De club van ingebeelde ziekte!!

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

Ik zat mij zo eens te bedenken als we nu eens een club op richten met ingebeelde ziekte. Misschien worden we dan wel eens gehoord! Wat ik wel weet dat als dit in het nieuws komt dat er wel aandacht aan word besteed!!
Ik zat te denken of ik dit als site kon gaan maken. Of er nog een domeinnaam vrij is!

Ik mag mezelf op de schouder kloppen dat ik mij al 6 jaar inbeeld dat ik moe ben! Dat vind ik toch een hele prestatie! Dat doen er mij weinig na!
Ik vond toneelspelen altijd al erg leuk, blijkbaar is die rol op mijn lijf geschreven. De hele dag maar doen of je MOE bent. En de hele dag een lichaam wat niet mee wil! Wat goed zeg! Al zeg ik hetzelf!

Www.declubvaningebeeldeziekte.nl of de clubvannetdoenalsof.nl

Ff op de huisarts terug anders ging ik erg off topic bij de vitamine b12
Zo vaak kom ik daar al niet, en het feit dat ik daar erg tegenop zie. Ik zie nooit ergens tegenop.
Dat maakt mij erg down, met andere woorden er bij neerleggen. Dus wat gebeurd er ik word passief niemand die verder kijkt dan zijn neus lang is!!
Sorry hoor maar dat is te simpel voor woorden. Met name door al die verschillende meningen van die artsen/peuten. WAAR MOET IK MIJ DAN IN GODSNAAM BIJ NEERLEGGEN!!!!!!!! neerleggen bij de ene peut die zegt vooral wel wat doen, of die peut die zei je moet heeeel goed op je lichaamsingalen letten. En het niet onderschatten! Of die peut die zei etc etc. wie van de drie!!!

groetjes Inge ingebeeld!!

join de club!!
Laatst gewijzigd door Lijda op 12 jan 2008, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Haha Lijda, je bent geloof ik een beetje op dreef! Hahaha.
Maar zo komt het idd. vaak over, alsof mensen denken dat we het ons inbeelden.
justME
Actief lid

Bericht door justME »

Mijn stem gaat naar www.declubvaningebeeldeziekte.nl ik hou wel van een beetje sarcasme :lol:

Nah ik begrijp wel dat het voor een buitenstaander soms moeilijk te volgen is, dat het niet altijd begrepen word kan ik me in beelden en kan ik wel mee leven.
Waar ik wel allergisch voor ben, is dat men niet aan wil nemen wat je verteld over je ervaringen en belevingen.....en dat men je altijd dwingt om een oplossing te zoeken en vooral; te vinden.

Wanneer men zegt dat het tussen de oren zit (vooral bij types waarvan je van te voren al weet dat het zonde van je energie is om er serieus uitleg over te geven) vraag ik wat het verschil dan is en wat het precies uitmaakt?
Is psychisch minder erg dan? ben ik dan van mijn problematiek af?
Ik blijf met hetzelfde probleem kampen en kom er niet los van en artsen en "logen" weten er weinig (juiste) raad mee..... of het nu lichamelijk is of psychisch!
Dan zijn mensen sneller uitgelult en scheelt mij een hoop energie :twisted:
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Ik merk vaak dat door vragen en opmerkingen van anderen, ik even helemaal mijn eigen draad weer kwijt ben. Leek ik te begrijpen wat mijn lichaam kan en niet kan, wordt ik weer door elkaar gehutselt door anderen en dan snap ik zelf weer weinig van mijn ziekte. Raar toch!
En als ze dan ook nog gaan vragen hoe of wat, dan weet ik vaak ook nog geen antwoord te geven.
Vaak sluit ik me nu af van vragen etc. of ik luister niet of ik geef genwoon geen antwoord, kost het me weinig energie en ik weet waar ik zelf aan toe ben.
Dan denken ze maar dat ik het me inbeeld, jammer dan.
Biancavia
Actief lid

Bericht door Biancavia »

Neem ook een ingebeelde ziekte!
Lekker toch, heel de dag thuis zitten en niets doen! Heerlijk je heel de dag vervelen!
Boodschappen? Koken? Stofzuigen? Welnee, dat kan niet, want je hebt een ingebeelde ziekte!
Werken? Hahaha! Dat kan helemaal niet! Welnee! En dat je geen geld hebt maakt niets uit, want je kan toch de deur niet uit om iets te gaan doen! Geweldig!
De ingebeelde ziekte, aanbevolen door ervaringsdeskundigen.

\:D/
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

En weet je waarom wij vage klachten hebben!!
Omdat menig arts/peut een TUNNELSYNDROOM hebben!
Ken je dat syndroom niet!! Lijkt me nog erger dan vage klachten!
Want dan zit je toch wel behoorlijk vast als je constant doodloopt in die tunnel!
En vooral de moeite niet nemen om er eens uit te durven stappen!

En heb je wel eens van google/internet gehoord, daar kun je veel vinden over ME/CVS. En als het teveel moeite is: hier een site! http://nl.wikipedia.org/wiki/Myalgische ... lomyelitis
Ik moet helaas met mijn beetje energie toch voor mezef opkomen!

Door verkeerde media aandacht en het tunnelsyndroom loop ik tegen onbegrip aan!
Waardoor ik nog langer met mijn VAGE klachten blijf zitten.
Nee, ze hoeven mijn handje niet vast te houden.

Ik kan heel goed ski's aandoen. En zelfstandig de berg af! En een gluhwein vasthouden!
Maja ik blijf liever thuis, met mijn vage klachten.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Je hebt gelijk! Alsof we vrijwillig geen leuke dingen in ons leven doen! Kon ik maar eens flink sporten, waar ik echt wil zin in heb!
Plaats reactie