Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Aan precies 1 zijde van mijn familie bij ongeveer 50% constateer ik: MS, PDS NOS, Spieraandoeningen en licht tot zwaar autsime waarbij ik mij oprecht afvraag of deze ooit nog wel (eens) zelfstandig kunnen (gaan) wonen / werken. Als ik deze familiaire gevallen zo bekijk beschouw ik deze alszijnde lichamelijk en geestelijk invaliderend.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Zijn er ook gezonde personen getest in Augsburg, zo ja wat was / is deze uitslag?

Is Borrelia / Bartonella per definitie ziekmakend / invaliderend?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

verlorengezondheidman schreef:Is Borrelia / Bartonella per definitie ziekmakend / invaliderend?
nee, volgens o.a. DML en Dr. van Montfort heb je dan al een probleem met je immuunsysteem als je ziek word
je kunt de bacterie bij je dragen en niet ziek worden, je kunt zelfs een hele lage CD57 waarde hebben en toch niet ziek zijn/voelen
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

verlorengezondheidman schreef:Zijn er ook gezonde personen getest in Augsburg, zo ja wat was / is deze uitslag?

Is Borrelia / Bartonella per definitie ziekmakend / invaliderend?
de referentiewaarden die gebruikt worden - zoals bij iedere bloedtest - zijn altijd gebaseerd op gezonde controles. De referentiewaarden voor bv borrellia zijn 0-2, dus de gezonde controles hadden waarden tussen de 0 en 2. alles daarboven wordt beschouwd als positief.

je 2e vraag weet ik niet. er zijn genoeg mensen die jaren borrelia of bartonella blijken te hebben, zonder ziek te zijn, maar het is voor zover ik weet niet zeker te zeggen of ze niet ergens in hun leven er alsnog ziek van worden.

misschien wel, ik vermoed dat het mogelijk is er nooit ziek van te worden, ieder mens wordt tenslotte omgeven en levenslang blootgesteld aan ontelbaar veel bacterien en virussen en nogal wat mensen sterven aan ouderdom. Ik denk dat ziek worden dus ligt aan andere factoren, maar zeker weten doe ik dat niet. ik las laatst wel dat Louis Pasteur, degene die Semmelweis' ontdekking van bacterien/infecties wetenschappelijk aantoonde/publiceerde, het volgende zou hebben gezegd:

“The microbe is nothing; the milieu is everything.”.

oftewel, het zou niet gaan om de bacterie, maar de omstandigheden eromheen.

ah, zie net dat burial tegelijk iets plaatste :wink:
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Dat laatste is iets te kort door de bocht lijkt me. Die uitspraak is ook wel erg oud ... Er zijn beestjes waar veel mensen ziek van worden, een perfecte gezondheid bestaat niet dus de bacterie heeft wel een grotere rol.
Life smells...
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

asje schreef:Dat laatste is iets te kort door de bocht lijkt me. Die uitspraak is ook wel erg oud ... Er zijn beestjes waar veel mensen ziek van worden, een perfecte gezondheid bestaat niet dus de bacterie heeft wel een grotere rol.
oud? die uitspraak is van 1895 :wink:

ik kan me er wel goed in vinden eigenlijk. met onze huidige levenswijze, de manier waarop ons voedsel bereid wordt, de omstandigheden waaronder onze gewassen, beesten die we eten etc zijn enorm veranderd in relatief korte tijd. ik denk al heel lang dat dat heel veel consequenties voor onze gezondheid moet hebben, en ik ben niet de enige. ik denk dus niet zo gek dat daarmee beestjes veel meer kans krijgen ziekte te veroorzaken

en veel mensen ziek van bepaalde beestjes, waar iedereen mee in aanraking komt, dan is er dus iets waardoor de rest/sommige mensen níet ziek worden... niet dat ik weet wat daarvan de reden is, maar dat zou m.i. nog steeds heel goed kunnen vanwege andere factoren naast het beest op zich. en als onze huidige levenswijze algemeen en bij veel mensen voor verzwakter immuunsysteem zorgt, wat voor bepaalde bacterien al genoeg is, dan is het toch die factor die de bacterie de kans zou kunnen geven bij veel mensen ziekte te veroorzaken.

misschien nog steeds te kort door de bocht volgens jou, maar volgens mij wel mogelijk..
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ik denk dat beide heel belangrijk zijn; de beesten ea factoren.

Maar mensen zijn altijd ziek geworden van beesten, dat is niet iets van deze tijd ... Toen we nog niet zo lang geleden gemiddeld maar half zo oud werden, had je vanzelf ook minder chronisch zieken.
Life smells...
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

daar heb je helemaal gelijk in!

felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

het bloed van mijn man is zojuist opgestuurd naar Augsburg. We hebben besloten hem toch te laten testen, nadat zowel DML als van Montfort als Schwarzbach hadden geadviseerd dit te doen. Mijn man heeft ook al jaren toenemende gezondheidsklachten, dus daarom willen we het nu uitzoeken. Hij heeft alleen getest op Borrelia LTT en de CD57. Over 2 weken weten we meer... spannend.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

dat is zeker spannend... het zou wel fijn zijn als je weet dat het dat is en het kan worden behandeld, hopelijk. dat je er nog een beetje op tijd bij bent (meer op tijd dan jaren later). sterkte met wachten op de uitslag!

felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

bedankt Annemoontje. Ik weet nog niet welke uitslag ik zou willen. Als het lyme is, dan heeft hij het waarschijnlijk ook al best lang. Ik zou het een eng idee vinden dat hij de kans loopt net zo ziek te worden als ik. Maar daarom wilden we het juis tniet uitstellen meer, zodat hij zsm AB gaat krijgen. Maar als het geen lyme is, wat dan... hij heeft zoveel vage klachten (toch wel ME klachten) die steeds erger worden...
Leven is het meervoud van lef - Loesje
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

spannend.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

felixloena schreef:bedankt Annemoontje. Ik weet nog niet welke uitslag ik zou willen. Als het lyme is, dan heeft hij het waarschijnlijk ook al best lang. Ik zou het een eng idee vinden dat hij de kans loopt net zo ziek te worden als ik. Maar daarom wilden we het juis tniet uitstellen meer, zodat hij zsm AB gaat krijgen. Maar als het geen lyme is, wat dan... hij heeft zoveel vage klachten (toch wel ME klachten) die steeds erger worden...
ik snap je helemaal.. Je wil natuurlijk ook het liefst dat hij geen nare ziekte als lyme heeft, maar dat betekent ook geen klachten. maar als die er wel zijn, dan is het - hoe naar ook - wel 'fijn' (belangrijk) om te weten dat dat het is. dat hij het al best lang heeft is idd zorgwekkend. maar zijn kansen zijn mogelijk wel beter zolang hij nog niet het stadium heeft bereikt waar jij al best lang in zit? ik hoop het iig van harte en snap dat jullie het nu willen weten.

sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Spannend!
Gelukkig werken ze snel in Augsburg, en hoeven jullie niet al te lang te wachten (al voelt het natuurlijk wel als lang...)
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

Hmm, ik ben benieuwd, als hij positief is denk ik er wel over om de mijne ook te laten testen... Hij is ook altijd doodmoe, slaapt slecht, maar verder geen noemenswaaridge klachten. Hij heeft dit ook wel al langer dan hij bij mij is en heeft veel werkstress, waar we het opsteken maar toch blijft er bij mij altijd iets knagen. De schrik he dat hij ook ziek wordt?

Ik hoop op een goede uitslag voor je man, wat dat ook mag zijn.
Plaats reactie