weken last van mijn stem en moeite met ademhalen, in januari ook, en op dit moment.
Woensdag ging ik even langs de apotheek om iets te vragen tegen de benauwdheid, ze vertelde mij dat ik te benauwd was en dat ze daar niets voor mochten geven, en meteen de huisarts moest bellen.
Gisteren ben ik naar de huisarts geweest.
5 jaar geleden heb ik een longfunctietest gehad, de huisarts vertelde mij toen dat mijn longen goed waren.
Nu zei hij over diezelfde test dat mijn longen slecht waren en ik Astma heb.
Dus op internet opgezocht wat astma nou eigenlijk inhoud, veel van mijn symptomen vallen nu ineens op z'n plaats.
Dat ik regelmatig blauwe/grijze handen heb, benauwd word als ik iets verkeerds heb gegeten, bloedsmaak in mijn mond, hoesten, benauwdheid, en de steeds terugkerende problemen met zijn stembanden worden veroorzaakt door de zwelling van de slijmvliezen in de keel.
Ook heb ik nu grote twijfels bij de diagnose ME.
Mijn lage cortisol, inspanningintolerantie, vermoeidheid, spierpijn, lage bloedstroom naar de hersenen, zwak immuunsysteem, het omhoog schieten van de hartslag als ik opsta van de bank en bij inspanning enz...
Dit alles kan veroorzaakt worden door een chronische ontsteking en zuurstoftekort, oftewel astma.
Gisteren was ik vooral heeeeel kwaad en teleurgesteld dat ik dit niet eerder wist.
Ik heb ruim 5 jaar gezocht naar de oorzaak van mijn klachten, en de huisarts had al die tijd het antwoord gewoon in zijn computer staan.
Aan de andere kant, ook blij, dat er iets aan te doen is, en de hoop dat ik mogelijk geen ME heb.
Donderdag a.s. heb ik een kanteltafeltest bij dr. Visser en zal dan vragen of het mogelijk is dat al mijn klachten gewoon door astma komen.
Maandag ga ik de huisarts bellen om hulp bij stoppen met roken (heb daar nu een hele goede reden voor!).
Ik zal jullie op de hoogte houden