Vegatest/bioresonantie/homeopathie: een pleidooi

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@Annahan,

Is het denkbaar dat Lyme-Bartonella in slapende vorm dus zonder dat invaliditeit bij de ouders aanwezig is, kan worden doorgegeven aan hun nageslacht?

Mijn gevoel is namelijk dat "het" reeds latent / in slapende vorm aanwezig was in mijn lichaam en misschien wel vanaf mijn geboorte al; vandaar deze gevoelige maar oh zo prangende vraag :-k
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Beste VGM , je vragen kan ik beantwoorden met ;ja ja en nog eens ; ja.

Je zit met heel veel vragen en dat kan ik me best voorstellen.
Maar je wilt nu toch onderhand wel weten wat je mankeert ???
Met alle respect, als je mijn man was , mijn zoon, broer , zwager ,oom, vader, vriend, buurman of wat dan ook dan had ik je allang aan je haren meegesleurd naar mijn behandelaar !!!
T is toch potverdorie voor je eigen bestwil man!
Vele anderen gingen je voor en dat omdat ik volhardend en overtuigend kon vertellen WAAROM ze daar naar toe moesten gaan.

Je moet zelf op zoek gaan naar de waarheid en jezelf overtuigen, gaf ik elders aan. Een arts doet dit niet voor je.
Ga naar mijn behandelaar en laat je overtuigen;

Een uurtje testen en je weet alles.. ALLES ja....... wat je mankeert en waar je problemen mee hebt .
Natuurlijk, je gelooft het niet ......maar je zult het zelf moeten gaan ondervinden.
Doe je niets dan is dat jouw keus. :cry:
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

@ Annan mag ik weten wie jouw behandelaar is? En anders per pb tje?

Groetjes,
Sterre
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

Maar wel blijven nadenken he. Een test waarmee je alles kan testen is misschien wel wat veel van het goede.
Als de de vegatest als enige iets kan vinden en andere testen niet heb je wel een logisch probleem want kan een test zichzelf bewijzen. Ik ben Plassterk en wat ik zeg is waar omdat ik Plassterk ben. Klinkt een beetje raar of niet.
En waar zijn dan de onderzoeken van de vegatest. Ze moeten toch ooit getest hebben of de vegatest werkt. Dus 40 mensen met bewezen lactose intolerantie laten langskomen en 40 zonder en kijken of de vegatest ze er uit haalt. Met kop of munt heb je ongeveer 50% goed dus moet de vegatest in ieder geval een significant hoger percentage scoren om te werken. En dat voor iedere mogelijke aandoening. Dat is me een werk zeg. Daar hebben heel wat mensen en heel wat jaren in gezeten. En waar zijn dan die testresultaten en testen. Van zo'n wonder vegatest zou je toch wel wat publicaties mogen verwachten. Heeft de vegatest bijvoorbeeld een bepaald percentage vals positieven of vals negatieven.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi plassterk,

Mag ik je iets vragen? Welke resultaten hebben de behandelingen, die je hebt gevolgd, gegeven?
Ben je nog steeds in behandeling bij DML (start 2009)? Ik las dat je bij DML o.a.behandeld bent met Nexavir, GcMaf injecties?
plassterk schreef:Ik ben me ook aan het orienteren op lyme testen. PvM test dus bijkbaar bij Igenex in USA.

Ik ben eerder bij PvM onder behandeling geweest en heb toen over twee jaar geen goede resultaten gehad van zijn alternatieve behandelingen. Ik heb er dan ook weinig vertrouwen in dat zijn alternatieve behandeling voor Lyme, bedacht door een creatieve natuurgenezer, en aan geen enkele goede test qua werkzaamheid onderworpen, iets gaat helpen.
Je bent nu (toch) terug bij PvM? En onlangs ook getest op Lyme (via IGeneX VS: http://www.igenex.com/Website/ )?
plassterk schreef:Maar het idee om langdurig 1-4 jaar aan de antibiotica te moeten, voor chronische lyme is iets wat ik ook niet zomaar zal doen.
Je hebt via DML toch ook een langere tijd AB gebruikt?
plassterk schreef:....ik gebruik sowieso nexavir in combinatie met gcmaf en antibiotica (gabbrol, tiberal, amoxicilline).
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Plassterk;

Zolang alternatieve geneeswijzen nog steeds gezien worden als onwetenschappelijk (of voor anderen pure kwakzalverij) dat geldt helaas ook voor het daadwerkelijk genezen van ziekte van lyme, dan komen we geen stap verder

Plassterk ,je kunt je nu wel afvragen; als het allemaal zo succesvol is, waarom is het daarom niet meer bekend terwijl deze vraag makkelijk is te beantwoorden. In behandelmethoden die niet wetenschappelijk bewezen zijn, zal geen enkel farmaceutisch of medisch bedrijf enig substantieel geldbedrag investeren.

Als je weet dat in een wetenschappelijk bewezen geneesmiddelen honderden miljoenen euro’s wordt gestoken om bekendheid en om het voorschrijven door artsen te bereiken, dan is het toch te begrijpen dat de niet wetenschappelijk bewezen therapie van bijv. bio-resonantie en de heilzame werking van homeopathische en natuurgeneeswijzen GEEN grote bekendheid heeft of “mag krijgen”.

In de toekomst zal deze technologie een steeds grotere rol zal gaan spelen in de moderne geneeskunde.

Waarom is er een budget van vier miljoen beschikbaar om andere geneeswijzen in een kwaad daglicht te stellen?
Waarom wordt geprobeerd de regering en de bevolking te vertellen dat andere geneeswijzen taboe zijn?
We zijn er terdege mee gediend dat OOK de alternatieve of liever gezegd , aanvullende geneeswijzen allemaal goed worden onderzocht .
Medische Fundamentalisten zijn hier nu juist geen voorstander van.

In plaats daarvan wordt gedaan alsof ’hun’ geneeskunde wel is onderzocht, en dat andere geneeswijzen niet mogen worden onderzocht.
Over dit begrip moet niet te licht worden gedacht: mensen worden verketterd, bedreigd, Lida Mattman bijv. met haar ontwikkelde lymetest !!

Onderzoekers als Mattman en Witthaker die kapotgemaakt zijn, hun beroep niet meer mogen uitoefenen, patiënten die mogelijk levensreddende oplossingen niet gebruiken, omdat er door bijv. de farmaceutische industrie en andere belanghebbende! instanties aangegeven wordt dat het flauwekul niet wetenschappelijk bewezen en onwerkzaam zou zijn.

Worden de geneeswijzen die als ’onwetenschappelijk’ worden afgeschilderd nu eens WEL en goed onderzocht, dan leren we veel meer over ons lichaam, dan leren we veel meer over leven, dan kunnen we de andere geneeswijzen leren begrijpen, en kunnen we de andere geneeswijzen gebruiken en zijn we aangekomen bij de integrale geneeskunst.

Dit is van essentieel belang ook voor ziekte van lyme!
Doordat de methoden die Mattman en Wittaker VERBODEN werden leven er nu miljoenen mensen over de hele wereld met lyme in hun lijf!!!
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Lida Mattman: http://www.borreliose.nl/index.php?opti ... &Itemid=64
Door Klieneberger werd in 1935 de L-vormen ontdekt en vernoemd naar het Lister Institute waar zij werkte. Dit zijn bacteriën die geen celwand (CWD cell wall deficient forms) bezitten, hierbij heeft een spheroplast die gedeeltelijk verloren en een protoplast helemaal. Een bacterie groep die geen celwand bezit en die bestaat uit uiterst kleine levende filtreerbare deeltjes noemt men mycoplasma. Blebs, granulen, gemmae en mesosomen zijn uiterst kleine eiwitdeeltjes, afsplitsingen van spirocheten die in coccivormen kunnen voorkomen en zich als filament aan elkaar kunnen verbinden. Een enorme hoeveelheid experimenteel en klinisch bewijsmateriaal is in de jaren verzameld die de opvatting ondersteund dat CWD een rol speelt bij chronische aandoeningen.

Lida Mattman heeft veel onderzoek gedaan naar de CWD cell wall deficient vormen de "stealth pathogens". Omdat ze de antigeniteit verloren hebben zijn ze onzichtbaar voor het immuunsysteem. Volgens Mattman spelen de CWD een belangrijke rol bij chronische ziekten en zij heeft deze vormen aangetoond o.a. in sarcoïdosis, artritis.
Groetjes, Louisa

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Lida Mattman, Boek "Cell Wall Deficient Forms": http://www.bol.com/nl/p/cell-wall-defic ... 000701158/

Groetjes, Louisa

diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Is er ook ergens een betrouwbare bron dat het werk van Lida Mattman ook effectief verboden is, zoals u beweert Annahan?

Ik had nog nooit van haar gehoord, maar als ik haar naam opzoek lees ik juist dat zij zelfs voor de Nobelprijs Geneeskunde genomineerd zou zijn geweest voor haar werk/onderzoek...

De meeste info op wiki lijkt in ieder geval tegen te spreken dat zij haar beroep niet meer mocht uitoefenen, verboden werd enz:
She worked for 35 years in these fields at various schools and institutions including Harvard University, Howard Hughes Institute, Oakland University and Wayne State University. She was a Professor Emeritus in the Department of Biological Sciences at Wayne State University in Detroit where she was engaged in research and lecturing. She has served as President of the Michigan Branch of the American Society for Microbiology, as Chairman of the Medical Division of the Michigan Academy of Sciences, and held various offices in the local chapter of Sigma Xi.
Al deze info lijkt er eerder op te wijzen dat zij wel gerespecteerd werd binnen de wetenschappelijke wereld :) Mij lijkt het ook niet dat je Prof Emeritus/-a wordt als je tijdens je carrière bent buitengesmeten.

Mattman developed a new method for culturing B. burgdorferi from patients with chronic Lyme disease. In 1998 she was nominated for the Nobel Prize in Medicine. She authored the book Cell Wall Deficient Forms: Stealth Pathogens.

Ik weet dat wikipedia niet perse het summum van enige bron van kennis ter wereld hoeft te zijn, maar in ieder geval is hun info wel te traceren en dus te controleren dus heeft toch vrij veel geloofwaardigheid :)
Ik weet weinig.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Geen Parkinson, maar Lyme

De microbioloog professor Lida Mattman, auteur van het boek Cell Wall Deficient Forms – Stealth Pathogens bestudeert spirocheten al 50 jaar.

...

Gelet op haar levensreddende rol in de onderkenning, en het aantonen van de ziekte van Lyme, is het ronduit verbazend dat deze ruim 80-jarige, in 1988 voor de Nobelprijs genomineerde wetenschapper haar laboratorium heeft moeten sluiten, en vervolgens haar labtests in het onweerlegbaar vaststellen van borreliose helemaal heeft moeten staken… op bevel van het Michigan State Attorney’s Office, en op straffe van detentie, of van een boete van 5000 dollar per dag.

...

Effectieve labtests

Zodra de infectie niet voortdurend actief is, en ook niet in contact is met het door het bloed getransporteerde immuunsysteem, dan stopt het lichaam met de productie van antilichamen. Terwijl het niveau daarvan daalt, is de infectie nog steeds aanwezig, ook al is deze diep weggestopt in hersenen, pezen, hart, zenuwen, blaas, ogen of gewrichten. Door het verbod op Mattman’s Gold Standard Test is er dus grote behoefte aan een andere test die Bb ook in deze situaties kan constateren.

... Lees verder
ingekort en verwezen naar bron ivm (c) mod.

* * * * * * *

Groetjes, Louisa

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Lida Mattman: Lida Mattman at the Autoimmunity Research Foundation's Chicago Conference: http://www.youtube.com/watch?v=WozrCFW0mRM
This is a video of Lida Mattman's presentation at the conference held in Chicago in 2005 by the Autoimmunity Research Foundation. This is Lida's second to last presentation.
Groetjes, Louisa

diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Thx Louisa, dat geeft al meer antwoord op mijn vragen ivm dr Mattman :)
Ik weet weinig.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Graag gedaan, diederik :wink:.
Bekijk zeker de film, want het is interessant!!

Groetjes, Louisa

annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Tijdens de lezing over lyme door Frits vd Blom in november 2012 kreeg ik het volgende in beeld dmv een PDF bestand;

Prof Joanna Witthaker slaagde er begin 21e eeuw in Borrelia intracellulair te fotograferen en ontwierp de Quantative Rapid Identification of Bb (Q-RIBb test).
Hiermee kon Borrelia voor het eerst kwalitatief en kwantitatief als antigeen worden aangetoond in alle weefsels en lichaamsvloeistoffen!
Zij (zelf ook een Lyme patiënte) is haar eigen test (met USA patent 6838247 B2) gaan toepassen in haar eigen laboratorium.
Zij ontdekte dat het steeds moeilijker wordt om bloed te vinden dat vrij is van Borrelia …!
Kennelijk is er een epidemische/pandemische uitbreiding.
Dus verreweg de meeste Lyme patiënten weten niet dat ze besmet zijn met Borrelia, dus Borreliosis hebben.

Zij zijn … ofwel asymptomatisch of hebben andere diagnoses gekregen, met alle gevolgen van dien.

Deze ontdekking kwam haar duur te staan
Zij mocht haar werk niet voortzetten …
Haar laboratorium werd de noodzakelijke “CLIA (Clinical Laboratory Improvement Amendments) status” ontnomen, hetgeen concreet betekende dat ze diende te stoppen, omdat ze niet meer legaal bezig zou zijn.

Zij raakte op hoge leeftijd verwikkeld in moeizame bureaucratische procedures, voor dit moment is slechts relevant dat ze haar werk niet meer heeft kunnen voortzetten.
Zij is op 5 december 2008 overleden.

Prof. Lida Mattman (1912-2008), microbioloog, heeft ruim een halve eeuw spirocheten bestudeerd en werd in 1988 genomineerd voor de Nobelprijs.
Zij schreef “Cell Wall Deficient Forms –Stealth Pathogens”.

In haar boek beschrijft zij o.a. de veelvormigheid of pleomorfie van Borrelia en ander eencellig
leven en de bijzondere betekenis van het ontbreken van een celwand.
Pleomorfie is door Pasteur en Koch destijds ontkend, hoewel ze er van af wisten. Pasteur gaf
het toe op zijn sterfbed:

“C’est pas le microbe, c’est le milieu”.

Deze “vergissing” is helaas dé pijler van de moderne geneeskunde.
Net zoals JoAnne Whitaker, had ook prof. Lida Mattman een uitstekende antigeentest tegen Borrelia ontwikkeld, n.l. de “Gold Standard Culture Method”.

Mattman werd door de autoriteiten gevraagd de betrouwbaarheid van de Whitaker’s Q-RIBb-test
te toetsen middels haar eigen methodeLida Mattman kon alle resultaten van Whitaker
voor 100% bevestigen !

en daarna heeft het Michigan’s State Attorney General’s Office
haar gedwongen om haar testmethode te staken op straffe van
detentie of een boete van $ 5000,- per dag.

De politie heeft haar (ruim negentig jaar oud) hierbij zelfs met eenvuurwapen bedreigd.

Beide testmethodes van beide hooggeleerde en gerespecteerde dames zijn na hun overlijden in 2008 geruisloos van de aardbodem verdwenen.

En dat terwijl diverse min of meer primitieve antistofbepalingen tot op de huidige dag over de hele wereld nog steeds in gebruik zijn …

Artsen én patiënten werden en worden beiden misleid, bij voorkeur in stilte, maar waar nodig met vormen van juridisch of ander geweld !
annahan
Actief lid

Bericht door annahan »

Plaats reactie