wij kunnen niet alles oplossen, artsen zijn daar beter voor opgeleid
de supplementen zijn ook samengesteld door wetenschappers dus die twee partijen verstaan elkaar vast wel[/quote]
Nou ik had 1,5 jaar geleden Rhodiola gebruikt, een kruidensupplement voor extra energie. Ik begon ontzettend te stuiteren en voelde me vreselijk. Van de apotheek kon dat geen kwaad met AD, de winkel zelf zei ook niks en op het potje was het veilig en geen interacties met andere geneesmiddelen. Ik had toch echt een vreselijk beroerd gevoel en het leek op de bijwerkingen die ik kreeg toen ik met AD begon. Toen ben ik zelf gaan zoeken en Rhodiola blijkt een natuurlijke MAO-remmers en die mogen nooit worden gecombineerd met AD's want dan heb je kans op het serotoninesyndroom. Laat die klachten exact overeenkomen met wat ik ervoer. De dokter had het ook niet in zijn bestand staan, want hij was niet bekend met Rhodiola, maar bevestigde het wel. Ik heb me toen zo vreselijk gevoeld dat ik nu altijd oppas. Vitamines en mineralen zijn onschuldig, maar kruiden niet. Van Sint Janskruid is het bij de apotheek bekend, maar al die adaptogenen niet. Dokters weten alles van interactie met synthetische medicatie (kun je ook goed zelf opzoeken bij drugs interactions). Maar ze weten niks van natuurlijke medicatie.
Zo kreeg ik laatst een tip van iemand op sleepzz sleeping juice Care4Sleep (7 kruiden en doxylamine) te gebruiken. Leek onschuldig en de verpakking zei niets, maar toch dacht ik laat ik maar even kijken op de site en daar stond duidelijk dat het niet mocht bij AD...
Dus ik ben heeel voorzichtig nu

O, ik kijk nu even goed naar de ingrediënten, 5HTP mag in elk geval niet met AD. Balen, want lijkt me wel een goed middeltje.. In elk geval bedankt voor de tip. Jij zoekt ook veel uit heh, volgens mij!

Andere doorslaaptips: most welcome!