Enquete

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Brenda_L
Actief lid

Bericht door Brenda_L »

LeonieO schreef: Zelf ben ik ervan overtuigd dat cvs niet alleen maar psychisch is, maar zeker ook lichamelijk. Verder heb ik geen idee of het erfelijk is en denk ik dat er wel bepaalde factoren zijn die de kans op cvs vergroten.
Ik zou niet te snel dit soort conclusies trekken aangezien de artsen hier ook nog niet uit zijn. Maar je kunt natuurlijk wel zeggen dat je dat DENKT maar trek dus niet te snel conclusies.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Hoi. Leonie,

ME is dus eerder een lichamelijke ziekte waar je psychisch ook behoorlijk last van gaat/kan krijgen dan andersom zoals jij het ziet. Ooit misschien op een zwak moment verkregen door vele infecties die hun kans schoon zien. Net als, symplitisch gezien, het verkouden worden als je evt. oververmoeid bent.

Kanker werkt ook zo en het is net een fruit-automaat: als alles op banaan staat is het Bingo en ben je ziek. Alleen de Bingo van ME is (nog) niet (volledig) gevonden. Allerlei lichamelijke puzzelstukjes zullen ooit eens een gemene deler vormen. Net als ook bij kanker zijn in geval van ME bv. o.a. de Natural Killer Cellen aanmerkelijk verlaagd en is een teken van een verneukt (excusez le mot) immuun-systeem.

Als bij bloed-onderzoek A geen afwijkingen zijn gevonden, wordt onderzoek B niet gedaan. Terwijl je dus eigenlijk in geval van ME WEL onderzoek B zou moeten doen, om dan vervolgens TOCH afwijkingen te vinden. Dit zijn de protocollaire voorschriften volgens welke gewerkt moet worden. Erg handig dus.....Mijn huisarts wist hier geen antwoord op maar ik ga verder met elders vragen....
LeonieO
Beginner

Bericht door LeonieO »

Hallo allemaal,

super bedankt voor het invullen van de enquête en andere info! Heb je interesse in het werkstuk stuur me dan even een mailtje (leonieoudijk@hotmail.com).

Groetjes, Leonie
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Ik heb een tijd geleden een mailtje gehad van studenten fysiotherapie. Misschien meerderen van jullie??
Ik had het eigenlijk willen invullen, maar de laatste tijd te druk gehad en mindere tijden gehad.
Ik heb mijn energie er maar niet aan besteed. Sorry studenten! Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben! Het was ook niet echt makkelijk te beantwoorden allemaal, sorry.
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

Dat verbaasd me Shavonne waarschijnlijk hebben ze onderscheid gemaakt als ik dat zo lees, dat vind ik dus raar!!! Ik niet!!
Of jij bent de enige die een mail heeft gehad! :lol:

Vreemd!!
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Tja, ik weet het niet, is maar goed dan dat ik er verder niets meer mee heb gedaan.
Marloes
Gevorderd lid

Bericht door Marloes »

Ik heb ook die pb gehad van studenten.
Wil er even bij vermelden dat zij geen toestemming hadden gevraagd om onze leden op die manier te benaderen.
Waar zij het onderscheid in hebben gemaakt, weet ik dus ook niet. Heb de lijst in ieder geval ook niet ingevuld.
Keep on rockin'
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Aha, dus de bedoeling is dat ze eerst om toestemming vragen, wet ik dat ook weer.
Plaats reactie