ME-er met psychiatrische begeleiding dmv pgb of in natura
Moderator: Moderators
Dit snap ik niet.josje15 schreef:Ben bang, dat ik het antwoord op mijn vraag ergens anders al gevonden, heb, Annac?Wij lachten ons ook "dood" toen mijn zoon gehecht werd na zijn messteek (7 b bij 3 cm diep) in zichzelf, bovenkant pols.
Maar inderdaad, coach mag iedereen zich tegenwoordig noemen.
Annemoon,
Dank voor je info verdere info over de coach-firm. Die Nelleke staat bij het zorgloket Groningen.
http://www.lokaalloket.nl/groningen/aan ... hp?id=1513
Ik schaam me diep daarvoor. Groningen zal wat achterlopen, vrees ik. Maar van Amsterdam hoorde ik ook wel eens geruchten, dat zulk soort vage lieden daar ruimschoots aangeraden werden en nog vergoed ook....Doelmerk: een soort goeroe effect. Leuk voor gezonde mensen, niet voor zieken.
Door de VPRO uitgezonden, geloof ik, bestaat daar een leuke film over een Indiase nep goeroe die zich op het einde onthult aan zijn discipelen dat ie nep is.....Ik heb et proberen op te zoeken maar kon het op uitzending gemist niet direct vinden. Wel dit:
http://kumaremovie.com/synopsis.php
Mijn zoon heeft trouwens digitaal contact gezocht met (een paar?) prof-voetballers die ook ME hebben. Nog niets gehoord, maar jullie horen er nog wel van zodra daar iets zinnigs uit dreigt te komen.
Om gewichts afname te bewerkstelligen volgt hij met groot succes het South Beach dieet. Toevallig houdt dat in dat je suikers en slechte koolhydraten vermijdt en zelfs niet tot nauwelijks eet. Wel veel eiwitten en als vet meervoudig onverzadigde vetten.
http://hetsouthbeachdieet.nl/
Dus ongemotiveerd kun je hem niet noemen. Liet hij het er wat vaker sterk bij zitten en liep het nog meer uit de hand: je zou dan zeggen, dan wordt je wel geholpen. Alleen voor ME geldt dat dan weer helemaal niet, raak je nog verder van het padje af.
- annemoontje
- VIP-donateur
ik ben benieuwd annac, naar die info van die profvoetballers, hoop dat ie daar wat aan heeft.
veel sterkte met alles, het is een hele zoektocht he, met alle vormen van zorg die we nodig hebben bij onze ziekte..
het lijkt me sowieso dat je zoon een doorzetter is, met wat ik van je heb meegekregen, ik hoop van harte dat hij een manier vindt op welke manier of met wie dan ook, sterkte nogmaals!
veel sterkte met alles, het is een hele zoektocht he, met alle vormen van zorg die we nodig hebben bij onze ziekte..
het lijkt me sowieso dat je zoon een doorzetter is, met wat ik van je heb meegekregen, ik hoop van harte dat hij een manier vindt op welke manier of met wie dan ook, sterkte nogmaals!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)
ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Update
Update:
Van de voetballers heeft ie dus nog niets gehoord.
En mijn gang naar St.Humanitas Groningen was maar deels een succes.
Kan na een gesprek met haar nu wel ff zaken wat op een rijtje krijgen, maar die vrouw, die psychologe van huis uit was, was ook een Louise Hay adept en was ook van mening dat over je moeheid heen gaan een optie was.
Wel geloofde ze weer dat ME als oorzaak een virus had. Maar dat je daar overheen kon groeien. Ze had een artikel opgezocht nl., wat op zich natuurlijk best positief was.
Ik heb een bedank-mailtje klaar met een kritisch artikel van Karin Spaink over Louise Hay, met het advies dat ze dit toch eens goed over moet lezen en zich realiseren dat de Nijmeegse CGT groep dezelfde oren-mafiale praktijken loslaat op kwetsbare ME patiënten, waarover ik haar verteld heb dat velen daarvan slechter worden door de therapie.
Wat vinden jullie daarvan: is het wijs dit te sturen?
Duidelijk werd me nl weer dat de CGT lobby diep geworteld is in ook een stichting als Humanitas. Mocht ik hen weer "consulteren", dan zal ik gelijk vragen hoe of de algemene pet van hen staat of dat er misschien anti Lousie Hay adepten binnen de organisatie te spreken zijn.
Voor de geïntereseerden in het artikel:
http://www.spaink.net/1989/11/01/het-to ... ise-l-hay/
Verder wachten we mijn zoons bezoek aan de psychiater af die uiteindelijk de macht heeft e.o.a. indicatie te bewerkstelligen voor hetzij huishoudelijke hulp, hetzij begeleiding. Of evt alsnog een gang naar de Wajong (hij werd ziek voor zijn 17e) of evt WIA, net wat gunstiger uitpakt.
Van de voetballers heeft ie dus nog niets gehoord.
En mijn gang naar St.Humanitas Groningen was maar deels een succes.
Kan na een gesprek met haar nu wel ff zaken wat op een rijtje krijgen, maar die vrouw, die psychologe van huis uit was, was ook een Louise Hay adept en was ook van mening dat over je moeheid heen gaan een optie was.
Wel geloofde ze weer dat ME als oorzaak een virus had. Maar dat je daar overheen kon groeien. Ze had een artikel opgezocht nl., wat op zich natuurlijk best positief was.
Ik heb een bedank-mailtje klaar met een kritisch artikel van Karin Spaink over Louise Hay, met het advies dat ze dit toch eens goed over moet lezen en zich realiseren dat de Nijmeegse CGT groep dezelfde oren-mafiale praktijken loslaat op kwetsbare ME patiënten, waarover ik haar verteld heb dat velen daarvan slechter worden door de therapie.
Wat vinden jullie daarvan: is het wijs dit te sturen?
Duidelijk werd me nl weer dat de CGT lobby diep geworteld is in ook een stichting als Humanitas. Mocht ik hen weer "consulteren", dan zal ik gelijk vragen hoe of de algemene pet van hen staat of dat er misschien anti Lousie Hay adepten binnen de organisatie te spreken zijn.
Voor de geïntereseerden in het artikel:
http://www.spaink.net/1989/11/01/het-to ... ise-l-hay/
Verder wachten we mijn zoons bezoek aan de psychiater af die uiteindelijk de macht heeft e.o.a. indicatie te bewerkstelligen voor hetzij huishoudelijke hulp, hetzij begeleiding. Of evt alsnog een gang naar de Wajong (hij werd ziek voor zijn 17e) of evt WIA, net wat gunstiger uitpakt.
Update
Annac, CGT is specifiek maar het orenmaffiadenken is natuurlijk wijdvespreid. Het heeft altijd bestaan in verschillende vormen en het heeft weer een grote vlucht genomen met de New-agebeweging waar je Hay onder kunt scharen. Spaink heeft er veel en goed over gesproken en geschreven (orenmaffia is haar woord) dus zo'n artikel is vanzelf goed maar als iemand iets gelooft krijg je 'm daar niet van af. Ik persoonlijk zou nooit steun ervaren van iemand die ondertussen zulke gedachten heeft. Er zal geen algemene gedachte zijn tav dit onderwerp bij Humanitas (vrijdenkers met verschillende ideeën), ik zou gewoon om iemand anders vragen die ziekte gewoon als ziekte (pech) ziet.
Life smells...
Ja, die oren-mafia is Karins sublieme uitvinding.
Ik ga/hoef er ook niet weer heen. Ik ging er heen voor mezelf, als dreigend overbelast rakende mantelzorger.
Hoopte wat tips voor aanvragen PGB o.i.d. te krijgen, maar ik kreeg tussen neus en lippen te horen dat ik misschien wel te betrokken was; wat ik weerlegde met het feit dat dit niet anders kon, aangezien heel de medische sector, politiek incluis, hem had laten zakken en ik een 10 dubbele rol was gaan vervullen, van arts verwijzer/onderzoeker, via maatschappelijk werkster tot vader. Dat van een normaal moederschap hierdoor geen sprake meer KON zijn.
Ik denk dat ik me verantwoordelijk voel en vind dat ik haar dit artikel niet mag onthouden, haar als het ware nog eens extra op de vingers te tikken. Wie weet dringt mijn mailtje toch een pietsie tot haar door, als een druppel op een gloeiende plaat, maar toch. Er waren namelijk ook best raakpunten, maar uiteindelijk dus toch een gigantische scheiding der geesten.
Ik zei natuurlijk in het gesprek al, toen ze vroeg of ik Louise Hay kende, dat ik vroeger ook wel eens gelezen had, dat ik nu misselijk van haar werd en dat sinds mijn zoon ziek is ik haar verfoei;en dat ik het misdadig vind zoals er met ME ers wordt om gegaan. Wat zij natuurlijk van geen kanten snapte en erg overdreven vond.
Elk schot is er één.
Zij vond Karin Spaink hard. Nou, ik denk dat die Louise KEIHARD is.
Ik heb aangeboden, als ze er behoefte aan hebben, desgewenst meer informatie over ME te willen verschaffen.
Ik ga/hoef er ook niet weer heen. Ik ging er heen voor mezelf, als dreigend overbelast rakende mantelzorger.
Hoopte wat tips voor aanvragen PGB o.i.d. te krijgen, maar ik kreeg tussen neus en lippen te horen dat ik misschien wel te betrokken was; wat ik weerlegde met het feit dat dit niet anders kon, aangezien heel de medische sector, politiek incluis, hem had laten zakken en ik een 10 dubbele rol was gaan vervullen, van arts verwijzer/onderzoeker, via maatschappelijk werkster tot vader. Dat van een normaal moederschap hierdoor geen sprake meer KON zijn.
Ik denk dat ik me verantwoordelijk voel en vind dat ik haar dit artikel niet mag onthouden, haar als het ware nog eens extra op de vingers te tikken. Wie weet dringt mijn mailtje toch een pietsie tot haar door, als een druppel op een gloeiende plaat, maar toch. Er waren namelijk ook best raakpunten, maar uiteindelijk dus toch een gigantische scheiding der geesten.
Ik zei natuurlijk in het gesprek al, toen ze vroeg of ik Louise Hay kende, dat ik vroeger ook wel eens gelezen had, dat ik nu misselijk van haar werd en dat sinds mijn zoon ziek is ik haar verfoei;en dat ik het misdadig vind zoals er met ME ers wordt om gegaan. Wat zij natuurlijk van geen kanten snapte en erg overdreven vond.
Elk schot is er één.
Zij vond Karin Spaink hard. Nou, ik denk dat die Louise KEIHARD is.
Ik heb aangeboden, als ze er behoefte aan hebben, desgewenst meer informatie over ME te willen verschaffen.
Het lijkt me eenafschuwelijkboek van die Hay. Zeker sturen het artikel, helemaal nu je toch niet meer afhankelijk van haar bent (of haar in de * laten zakken). 't Enige nadeel is de cynische toon van het artikel van Spaink, die psychologe houdt wellicht meer van het gezalf van Hay.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Het lijkt me verspilde moeite iets te sturen maar als je 't graag wil kan het natuurlijk geen kwaad.
Dat psychologiseren meteen ook ('te betrokken'), het stikt van de mensen/proffessionals die dat graag doen terwijl praktische ondersteuning en hulp hetgeen is wat zo veel mensen nodig hebben.
Voor wat jij wil zou je beter bij MEE terecht kunnen. Mij hebben ze eens helemaal niet geholpen maar als je praktische vragen hebt en daarvoor ondersteuning wil kan het wel.
Dat psychologiseren meteen ook ('te betrokken'), het stikt van de mensen/proffessionals die dat graag doen terwijl praktische ondersteuning en hulp hetgeen is wat zo veel mensen nodig hebben.
Helemaal eens, het hele New-agegeloof is WREED.Zij vond Karin Spaink hard. Nou, ik denk dat die Louise KEIHARD is.
Voor wat jij wil zou je beter bij MEE terecht kunnen. Mij hebben ze eens helemaal niet geholpen maar als je praktische vragen hebt en daarvoor ondersteuning wil kan het wel.
Life smells...
Ha, ha!
MEE was een nog grotere ramp!
Maar toch dank voor het advies, asje.
Ik voel dat de drempel bij Humanitas voor mij, om er weer eens te rade te gaan, lager ligt dan die bij MEE. Zodra zij binnen de organisatie niet met kritische geluiden t.a.v. een Hay blijken om te kunnen gaan is het natuurlijk gelijk afgelopen.
MEE was een nog grotere ramp!
Maar toch dank voor het advies, asje.
Ik voel dat de drempel bij Humanitas voor mij, om er weer eens te rade te gaan, lager ligt dan die bij MEE. Zodra zij binnen de organisatie niet met kritische geluiden t.a.v. een Hay blijken om te kunnen gaan is het natuurlijk gelijk afgelopen.
Heb je weleens gedacht aan Steunpunt Mantelzorg voor als het om jouzelf gaat, Annac....
Mijn ervaringen met MEE zijn heel wisselend....ze hebben toch het standpunt : mensen zoveel mogelijk zelf te laten doen en zien vaak niet waar er gewoon praktische hulp geregeld moet worden.....
Steunpunt Mantelzorg is goed voor overbelaste mantelzorgers, maar ook daar geldt: je moet het treffen met wie je treft.
Mijn ervaringen met MEE zijn heel wisselend....ze hebben toch het standpunt : mensen zoveel mogelijk zelf te laten doen en zien vaak niet waar er gewoon praktische hulp geregeld moet worden.....
Steunpunt Mantelzorg is goed voor overbelaste mantelzorgers, maar ook daar geldt: je moet het treffen met wie je treft.
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Hé, goeie tip, Josje. Maar gratis?josje15 schreef:Of Annac, De Zichtbare Schakel, zijn opgeleide wijkverpleegkundigen die gratis praktisch helpen en die hulp kunnen regelen.
Hangt alleen af waar je woont, je kunt googelen of het bij jullie ook is.....
Ik heb de info opgeslagen in mijn mapje zorg voor mijn zoon.
En Humanitas hier in Groningen is juist mantelzorg steunpunt.......Levert desgewenst ook praktische vrijwilligers of buddies.
Daarom probeer ik die deur wel open te houden.
En probeer ik zelfs ook bij die vrouw het voordeel van de twijfel te houden. Sommigen weten immers niet beter?
En nog even asje:
Misschien verspilde moeite, maar ik zond het mailtje toch maar. Mocht ik een vervolg bezoekje afleggen, hebben wij, of ik met evt. liever iemand anders, een mooi praatpapier, legt essentiële uitgangspunten bloot.!