Hoe meer ik over lyme lees, hoe enger ik het vind worden, dat beestje....
we hopen er maar het beste van, en anders kunnen we samen aan de AB cocktail, is eens wat anders ....
Re: Duitsland: een miljoen gevallen van Lyme in 2012
door ***** » do 24 jan 2013 18:49
De officiële cijfers van het Robert Koch instituut zijn 60.000 Lymepatienten per jaar.
Via de zorgverzekeraars heeft men uitgerekend dat er jaarlijks 1 milj. mensen de diagnose Lyme krijgen
Je kunt dus ook grote twijfels hebben bij de officiele cijfers van het RIVM en begrijpt meteen waarom het RIVM geen meldplicht voor Lyme wil.
----
felixloena schreef:het bloed van mijn man is zojuist opgestuurd naar Augsburg. We hebben besloten hem toch te laten testen, nadat zowel DML als van Montfort als Schwarzbach hadden geadviseerd dit te doen. Mijn man heeft ook al jaren toenemende gezondheidsklachten, dus daarom willen we het nu uitzoeken. Hij heeft alleen getest op Borrelia LTT en de CD57. Over 2 weken weten we meer... spannend.
Dat artikel heb ik ook gelezen, zeker schrikken...
En sommige ME artsen blijven maar zeggen dat het "allemaal niets voorstelt", een schot van 1:1000, non-issue is, etc, .
Gelukkig, weten wij intussen wel beter .
jee felixloena, da's inderdaad schrikken.. en jouw, dml's en dr. vM.'s vermoeden bevestigd.
veel sterkte hiermee en ik hoop van harte dat hij goed (of iig heel wat) kan herstellen met behandeling, ik duim voor jullie!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)
Ik heb al ruim 20 jaar klachten, mijn man eigenlijk de laatste 10 jaar in toenemende mate. We zijn beiden positief in Augsburg. Mijn heeft alleen borrelia laten testen (ltt) vanwege de kosten. Ik heb zelf ook co-infecties, denk dat dat voor hem ook zal gelden. Nu sparen om de kids te laten testen.
De waarden zijn overigens:
Borrelia burgd. Vollantigen + 11 SI <2
Borrelien-OSPA/OSPC/DbpA na + 28 SI <2
Borrelien spezifisch LFA-1 + 6 SI <2