Vanaf het weekend ontzettende angstaanvallen, echt non stop. Ik slaap ook amper. Zondagnacht en maandagnacht geen oog dicht gedaan. Ik viel in slaap en werd weer met intense angstsensaties wakker. Gewoon een angststroom die door m'n lichaam gaat... echt heel naar en je bent dan zo vol onrust!! Ademhalingsoefeningen helpen niet. Ik probeer me kalm te houden en te denken: het gaat vast wel weer weg, maar nu houdt het al dagen aan en normaal slaap ik als een roosje... Ik snap het niet.
Zulke angstaanvallen heb ik een jaar geleden een x gehad, maar dat kwam toen door de rhodiola (natuurlijke MAO-remmer). Dat kan niet met AD die ik slik. Toen was mijn zenuwstelsel ook zo hyper en op high alert en was ik vol onrust, maar door niet goed slapen ook gesloopt. Echt heel vervelend en ik ben echt bang dat ik hierin blijf hangen... Oh ik ben nog liever gewoon moe, angst/onrust is echt hels... En het afgelopen jaar voelde ik me juist goed. Ik ben zelfs in augustus een beetje afgebouwd met AD (kwartje). Ik voelde me wel iets somberder af en toe, maar t lijkt me sterk dat er nu opeens na 4 mnd zware angstaanvallen opkomen???? En dan nog continu ook, alsof mijn centrale zenuwcentrum overprikkeld is...
Ik weet wel dat ik afgelopen anderhalve week mijn magnesium heb opgehoogd van 400 naar 800 MG (magnesiumcitraat) en van merk ben verwisseld. Ik slikte al een jaar magnesium 400 mg en had hier baat bij. Gezien ik af en toe van somberder was en soms hoofdpijn (lagere serotonine) had en ik dat wijtte aan minder AD, dacht ik hier baat bij te hebben. Vele studies toonden aan dat het juist angstremmend werkt, stemmingverbeterend, minder hoofdpijn etc etc... en ik mocht volgens het potje 1200 mg! Dus leek me vrij safe. Maar nu twijfel ik!! Alleen kan dat dan na een week pas erin slaan??? Was bij de rhodiola wel het geval. Na een week slikken, begon ik toch een partij onrustig te worden als een stuiterbal, maar die te moe was om te stuiteren... niet gewenst en was echt vreselijk. Ik ben er mee gestopt en pas na 2 weken begon ik weer te stabiliseren...
Maar goed, misschien werkt het bij mij teveel magnesium dus op mijn zenuwcentrum averechts??? Ik word ook van een kop sterke thee van Valeriaan en Citroenmelisse hyper, dus misschien maakt magnesium me ook op high alert? Iemand ervaring mee??
Ik voel me in elk geval hyper ellendig