teveel magnesium??? angstaanvallen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Als je last hebt van het minderen van AD merk je dat direct, daar kan het nooit mee te maken hebben na 4 maanden.

Hevige angst is als een constante marteling, de ergste psychische klacht die je kunt hebben, ik ken het, vreselijk.
Life smells...
dreamer84
Actief lid

Bericht door dreamer84 »

asje schreef:Als je last hebt van het minderen van AD merk je dat direct, daar kan het nooit mee te maken hebben na 4 maanden.

Hevige angst is als een constante marteling, de ergste psychische klacht die je kunt hebben, ik ken het, vreselijk.
Een constante marteling was het. En wat heb jij eraan gedaan en hoe ga je met dat om.

Ik denk zeker dat het met AD te maken heeft, want 1. heb ik nooit zulke angsten gehad in 9 jaar dat ik het slik en zelfs ervoor niet. 2. kreeg ik direct allerlei nare klachten van slechter slapen, gejaagdheid, sombere buien, ziek zijn, hoofdpijn, etc etc...
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Toen ik er last van kreeg had ik geen enkel contact meer met de Gezondheidszorg of welke arts/genezer dan ook (heeft 5,5 jaar geduurd), overleefde er mee (vreselijk). Het was één van mijn nieuwe ernstige iatrogene klachten, vandaar toen geen enkel contact meer met de Gz of alternatieven. Alternatieve middelen hielpen absoluut niet. Jaren later werd het minder (kan dus ook nog!) en nu heb ik er alleen soms een periode last van, vergeleken bij toen lìcht, maar altijd getriggerd door omstandigheden. Het enige wat ik kon doen was het zoveel mogelijk met m'n gedachten beheersen en iets uit EMDR toepassen maar dat is natuurlijk allemaal heel beperkt.

Dus je kreeg wèl direct klachten na afbouwen :? Naar wat je schreef leek het logischer dat het met de magnesium te maken had?
Life smells...
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Jeee mensen, wat vreselijk. En wat naar asje dat je er jaren mee hebt gekampt.
Ik heb in het begin van mijn ziekte hier zo'n twee maanden last van gehad. Ik nam van een vriendin een xanax (normaal rustgevend) maar ik werd juist onrustiger! Het was idd heel zwart...
Ik heb toen via leren.nl mindfullness gedaan (alleen de rozijnenoefening overgeslagen want die sprak mij niet aan), de bodyscan eerst veel, later vooral de ademfocus. Ik kan niet zeggen dat de angst daardoor is verminderd, maar het was wel een manier om rustig te blijven en enige grip te houden.
Het was heel naar, bepaalde momenten tijdens die angst kan ik nog heel scherp voor de geest halen, een soort inprenting.
Het is gelukkig "vanzelf" overgegaan, deze prikkeling van het brein nam af (oorsuizen en duizeligheid kwamen ervoor in de plaats, deze zijn nu ook behapbaarder nu ik beter weet met de ME om te gaan).
Ik gebruik geen reguliere medicatie, wel veel supplementen. Heel soms heb ik nog een staartje van de angst maar gelukkig gelukkig niet meer zoals toen. Ook heb ik toen nog wel eens op een forum gekeken voor angst, daar had ik toen niet zoveel aan (stond wat verder van me af) maar mss kan je ook daar wat info opdoen.
Veel sterkte dreamer! Ik denk echt dat het weer kan verminderen, zorg goed voor jezelf!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

Gebruik je ook een B-complex? Een (veel) te hoge B6 schijnt ook zulke klachten te kunnen geven
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

Angsten zijn echt verschrikkelijk. Ik ken het.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je lichaam weer de juiste balans vindt!
dreamer84
Actief lid

Bericht door dreamer84 »

asje schreef:Toen ik er last van kreeg had ik geen enkel contact meer met de Gezondheidszorg of welke arts/genezer dan ook (heeft 5,5 jaar geduurd), overleefde er mee (vreselijk). Het was één van mijn nieuwe ernstige iatrogene klachten, vandaar toen geen enkel contact meer met de Gz of alternatieven. Alternatieve middelen hielpen absoluut niet. Jaren later werd het minder (kan dus ook nog!) en nu heb ik er alleen soms een periode last van, vergeleken bij toen lìcht, maar altijd getriggerd door omstandigheden. Het enige wat ik kon doen was het zoveel mogelijk met m'n gedachten beheersen en iets uit EMDR toepassen maar dat is natuurlijk allemaal

Dus je kreeg wèl direct klachten na afbouwen :? Naar wat je schreef leek het logischer dat het met de magnesium te maken had?
Toen ik begin augustus afbouwde voelde ik me ervoor super lekker in mn vel. Op dag 2 kreeg ik dagenlang zware hoofdpijn. Dat trok weg en toen kreeg ik depri dips van een dag(deel)... Ik sliep slechter in en kreeg af en toe een slapeloze nacht. Dus ja, ik kreeg zeker klachten. Nog geen angstaanvallen, maar wel onbehaaglijke gevoelens. Toen ik weer wilde opbouwen, overleed mn schoonpa, stress... toen leefde ik even op adrenaline en was verdoofd.

Later kreeg ik steeds terugkerende hoofdpijnen, misselijk, overgeven, onrust/gejaagdheid, sombere stemmingen, ongesteldheidspijnen, minder goed slapen etc etc... Ik hoopte dat het voorbij zou gaan, maar in december crashte ik en kreeg ik dus die zware angstaanvallen... Misschien getriggerd door de EXTRA magnesium, maar de AD is 100% ook in het spel geweest, want vóór de magnesium verhoging, kreeg ik last van onbestemde onbehagen gevoelens, soort onrust/angst.
dreamer84
Actief lid

Bericht door dreamer84 »

lulu schreef:Jeee mensen, wat vreselijk. En wat naar asje dat je er jaren mee hebt gekampt.
Ik heb in het begin van mijn ziekte hier zo'n twee maanden last van gehad. Ik nam van een vriendin een xanax (normaal rustgevend) maar ik werd juist onrustiger! Het was idd heel zwart...
Ik heb toen via leren.nl mindfullness gedaan (alleen de rozijnenoefening overgeslagen want die sprak mij niet aan), de bodyscan eerst veel, later vooral de ademfocus. Ik kan niet zeggen dat de angst daardoor is verminderd, maar het was wel een manier om rustig te blijven en enige grip te houden.
Het was heel naar, bepaalde momenten tijdens die angst kan ik nog heel scherp voor de geest halen, een soort inprenting.
Het is gelukkig "vanzelf" overgegaan, deze prikkeling van het brein nam af (oorsuizen en duizeligheid kwamen ervoor in de plaats, deze zijn nu ook behapbaarder nu ik beter weet met de ME om te gaan).
Ik gebruik geen reguliere medicatie, wel veel supplementen. Heel soms heb ik nog een staartje van de angst maar gelukkig gelukkig niet meer zoals toen. Ook heb ik toen nog wel eens op een forum gekeken voor angst, daar had ik toen niet zoveel aan (stond wat verder van me af) maar mss kan je ook daar wat info opdoen.
Veel sterkte dreamer! Ik denk echt dat het weer kan verminderen, zorg goed voor jezelf!
Ja, het hele jaar heb ik geen angst gekend, dus dat moet weer kunnen!
dreamer84
Actief lid

Bericht door dreamer84 »

mieperdepiep schreef:Gebruik je ook een B-complex? Een (veel) te hoge B6 schijnt ook zulke klachten te kunnen geven
Die gebruikte ik wel, maar ben er mee gestopt. Ik had het vernomen dat teveel B6 dat kan geven, en in sept was mijn B6 te hoog in mijn bloedtest!!
mieperdepiep
Gevorderd lid

Weet je ook hoe hoog je B6 was?
B6 wordt niet zo snel door het lichaam uitgescheiden, dus het kan een aantal weken duren voordat die weer daalt. Kan dus ook een tijdje duren voordat de klachten minder worden.

Ik heb er zelf ook last van gehad. Kreeg last van doodenge, levensechte nachtmerries en overdag ging het ook "spoken"
Toen ik stopte met het B-complex ging het na een tijdje een stuk beter
dreamer84
Actief lid

Bericht door dreamer84 »

mieperdepiep schreef:Weet je ook hoe hoog je B6 was?
B6 wordt niet zo snel door het lichaam uitgescheiden, dus het kan een aantal weken duren voordat die weer daalt. Kan dus ook een tijdje duren voordat de klachten minder worden.

Ik heb er zelf ook last van gehad. Kreeg last van doodenge, levensechte nachtmerries en overdag ging het ook "spoken"
Toen ik stopte met het B-complex ging het na een tijdje een stuk beter
Mijn B6 was: 152

Referentiewaarde waren 26-102

Ik heb alleen geen nachtmerries, en in sept voelde ik me nog goed. Ik weet ook niet op ik mn B-complex echt trouw slikte, volgens mij vergat ik het vaak en weet ook niet wanneer ik ermee begon...
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ok, dat is duidelijk.
Life smells...
mieperdepiep
Gevorderd lid

Iedereen reageert vast weer anders :wink: 152 valt ook nog wel mee, verwacht niet dat je met die waarde zulke ernstige klachten krijgt. Verwacht ik eerder met zo'n waarde x5

Welk B-complex gebruik je (hoeveel B6) en hoevaak gemiddeld?
De meesten zijn niet echt geschikt voor dagelijks gebruik voor langere tijd, zeker niet als je er gevoelig voor bent
dreamer84
Actief lid

Bericht door dreamer84 »

mieperdepiep schreef:Iedereen reageert vast weer anders :wink: 152 valt ook nog wel mee, verwacht niet dat je met die waarde zulke ernstige klachten krijgt. Verwacht ik eerder met zo'n waarde x5

Welk B-complex gebruik je (hoeveel B6) en hoevaak gemiddeld?
De meesten zijn niet echt geschikt voor dagelijks gebruik voor langere tijd, zeker niet als je er gevoelig voor bent
Ik gebruikte B complex van AOV met 100 mg B6, ook 100 mg B1, 2, 3, 12, foliumzuur, biotine, choline bitartraat, Inositol en 30 mg PABA. Ik heb nu 43 tabletten op in een periode van ong 7 maanden... Is dat lang? Ik heb ze ook een tijdje gehalveerd, omdat ik bang was dat sommige B te hoogedoseerd waren zoals de B6. En ik ben een beetje huiverig met supplementen... Je loopt dan altijd gevaar van vergiftiging, vooral met de vetoplosbare vitamines als A en D, terwijl je via de zon en voeding nooit een teveel binnen kan krijgen dat schadelijk is. Heel veel denken dat vitamines en mineralen in een potje `baat het niet dan schaadt het niet` heeft, maar het is wel degelijk gevaarlijk, denk ik. Meningen en studies zijn verschillend. Ook is de vraag hoeveel ons lichaam ervan als de vitamine in kwestie herkent. Ik weet het niet. Ik prefereer hoge kwaliteit voeding.

Dan zijn heel veel vitamines bij de supermarkt van zulk slechte kwaliteit, synthetisch dat je net zo goed niks kan slikken... Maar goed, ik vind het lastig. Want ik slik d3 druppels in olijfolie, maar ergens las ik dat dat weer ten koste gaat van je vitamine A en dat je met suppletie je vitamine en mineralenhuishouding uit balans brengt. Misschien deed ik dat ook wel met teveel magnesium, die vooral als antagonist calcium heeft.

Binnenkort ga ik naar een natuurarts en internist om goed de hormonen, vitamines en mineralen in kaart te brengen, want dan weet ik welke dieet exact goed is en eventueel goede supplementen of superfoods zoals kiemen, zodat ik een goede balans kan krijgen en eventueel tekorten weg kan krijgen. Dat zal in elk geval geen kwaad kunnen. Hopelijk tref ik een internist die een beetje vriendelijk is en me dan onder controle wil houden ;D Ik heb het idee dat mn vit D weer door de winter flink gedaald is, want even in de zon doet me heel goed.

O en ik ben begonnen met 3x in de week haring eten... de omega3 en D en B12 erin is nu wel goed voor onrust, angst, somberheid gevoelens en weet niet wat... en dan is je `accu`ook wat minder snel leeg... Misschien ook een tip voor anderen... haring is ook nog enigszins laag in toxines...
mieperdepiep
Gevorderd lid

43 tabletten in 7 maanden tijd valt op zich mee, maar 100mg B6 is echt belachelijk veel. 25mg B6 een tijdje lang dagelijks slikken kan al flinke klachten geven
Plaats reactie