Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

zou idd kunnen dat jullie ook naar augsburg verwezen worden.
en als dml al vanaf begin bartonella vermoedde, heeft hij daar hele goede reden voor. ik heb dat vaker gelezen en dan kwam het vaak wel boven tafel (soms eerst door met iets ertegen te behandelen en dan later nog een keer testen en was het dankzij behandeling wel meetbaar). laten we het hopen, want idd, zodra het aangetoond is weet je het zeker. kan nog altijd zijn dat lyme en co's er ook nog bij betrokken zijn, maar dat kan later altijd nog uitgezocht worden als bartonellabehandeling niet voldoende aan zou slaan.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

annemoontje schreef:zou idd kunnen dat jullie ook naar augsburg verwezen worden.
en als dml al vanaf begin bartonella vermoedde, heeft hij daar hele goede reden voor. ik heb dat vaker gelezen en dan kwam het vaak wel boven tafel (soms eerst door met iets ertegen te behandelen en dan later nog een keer testen en was het dankzij behandeling wel meetbaar). laten we het hopen, want idd, zodra het aangetoond is weet je het zeker. kan nog altijd zijn dat lyme en co's er ook nog bij betrokken zijn, maar dat kan later altijd nog uitgezocht worden als bartonellabehandeling niet voldoende aan zou slaan.
Als daar wat bij valt te winnen moet dat maar.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

over bartonella gesproken, die blijk ik ook te hebben... gisteren bij dml geweest en hij blijkt daar bij mij ook al heel lang van overtuigd te zijn geweest (wist ik alleen niet), alleen vd 33 soorten niet zomaar de juiste gevonden (en die door Augsburg en eerdere via dml negatief getest ook andere soorten dan ik blijk te hebben). dus nu lyme met 4 co-infecties.
trouwens; ik kreeg vorig jaar meerdere kuren erythromycine en met elke kuur voelde ik mij - voor mijn doen - duidelijk stuk beter --> van 24u/bedlegerig naar minder en heeft basis gelegd voor meer zelfstandigheid in huis. blijkt ook al voor bartonella geweest te zijn.. (maar weet ik dus nu pas). nu meer ab-kuren - oa die ook doordringen in hersenen gaf dml aan - waarmee ik hopelijk meer kan verbeteren.

mijn vriend moest van dml ook meteen geprikt op bartonella omdat die erg overdraagbaar is tussen partners. ik vroeg hem of zijn jarenlange klachten (maag/darmklachten, steeds meer voedselintoleranties, flink energiegebrek, regelmatig zoeken naar woorden en andere klachten waardoor ik al heel lang vermoedde dat er iets serieus aan de hand kon zijn) v Bartonella - als hij dat zou hebben - kunnen komen en dml zei van wel.

spannend, maar hoop dat het eruit komt (moet bijna wel), dan kan hij ook behandeld worden en opknappen (al is hij al aardig verbeterd dankzij celzouttherapie, wat veel minder effectief klinkt als het is..)(al is het alleen maar ter ondersteuning zijn van zijn lijf en bep. lichaamsfuncties). Maar hij is al eerder stuk beter geweest dankzij fytotherapie nav vegatest in 2008 (ook heel zinvol en goed geweest), maar is hij later toch weer stuk slechter geworden. dus zaak oorzaak weg te nemen, mogelijk dus bartonella.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hi annemoontje,

Mooi ook weer even een verslagje van je te krijgen. En wat fijn dat DML alles duidelijk heeft kunnen bevestigen en uitleggen.
Ben je intussen al een beetje gewend aan het nieuws/de uitslagen c.q. is het allemaal al een beetje gezonken? Dat kost gewoon ff tijd, dat had ik ook.

Nou, meis, ik ga je heel veel sterkte en succes wensen voor de behandeling. Ik hoop zo dat je (eindelijk!!!) een blijvende verlichting en opgaande lijn van verbetering zult kunnen gaan krijgen.
En misschien wordt 2013 ook wel JOUW jaar :wink:!

Veel groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Nou nou Annemoontje, dat is toch wel weer heel wat, maar wel duidelijk i.v.m. behandelen.
Goed dat DML je vriend ook meteen geprikt heeft, dan gaat dat ook duidelijk worden.

lieve groetjes van josje

Mijn wensen voor jou, Louisa staan ergens anders, dus ik vergeet je niet :wink:
Wensen voor Annemoontje ook trouwens.
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

dank jullie wel! nou ja, ik had dec. 2012 al besloten dat 2012 mijn jaar zou worden en dat werd het in bepaalde zin. maar ik ben voor hoor, dat 2013 alleen maar enorme boost verder in die richting gaat geven, lijkt me heerlijk!

maar dan ook voor jullie, liefst voor ons allemaal....... :cry:

het nieuws was inmiddels aardig gezonken louisa, hoewel ik het moeilijk bleef vinden te geloven dat ik nu eindelijk weet waar ik al zo lang ziek door ben. Maar wel logisch, gezien hoeveel daarmee op z'n plek valt. nog een keer de lyme symptomenlijst doorgelopen en echt eng zoveel als dat van toepassing is.

nu fam. nog inlichten en eens kijken hoe die reageren op lyme &co's; hopelijk wat anders dan nav ME . Laatst ivm bezoek schoonvader die ivm longkanker zware operatie zou ondergaan, weer volledig ingestort vanwege te lang zitten (OI), hang in rolstoel, volledig verzwakt, heel beroerd en nauwelijks in staat iets te zeggen of iets te bewegen, zegt m'n schoonzus: ben je zo moe? @#%@#!Q#@!@%^*^!#^*:?: :!: Ik heb nog nooit in al die jaren over moe gehad, hele probleem niet (dwz minst erge en/of beperkende v alles), maar blijft het enige dat men associeert met ME en dus met mij, hoewel ik al 100-duuzend keer heb gezegd dat het om iets heel anders gaat) zucht

mr_richface
Beginner

Bericht door mr_richface »

louisa schreef:Hoi metoo,

Mag ik je nog iets vragen? (Ben druk bezig met de lijsten :wink:, moet allemaal ff stukje voor stukje. Concentratie is 0,00 en moet me erg concentreren op het Engels, maar dat gaat goed komen).

Maar, misschien weet jij hier antwoord op: is de LTT test die jij hebt laten doen via Ausburg, hetzelfde als de LTT test die via Paul van Meerendonk wordt gedaan?

Alle informatie duizelt mij even op het moment :wink:. Ik wil best (veel) geld uitgeven om testen te gaan laten doen, maar ik wil toch ook wel zeker weten dat ik de meest secure/betrouwbare testen kies. Ik kan niet blijven her-testen, geen geldboompje in te tuin :wink:.

Groetjes, Louisa
Er is een nieuwe test, van Igenex, dat is de meest betrouwbare test die er is op het moment. Laten doen via Paul van Meerendonk, kost wel 400 euro, maar Elisa en PCR waren dubieus/negatief, en Igenex definitief positief, dus het loont wel de moeite.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Kan deze test, de Igenex, ook via de huisarts en dan wel zelf betalen.....?
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi mr_richface,

Als eerste: welkom op het forum!

Wat is die nieuwe test precies van Igenex? Kun je daar iets meer over vertellen?
En ik dacht dat PvM met een LTT test en een T Cell Spot test werkt en het bloed opstuurt naar een Duits laboratorium? Is dat intussen veranderd?

Groetjes, Louisa

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi mr_richface,

Nog even op de valreep. Ik ben altijd nieuwsgierig en vraag veel, dan weet je dat vast :P!

Gelijk nog een vraagje: bedoel je deze Igenex?: http://igenex.com/Website/
En weet je ook wat het verschil is met de testen van bijvoorbeeld Duitsland (Augsburg): http://www.infectolab.de/index.php?id=22&L=1 ?
En waarom is de test van Igenex de meest betrouwbare test van dit moment?
mr_richface schreef:Er is een nieuwe test, van Igenex, dat is de meest betrouwbare test die er is op het moment.
Groetjes, Louisa

Teddy
Actief lid

Bericht door Teddy »

Het enige dat ik over Igenex kan melden is dat, voorzover ik het weet, alle Amerikanen met vermoeden van Lyme daar hun bloed laten testen.

En aangezien ze in de VS altijd voorop lopen op dit terrein, is het misschien niet te verbazen dat PvM ons bloed nu daarheen stuurt.
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

dr. Shor maakt ook gebruik van IGeneX http://www.townsendletter.com/July2009/idsa0709.html

ook erg interessant zijn benadering/behandeling van lyme naast/in aanvulling op AB
With respect to the treatment of Lyme disease, I had to do my due diligence in evolving my treatment approaches in the complementary medicine arena, always keeping in mind that we must first do no harm.

One approach that I utilize is the NutraMedix products. I was particularly interested in the herb Samento, which is a purified form of cat's claw. Some reports in the literature suggest benefits in treating Lyme disease. I later learned of the Cowden protocol and have conferred with Dr. [Wm. Lee] Cowden to understand his perspective. I was looking for options that might help some of my patients to get better.

What I found was that three agents from the Cowden protocol are particularly helpful for their antimicrobial effects, namely Samento, Cumanda, and Quina. These have been a benefit in some patients. Some patients have profound responses with just one drop of Samento. I aggressively use Burbur and parsley to help patients who may experience a Herxheimer reaction. In some cases, I use ½ to 1 dropperful of Burbur as frequently as every ten minutes for a few hours to reduce die-off reactions so that the patient can continue taking their prescribed protocol.

I use chlorella, which has been shown to bind to the byproducts of the immune response that may be part of an inflammatory response involving cytokines and other chemicals.

I use the Researched Nutritionals product line. I like that the company has made an aggressive effort to have evidence-based recommendations. Many of their products are in keeping with recommendations in other areas in complementary medicine. I have had a number of their products for which a fairly substantial number of patients have experienced an improved sense of well-being, particularly NT Factor Energy and Energy Multi-Plex.

If a patient has not responded to treatment after 2 to 3 months, I may do a DMSA challenge with MetaMetrix; and if heavy metals are an issue, I may use CheleX from Xymogen and trace minerals. In these cases, I recommend avoiding tap water and using water filtration to avoid further heavy metal exposure.

I am hoping that in using these agents it will allow me to sustain a patient's remission.

felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik meen dat dr Schwarzbach er ook soms testen laat doen, kan ik alleen even nergens terugvinden.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

@annemoontje: Spannend dat je vriend ook is getest.
Mocht hij een positieve testuitslag krijgen, dan hoop ik dat zijn behandeling meevalt en zijn immuunsysteem niet al te erg is aangedaan!

Wat betreft je schoonzus: Wat vervelend dat ze zo slecht begrijpt hoe jij er aan toe bent, maar bekijk het van de positieve kant, ze merkt in ieder geval op dat er iets met je aan de hand is :wink: Voor sommige mensen is dat al heel wat! :?

Ik hoop voor je dat je met je aangepaste behandeling grote sprongen vooruit gaat maken, en dat 2013 nog veel meer jouw jaar gaat worden dan 2012!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

felixloena schreef:Ik meen dat dr Schwarzbach er ook soms testen laat doen, kan ik alleen even nergens terugvinden.
Ik had een dubieuze uitslag en hij heeft me voorgesteld een meer specifieke test bij Igenex te laten uitvoeren.

Heb het uiteindelijk niet gedaan, de centjes raken op.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie